وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

کیفیت، فوت کوزه‌گری شبکه‌های اجتماعی در عصر شوک محتوا

ترفند شبکه های اجتماعی

در شبکه‌های اجتماعی، زمانی می‌توان به مزیت رقابتی رسید و از میوه شیرین شبکه‌های اجتماعی چید، که به چند نکته مهم توجه شود. در اساس ذات شبکه‌های اجتماعی برای بیزنس‌ها، حول توجه به این نکات می‌چرخد. به همین خاطر تمام نگاه‌ها و تصمیمات باید مبتنی بر این نکات، طراحی و پیاده سازی شود.

کیفیت از کمیت مهم‌تر، ارزشمندتر و حیاتی‌تر است. به همین خاطر مدیران شبکه‌های اجتماعی که باید بیش از کمیت، کیفیت داشته باشند و هزینه‌ای که در جهت جذب مخاطب می‌شود، باید با هدف جذب مخاطب با کیفیت باشد.

مخاطبان و طرفدارن باید در راستای هدف کسب و کار باشند و جزو هدف گذاری برنامه بازاریابی باشند. وگرنه میلیاردها مخاطب و دنباله‌رو داشتن فایده‌ای ندارد . لذا تعریف درست از مخاطب و شناسایی پرسونای آن مهم‌تر از کمیت و تعداد است .

شبکه‌اجتماعی که مخاطبانش را نتواند درگیر کند و آنها را به واکنش وادار کند؛ باعث هدر رفت هزینه‌ها و فراموش شدن توسط مشتری می‌شود.

به همین خاطر درگیر کردن کاربر و ایجاد انگیزه در آن به مراتب مهم تر از کیفیت آن است. پیج اینستاگرامی که 43 هزار فالور دارد ولی 200 لایک و کامنت و نرخ مشارکتش کمتر از 2 درصد است؛ ارزش هزینه کردن ندارد و باید آن را کنار گذاشت.

شبکه‌های اجتماعی که مخاطبان و پیروان میلیونی دارند، در واقع علاوه بر این که یک مجرای ارتباط با مشتریان هست به یک رسانه‌ی مستقل و مردمی تبدیل می‌شود، که در فرایند برندسازی نقش حائز اهمیتی را ایفا می‌کند .

به همین خاطر عقلانی است که برای افزایش رشد مخاطبان خود برنامه داشته باشید. به وسیله بهترین تکنیک‌ها و ابزارهایی نظیر نوین هاب  می‎توان به این هدف رسید.

اتفاق مهم و پر هزینه‌ای به نام شک محتوا

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

شاید دیده باشد هنگامی که میوه‌ای برای اولین بار به بازار می‌آید به خاطر این که افراد محدودی برای فروش به آن دسترسی دارند مردم به سمت آن هجوم می‌برند و قیمت آن میوه هم بسیار بالاست. اما زمانی که عرضه کنندگان بیشتر می‌شوند جذب مشتری برایشان سخت می شود و مجبور به کاهش قیمت و… می‌شوند .

در شبکه‌های اجتماعی نیز به همین حالت است هنگامی که اینستاگرام و و حتی تلگرام تازه وارده بازار شده بودند؛ پیج و کانال های محتوایی کم بود، مردم کم‌تر از آن‌ها اطلاع داشتند و در نتیجه رقیب کم بود.

به همین خاطر جذب مخاطب و دنباله‌رو راحت و با کمترین هزینه انجام می‌گرفت. در کسری از زمان پیج‌ها و کانال های تلگرامی صاحب چند صد هزار مخاطب می شدند و گوی سبقت را از رقیبان خود گرفتند.

بیشتر بخوانید: چهار دگرگونی در دنیای بازاریابی که هر دیجیتال مارکتری باید بداند

اما در شرایط فعلی، به دلیل افزایش تعداد ارائه دهندگان محتوا در این پلتفرم‌ها و هجوم محتوا به سمت مخاطبان اینستاگرام و تلگرام و …، مخاطبان در یک شوک محتوایی قرار گرفته‌اند و جذب مخاطب به سختی و همراه با هزینه بالا صورت می‌گیرد.

به همین خاطر رشد در شبکه‌های اجتماعی بدون رعایت کیفیت لازم و استفاده از ابزارها و مدل‌های متنوع اصولی امکان پذیر نیست. امروزه اگر کسب وکارها خواهان رشد در دنیای کسب و کار هستند نباید کیفیت را فراموش کنند.

 

ارسال نظر