وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

روش های بهبود صفحه لینکدین در سال 2023

روش های بهبود لینکدین

در این مطلب نوین هاب کلیدی‌ترین روش های بهبود صفحه لینکدین در سال 2023 را با هم مرور کنیم. بر اساس یک مطالعه، 58 میلیون شرکت دارای اکانت لینکدین هستند و 87 درصد از افراد، برای جست‌وجوی همکار مناسب، از لینکدین کمک می‌گیرند. این ارقام، قدرت این شبکه اجتماعی و موقعیت حرفه‌ای آن را به تصویر می‌کشد. پس چه شما دارای اکانت شخصی باشید و چه مدیریت اکانت بیزینسی را به عهده داشته باشید،‌ همیشه باید به دنبال راهکارهایی باشید برای ارتقای صفحه لینکدین خود.

برندها می‌توانند به کمک صفحه لینکدین تصویر درستی از حوزه کاری و فعالیت‌های خود به نمایش بگذارند. اکانت لینکدین در چهره برند نقش تأثیرگذاری دارد و به همین خاطر، توصیه می‌شود در سال 2023 زمان وقت بیشتری را به آن اختصاص داد. با کمک لینکدین باید دیدگاهی کامل از محصولات و خدمات خود به تصویر کشید و تعامل را با مخاطبان بالا برد. با ما همراه باشید تا توضیح دهیم چطور به این اهداف دست پیدا کنید.

به نوشتن اکتفا نکنید.

در چندسال گذشته بسیاری از کارشناسان دنیای دیجیتال مارکتینگ این مساله را عنوان کرده‌اند که تمایل کاربرها به خواندن متن کمتر شده است. بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌دهند هر نوع اطلاعاتی در شبکه‌های اجتماعی را از طریق تصاویر و ویدیوها به دست آورند. شاید بتوان این مساله را به حساب بی‌حوصلگی مخاطبان شبکه های اجتماعی گذاشت و همینطور بالا رفتن سرعت اینترنت.

به هر دلیلی که این اتفاق در حال روی دادن باشد، بهتر است شما به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کنید. درباره آنکه مخاطبان شما در لینکدین با چه نوع عکس یا ویدئویی ارتباط برقرار می‌کنند، نمی‌توان نظر قطعی داد. حتی شاید بخشی بزرگی از آن‌ها از خواندن متن‌های بلند و بالا خوششان بیاید، پس بهتر است که از تمامی جوانب ارتباط با کاربران در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. ویدئوهای بلند و کوتاه در مکان‌های مختلف را امتحان کنید، سعی کنید تصاویری جذاب اما مرتبط با محتواهایتان را با کاربران به اشتراک بگذارید، فضایی که لینکدین در اختیارتان قرار داده است را هم دست کم نگیرید، به پروفایلتان ویدئویی کوتاه اضافه کنید و درباره خودتان و کسب‌وکارتان صحبت کنید.

حداقل هر 6 ماه، کاور پروفایلتان را تغییر دهید و از مناسبت‌های مختلف، کمپین‌هایی که در پیش دارید و … برای تغییر کاور لینکدین ایده بگیرید. تصاویر کاور به شما کمک می‌کنند تا از داشته‌ها و افزوده‌هایتان صحبت کنید.

خبرهای مهم را کوتاه و شنیدنی ارائه دهید.

برای اشتراک‌گذاری خبرهای مهم، قصه حسن کرد شبستری نبافید. شما تنها چند ثانیه زمان دارید تا توجه مخاطبتان را جلب کنید، از او بخواهید روی لینکی کلیک کند، آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن شما را ببیند، یا نگاهی به طراحی شما داشته باشد. پس از فرصت کوتاه به بهترین نحو استفاده کنید. لازم نیست داستان را با امروزه و این روزها شروع کنید. حتی می‌توانید دسته‌ای از مخاطبان خاص را مورد خطاب قرار دهید، مثلاً متخصصان دیجیتال مارکتینگ، طراحان و … . بهشان حس خاص بودن بدهید و با متمایز کردنشان از گروه ارتباط‌های خود، توجهشان را جلب کنید.

بعضی اوقات از اشتراک گذاری لینک در لینکدین چشم پوشی کنید.

شاید برایتان جالب باشد که پست‌هایی که لینک ضمیمه دارند، معمولاً 45 درصد تعامل بیشتری دریافت می‌کنند و این ارزش اشتراک لینک در لینکدین را به نمایش می‌گذارد. با این حال، همیشه باید از تکراری و قابل پیش‌بینی بودن اجتناب کرد. به همین خاطر پیشنهاد می‌کنیم که لینک‌ها استفاده کنید، اما نه همیشه. بعضی از اوقات مطلبی را بدون هیچ درخواست، بدون هیچ کلیک و … منتشر کنید و آن محتوا را به قدری غنی بسازید که به خودی خود باعث تعامل کاربران با شما شوند.

قانون 4-1-1 را دست کم نگیرید.

قانون چهار یک یک، می‌تواند به همه ما الگویی قدرتمند برای تولید محتوا بدهد. بیشتر دیجیتال مارکترها با این قانون آشنایی دارند، اما خالی از لطف نیست که کمی درباره آن بگوییم. بنابر این قانون، شما به ازای هر محتوایی که درباره خودتان یا برندی که با آن کار می‌کنید، به اشتراک می‌گذارید، باید خبری از یک منبع دیگر به اشتراک بگذارید و البته، 4 محتوا که توسط افراد دیگری نوشته شده‌اند.

به کمک این قانون، شما دائماً از خودتان نمی‌گویید و به خواسته مخاطبانتان توجه بیشتری می‌کنید. مخاطب لینکدین تمایل زیادی به دانستن دارد و قطعاً، همه آنچه می‌خواهد بداند از طریق شما و برندتان تأمین نمی‌شود. به آن‌ها نشان دهید که از وقایع در جریان در حوزه کاریتان مطلع هستید. مطالبی که توسط همکارانتان نوشته شده است و مورد توجه و تحسینتان بوده را با روی گشاده با آنها به اشتراک بگذارید. با این روش،‌ مخاطب برای هر خبر و اتفاقی در حوزه فعالیت و کسب‌وکارتان، به سراغ شما می‌آید.

ارزیابی لحظه به لحظه لینکدین را فراموش نکنید.

لینکدین امکان آنالیز هر پست را برای شما فراهم کرده است و از طریق آن، می‌توانید ببینید چه تعداد از مخاطبانتان به روی لینک‌های مد نظر کلیک می‌کنند؛ اما اگر می‌خواهید تأثیر لینکدین را به روی بازدید کلی وب‌سایتتان بررسی کنید، بهتر است از UTM استفاده کنید. UTM یک تکست کوتاه است که در انتهای هر URL اضافه می‌شود تا وارد شدن کاربران از طریق آن لینک خاص و ورودی دریافتی از آن به طور متمایز مشخص شود. با استفاده از UTM می‌توانید تأثیر لینکدین به روی بازدید وب‌سایتتان را در بلندمدت بسنجید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

شاید این تأثیر به‌قدری قابل‌ملاحظه باشد که بخشی اعظمی از سرمایه‌گذاری خود را به سمت لینکدین روانه کنید.

از خبرنامه های لینکدین غافل نشوید.

همیشه در استفاده از شبکه‌های اجتماعی پیشنهاد می‌شود که از تمامی فیچرها و پتانسیل‌هایی که آن شبکه دارد استفاده کنید، مثلاً در اینستاگرام فقط به گذاشتن پست اکتفا نکنید و نیم‌نگاهی به ریل، استوری و نوت‌ها داشته باشید. لینکدین هم از این قاعده مستثنی نیست و لازم است همیشه در آن جست‌وجو کنید و پتانسیل‌های پنهان را از دست ندهید. خبرنامه یا نیوز استلر (Newsletter) یکی از فیچرهای جذاب لینکدین است که به شما فرصت می‌دهد تا مخاطبان بیشتری را به خود جذب کنید. می‌توانید خبرنامه‌ها را به صورت ماهانه استفاده کنید و هرآنچه در یک ماه در شرکتتان گذشته یا طراحی و تولید کرده‌اید را در آن بگنجانید.

کامنت ها را بی جواب نگذارید

خودتان را در بازاری تصویر کنید که دو مغازه باز دارد. جلوی یکی از دکان‌ها بسیار شلوغ و پر همهمه و مغازه دیگر، خالی از ازدحام. به سمت کدام مغازه می‌روید؟ قطعاً مغازه شلوغ‌تر بیشتر توجهتان را جلب می‌کند و کنجکاویتان را برمی‌انگیزد. پست‌هایی که کامنت بیشتری دریافت می‌کنند، حکم همان مغازه شلوغی را دارند که ما را به سمت خود می‌کشاند.

پیشنهاد می‌کنیم سؤال‌های چالش‌برانگیز از مخاطبانتان بپرسید و آن‌ها را به گذاشتن کامنت ترغیب کنید. در ادامه، با پاسخ‌دهی کامل و مناسب به کامنت‌ها،‌ فضا را برای دریافت نظرات بیشتر باز کنید. پرسش‌وپاسخ‌ها و ابزار نظر در زیر پست‌های شما، این حس را مخاطب القا می‌کند که صفحه پویایی دارید و در غیر این صورت، مانند یک تابلو اعلانات خواهد بود. با تمام اینها، شاید فرصت کافی برای پاسخ دادن به تمامی کامنت‌ها را نداشته باشید و در چنین شرایطی، پیشنهاد می‌کنیم مهم‌ترین سؤال‌ها و پرچالش‌ترین‌ها را هدف بگیرید تا مخاطبان از شما حس طفره رفتن از پاسخ‌دهی را دریافت نکنند.

قدرت هشتگ ها را دست کم نگیرید

با استفاده از هشتگ، محتوای شما دسته‌بندی می‌شود و بر اساس همین دسته‌بندی، افراد بیشتری از جامعه هدفتان پست شما را خواهند دید. هشتگ‌ها مانند ژنراتوری هستند که پست شما را تقویت می‌کنند و به همین خاطر، نباید از استفاده آن‌ها غفلت کرد. در وهله بعدی، باید به این موضوع هم اشاره کنیم که هر شخصی با دیدن پست و محتوای شما، در ابتدا نظرتان به بعضی نقاط جلب می‌شود و یکی از این نقاط، هشتگ‌ها هستند که با فونت بلد و رنگ آبی پررنگشان، به سرعت می‌توانند موضوع محتوا را به مخاطب برسانند. در واقع در همان ابتدا به او بگویند که اینجا چه خبر است؟

از پتانسیل تمام کارمندان خود استفاده کنید

همیشه تیم‌های محتوایی بیشترین نرخ تعامل را با اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی دارند و از روزمره‌های شرکت ویدئو تهیه می‌کنند، جلوی دوربین می‌روند و اولین کامنت‌ها را می‌گذارند. اما بهتر است از بقیه اعضای تیم هم درخواست کنید تا با شما همراه شوند، برای ضبط ویدئوها از آن‌ها کمک بگیرید و در رویدادهای مهم، آن‌ها را دخیل کنید.

اگر در صفحه‌های شخصی خود موفق عمل می‌کنند، تشویقشان کنید تا از فضا و پیشرفت‌های شرکت محتوا تولید کنند و با دیگر مخاطبانشان به اشتراک بگذارند.

کلام آخر 

نگاهی به روش های بهبود اکانت لینکدین در سال 2023 کردیم و توصیه هایی در این زمینه داشتیم. نظرتان درباره هر کدام از موارد ذکر شده چیست؟ شما چه مواردی را برای بهبود صفحه لینکدین پیشنهاد می‌کنید؟

 

3 نظر