وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

تماس ویدئویی گروهی در تلگرام و ویژگی‌های جدید

تماس تصویری گروهی تلگرام

تلگرام در بلاگ خود از رونمایی آپدیت جدید خود، قابلیت تماس تصویری گروهی تلگرام تا سقف 1000 عضو، خبر داده است. این ویژگی کیفیت تماس‌های ویدئویی تلفنی را تا چند پله جلوتر می‌برد. همچنین از این به بعد کیفیت تماس‌های ویدئویی چند برابر می‌شود.

تماس های تصویری گروهی به 30 کاربر اجازه می‌دهد تا از دوربین و صفحه نمایش خود ویدئو پخش کنند. و در حال حاضر 1000 نفر می‌توانند از این ویژگی استفاده کنند. یعنی در یک تماس گروهی ویدئویی 1000 نفر می‌توانند حضور داشته باشند و از مکالمه استفاده کنند.

ویدئوکال گروهی

 

چگونه یک تماس تصویری گروهی ایجاد کنیم؟

برای اینکه بتوانید از این ویژگی استفاده کنید، باید اول یک گروه بسازید و بعد این تماس را آنجا ایجاد کنید. بعد از ساخت گروه باید اعضای مدنظرتان را عضو کنید. بعد یک گروه مکالمه صوتی تشکیل دهید، سپس این مکالمه صوتی را با روشن کردن دوربین خود به تماس تصویری گروهی تلگرام تبدیل کنید. البته تلگرام اعلام کرده که در آینده قصد دارد تعداد را از این 1000 نفر بیشتر کند. تماس‌های ویدئویی گروهی راه‌حل بسیار خوبی برای برقراری ارتباط با دیگران است.

توجه داشته باشید که برای تشکیل یک تماس تصویری گروهی، شما حتما باید ادمین گروه باشید. یعنی اعضایی که ادمین نیستند نمی‌توانند آن را شروع کنند.

 

بهبود ویدئو مسیج تلگرام

ویدئو مسیج‌ها برای این روی کار آمدند که شما بدون ذخیره ویدئو در گالری خود، محیط اطراف خود را در قالب ویدئو برای دوستان خود بفرستید. در آپدیت جدید تلگرام، این قابلیت بهبود پیدا کرده و کیفیت آن بهتر شده است.

همچنین از ویژگی‌های دیگری که به پیام‌های ویدئویی تلگرام اضافه شده است، امکان افزایش سرعت پخش ویدئو است. می‌توانید روی ثانیه‌ای خاص از ویدئو کامنت بگذارید تا به صورت لینکی برای گیرنده نشان داده شود و بتواند کامنت شما را در آن لحظه‌ی خاص از ویدئو بخواند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

تماس تصویری ویدئویی

به اشتراک گذاری تصویر هنگام تماس ویدئویی دو نفره

تماس‌های ویدئویی دو نفره از این به بعد از ویژگی به اشتراک‌گذاری اسکرین و صدا پشتیبانی می‌کند. یعنی علاوه بر اینکه می‌توانید صفحه موبایل خود را با فرد مقابل به اشتراک بگذارید، از این به بعد توانایی این را دارید که صدایی که از موبایلتان پخش می‌شود را نیز به اشتراک بگذارید. می‌توانید با استفاده از این ویژگی با دوستان خود فیلم ببینید یا آهنگ گوش کنید.

حذف خودکار پیام‌ها

ویژگی حذف خودکار پیام‌ها به زمان‌بندی 1 روزه یا 1 هفته‌ای محدود بود. اما حالا در به‌روزرسانی جدید تلگرام این ویژگی به حذف خودکار پیام‌ها تا 1 ماه تغییر پیدا کرده است. وقتی منوی سه نقطه را لمس کنید، از قسمت گزینه clear history می‌توانید تعیین کنید که پیام‌های شما تا 1 ماه آینده در دسترس فرد مقابل قرار بگیرد و بعد از آن به طور خودکار حذف شود.

تماس تصویری گروهی

 

بهبود تصویر انیمیشن

از ویژگی‌های دیگر این آپدیت تازه بهبود انیمیشن‌ها است. همچنین تنوع ایموجی‌های متحرک افزایش پیدا کرده‌اند.

 

تماس تصویری ویدئویی

2 نظر