وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

شاید چون با نهایت خلاقیت و دقت، محتوایی فوق العاده‌ ساختید؛ برایتان چندان اهمیتی نداشته باشد، که چه زمانی آن را پُست کنید. ولی کاملا مهم است!

قطعا شما از اهمیت شبکه اجتماعی بر کسب و کار آگاه هستید و تمام تلاش خود را، برای ساختن محتوای خوب و هماهنگ با شبکه مورد نظر کرده‌اید. ولی تمام این تلاش‌ها با پست کردن در زمان نامناسب بی‌نتیجه خواهد ماند! در نتیجه چیزی جز زمان و محتوای هدر رفته برایتان نمی‌ماند.

چطور زمان مناسب را پیدا کنیم؟

بهترین زمان، زمانی است که مخاطب شما، بیشترین فعالیت و تعامل را دارد. و این امر وابسته به عوامل زیادی است؛ مثل محل زندگی و نوع شرکت و از همه مهم‌تر مخاطب شما.

برای مثال آمار بسیاری براساس جنسیت، سن و ویژگی‌های مخاطب در دسترس است؛ ولی شما می‌توانید خودتان مخاطب خاص خود را زیر نظر بگیرید.

مثلا اگر مخاطبان شما مادران شاغل باشند؛ احتمالا در زمان استراحتشان بین کار، یا نصفه شب بعد از خواب کودک سری به شبکه اجتماعی خود خواهند زد.

ولی جدا از این حدس و گمان‌ها، برای یافتن روز و ساعتی که مخاطب بیشترین فعالیت را دارد، راه‌های زیادی وجود دارد. اگر زمان کافی برای آزمون و خطا دارید از این راه‌ها اطلاعات خوبی می‌توانید بدست آورید:

  • گوگل آنالیتیکس

اگر هدف اصلی شما هدایت مخاطب از شبکه اجتماعی به سایتتان است، گوگل آنالیتیکس تمام آن‌چه را که باید بدانید، رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد.

  • آنالیز درون شبکه‌های اجتماعی

معمولا مزیت اکانت‌های کاری وجود آنالیز درون خود شبکه اجتماعی است؛ که از طریق آن به راحتی می‌توانید زمان مفید مخصوص به خود را پیدا کنید.

  • آنالیز نوین هاب (به‌زودی)

اگر چندین شبکه اجتماعی دارید و چک کردن تک‌تک همه‌ی آنها برایتان ملال آور است، مجموع آنالیز آن‌ها را در نوین‌هاب و تنها در یک صفحه بررسی کنید.

اما اگر زمان کافی برای بررسی ندارید؛ این آمار‌ها را از منابع مختلف خارجی و داخلی (مثل Coschedule، تکراسا و نظربازار) می‌توانید بدست آورید.

در این پست ما مجموعی از این آمار‌ها را در اخیارتان قرار می‌دهیم:

اینستاگرام

می‌توان ادعا کرد که اینستاگرام پرکاربرد‌ترین شبکه‌ی اجتماعی در ایران است. این شبکه اکثرا در موبایل استفاده می‌شود. پس کاربران در اولین فرصتی که پیدا کنند، آن را چک می‌کنند.

مشکل اینستاگرام (همانند فیسبوک)، الگوریتم آن است، که نمی‌گذارد به راحتی گذشته پست شما در دست مخاطب قرار گیرد.

پس باید به بهترین شکل ممکن و در بهترین زمان پست کنیم تا محتوای ما به خوبی دیده شود. بر اساس بررسی و انالیز تیم نوین هاب، زمانی که پست شما توسط مخاطبان بیشتر در اینستاگرام دیده می‌شود از 8 الی 10 صبح و 7 الی 12 شب است. اما باز هم به نوع کسب و کار و مخاطبانتان بستگی دارد.

تلگرام

به دلیل آنکه تلگرام در کنار گروه‌ها و کانال‌هایش یک پیام رسان نیز هست، پس مخاطبان اکثرا به آن رجوع می‌کنند. 9 الی 11 صبح و 1 الی 5 شب، بدترین زمان ارسال محتوا در تلگرام است.

بهترین زمان برای پست گذاشتن در تلگرام، 12 الی 4 بعد از ظهر و 7 الی 10 شب است.

فیس‌بوک

فیس‌بوک شبکه‌ای است که در گوشی و لپ‌تاپ قابل دسترسی است. میزان فعالیت در آن ،بستگی به مخاطب دارد.

در دنیا فیس‌بوک بسیار شبکه‌ی مناسبی برای صاحبان کسب‌و‌کار‌ها است. ولی در ایران به دلایل مختلف محبوبیت خود را تا حدی از دست داده است.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

با این وجود بهترین زمان پست کردن در فیسبوک  10 الی 12 صبح و 9 الی 12 شب است.

توییتر

وقتی در هر دقیقه 350000 توییت ارسال می‌شود، توییت شما به نظر سوزنی در بین کوهی از کاه است.

ولی با این حال هنوز راه برای برند‌ها و کسب‌و‌کارها باز است، تا با پاسخ‌گویی لحظه‌ای به سوالات و مشکلات مشتری، تجربه‌ای بهتر برای مشتری بسازند.

بهترین زمان پست کردن در ایران 8 الی 10 و نیم صبح و 7 و نیم الی 11 شب است.

نکته: می‌دانستید که بسیاری از مخاطبان در صورت نگرفتن پاسخ سریع از توییتر دور آن برند را خط می‌کشند؟ پس فعالیت شما در توییتر بسیار حیاتی است.

بیشتر بخوانید: آیا توییتر به درد کسب و کار شما می‌خورد؟

لینکدین

لینکدین یک شبکه‌ی کاری است و در اکثر دنیا در زمان کار استفاده می‌شود. ولی در ایران مخاطبان اکثرا 6:30 الی 9:30  صبح و 7 الی 9 شب از آن استفاده می‌کند.

با وجود آنکه اکثرا ارتباط مسقیمی با مشتری در لینکدین نخواهید داشت، ولی جای مناسبی برای دریافت اطلاعات و یافتن کارمند و همکار جدید است.

پینترست

پینترست مثل تلویزیون است، که قبل و بعد از یک روز کاری می‌توانید در آن بچرخید و لذت ببرید. پس بهترین زمان آن 8 الی 12 صبح و 4 الی 7 شب است.

 

روزهای برتر

بر اساس آمار جهانی اغلب روز‌های تعطیل، روز‌های مناسبی برای پست کردن نیستند. زیرا مخاطبان شما مشغول کار‌های باقی مانده یا استراحت و خوش‌گذرانی هستند.

بهترین زمان پست کردن (در اکثر شبکه‌ها) در طول هفته، زمان استراحت و ناهار است (هر زمان آزاد دیگری که کاربران می‌توانند پیدا کنند).

ولی به طور بخصوص؛ بهترین روز از هفته برای پست کردن در فیسبوک و اینستاگرام و اکثر شبکه‌های اجتماعی چهارشنبه و پنجشنبه و لینکدین چهارشنبه است.

اما بهترین زمان توییت کردن برعکس شبکه‌های دیگر، جمعه است.

پیشنهاد آخر ما این است که؛ محتوای حرفه‌ای خود را جمع کنید و در تقویم زمانبندی محتوا نوین هاب ساعت و زمان دقیق هر پست را مشخص کنید، تا نوین هاب به صورت اتوماتیک محتوای شما را در شبکه‌های اجتماعی‌تان منتشر ‌کند!

 

 

3 نظر