وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

بازنگری استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

استراتژی بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

قطعا شما به عنوان یک کسب ‌و کار قبل از ورود به یک شبکه اجتماعی؛ مقالات زیادی درمورد استراتژی کارآمد مارکتینگ در شبکه اجتماعی خوانده‌اید. با این حال زمانی که شروع به کار می‌کنید شاید برخی نکات از چشمتان پوشیده بماند و استراتژی شما به اندازه‌ی کافی کارآمد نباشد. به همین خاطر در ادامه برخی علل عدم موفقیت را به طور خلاصه یادآوری می‌کنیم:

فقدان هدف متناسب با برند

وقتی از هدف حرف می‌زنیم منظور تنها فروش نیست. به خاطر همین هدف سطحی است که هزاران کسب‌وکار در شبکه اجتماعی می‌بینیم که بسیار شبیه هم هستند و پس از مدتی کسل کننده خواهند شد. اما اگر شما هدفی خاص و متناسب با برند خود پیدا کنید؛ کاربران رغبت بیشتری به برقراری ارتباط با برند شما پیدا خواهند کرد. این یعنی به جز تصاویر خدمات و محصولات خود، به روز باشید و گاها موضوعاتی که مخاطب شما دوست دارد و دور از برندتان هم نیست را بررسی کنید.

در ضمن فراموش نکنید که از اهداف کوچک و قابل دسترس‌تری شروع کنید و پله پله به سمت اهداف بزرگ تر بروید.

استفاده نادرست از اتوماسیون

درست است که اتوماسیون کار را راحت‌تر کرده است اما مراقب باشید که برندتان مکانیکی نشود. شخصیت برندتان را پیدا کنید و آن را نشان دهید.

سرمایه گذاری تنها بر یک شبکه

به احتمال زیاد تمام مخاطبان شما تنها در یک شبکه نیستند. پس منطقی‌تر است که در چند شبکه مرتبط با خود فعالیت کنید. مثلا اگر محتوای شما بیشتر تصویری است، به غیر از اینستاگرام، پینترست نیز مکان خوبی برای سرمایه گذاریست. اگر در این مورد مطمئن نیستید می‌توانید پست خود را در دو شبکه اجتماعی منتشر کنید و اگر استقبال شد وقت بیشتری را صرف آن شبکه جدید کنید.

بی‌توجهی به مخاطب خاص هر شبکه اجتماعی

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

شما با بررسی داده‌ها متوجه می‌شوید که مخاطب در هر شبکه اجتماعی به دنبال محتوای متفاوتی است. این به این معناست که تنها پست کردن یک محتوا در همه‌ی شبکه‌ها، همیشه کارآمد نیست. البته در ابتدای کسب‌وکار برای صرف هزینه کمتر بهتر است حتما در چند شبکه به همین شکل فعالیت کنید؛ ولی در ادامه مسیر، این تفاوت‌های کوچک را حتما در نظر بگیرید.

بررسی نادرست داده‌ها

تنها راه آنالیز تعداد لایک نیست. داده‎های بسیار زیادی مثل مشارکت تاثیرگذاری و … وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توانید عملکرد خود را تقویت و استراتژی خود را بهتر کنید. این کار را می‌توانید با آنالیز شبکه‌های اجتماعی نوین‌هاب انجام دهید.بهتر است مطمئن شوید از تمام امکانات خود به طور کامل و موثری استفاده می‌کنید. آنالیز را دست کم نگیرید.

فعالیت بیش از حد

اگر فکر می‌کنید که حتما چند بار در روز باید پست کنید سخت در اشتباهید. تعداد دفعات پست کردن و فعالیت شما منحصر به شماست. یعنی ممکن است با توجه به آزمون و خطا و با کمک آنالیز داده‌ها متوجه شوید که هفته‌ای یک بار پست کردن کافی باشد و مخاطب را راضی کند. از طرفی فعالیت بیش از اندازه به منزله اسپم حساب می‌شود و تاثیر معکوس دارد. این کار نه تنها مخاطب را فراری می‌دهد بلکه احتمالا شبکه‌هایی مثل اینستاگرام جلوی فعالیت شما را می‌گیرند.

صبر

صبور بودن و استمرار برای موفقیت بسیار مهم است. ممکن است شما بعد از دو ماه موفق شوید و رسیدن به هدف را احساس کنید. پس دست از تلاش نکشید. بازاریابی آنلاین اگر درست انجام شود می‌تواند کسب‌وکارتان را به هدف‌های بلند مدت خود برساند و موفقیت‌های باورنکردنی را به ارمغان آورد.

ارسال نظر