وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

اینستاگرام یک طبقه‌بندی جدید برای لیست مخاطبان، آزمایش می‌کند

به گفته جین منچون ووگ بلاگر تکنولوژی و متخصص مهندسی معکوس، اینستاگرام در حال آزمایش روند جدیدی است که در آن لیست کاربران فالو شده (Following) شما را در دو دسته بندی قرار می‌دهد.

یک دسته‌بندی موضوعی (Category) و دسته‌بندی دیگر بر اساس تعامل شما با هرکدام از مخاطبانتان است. این دسته‌بندی‌ها به کاربران کمک می‌کند تا محتوایی که در فید اصلی آنها ظاهر می‌شود، را مدیریت کنند.

همان‌طور که در تصویر می‌بینید، این امکان جدید، به طور خودکار لیست «کاربران فالو شده» شما را به دسته‌هایی مثل «هنر»، «ورزش»، «سفر»، «طنز» و … تقسیم می‌کند.

این لیست‌ها مبتنی بر اطلاعات ارائه شده در صفحات کسب و کار اینستاگرام است. اما علاوه بر لیست موضوعات، اینستاگرام بر اساس فعالیت فردی شما نیز، لیست‌هایی با عنوان «کمترین تعامل» و «بیشترین نمایش داده شده در فید» را هم نمایش می‌دهد.

این دو مورد خیلی جالب هستند. مثلا در لیست «کمترین تعامل»، اینستاگرام در واقع به شما پیشنهاد آنفالو این پروفایل‌ها را می‌دهد. چون شما مشحصا علاقه‌ای به محتوای این اکانت‌ها ندارید.

تست لیست جدید مخاطبین اینستاگرام

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

این  ویژگی، الگوریتم اینستاگرام را قادر می‌سازد تا متوجه شود؛ که کاربران دوست دارند چه محتوایی در فید آنها ظاهر شود. در نتیجه تجربه کاربر را بهبود ببخشند.

بنظر می‌رسد این ویژگی جدید، متفاوت با عادت‌های گذشته کاربران در شبکه‌های اجتماعی است. آنها در گذشته تا جایی امکان داشت اکانت‌های مختلف را فالو می‌کردند تا از جریان محتوای آنها عقب نمانند. اما با این امکانات جدید بنظر می‌رسد کاربران هوشمندتر انتخاب کنند که چه محتوایی می‌خواهند ببینند.

در واقع توییتر سال گذشته چیزی مشابه را امتحان کرد، و توصیه‌هایی را برای اینکه چه کسی باید دنبال شود تا از این طریق تجربه توییتر خود را بهبود ببخشید ،آزمایش کرد.

برای اطلاع از اخبار جدید شبکه‌های اجتماعی، مقاله‌های نوین هاب را دنبال کنید.

ارسال نظر