وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

استفاده از آرشیو اینستاگرام به نفع کسب و کار

آرشیو یا بایگانی پست و استوری، قابلیت جدیدی است که  اینستاگرام حدود یک سال پیش در دسترس ما قرار داده است.

شما با امکان آرشیو، پست‌ها را از صفحه اصلی و دید همگان پاک می‌کنید. ولی هنوز در صفحه‌ای جدا برای شما قابل دسترسی است و هر وقت بخواهید می‌توانید آن پست را به گالری اصلی خود برگردانید.

قابلیت‌های آرشیو:

  • با کمک آرشیو شما می‌توانید به صورت متداوم پست را آرشیو و دوباره پست کنید.
  • با دوباره پست کردن از آرشیو، پست به جای قبلی خود برمی‌گردد یعنی تاریخ آن ثابت می‌ماند.
  • تمام لایک‌ها، کامنت‌ها و آنالیز‌های پست شما در آرشیو قابل مشاهده است. با پست دوباره تمام آنها باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود.

 

 

شاید برای شما هم سوال شده باشد که چرا اینستاگرام این قابلیت جدید، یعنی آرشیو، را اضافه کرده است؟

این قابلیت چه کمکی به کسب‌و‌کار ما می‌کند؟

اگر شما اکانت شخصی داشته باشید، پاسخ‌گویی به این امر می‌تواند بسیار آسان باشد. مثلا زمانی که می‌خواهید عکس دوست سابق خود را پنهان کنید یا زمانی که اکانت خود را پابلیک می‌کنید و نمی‌خواهید عکس‌های خصوصیتان دیده شود.

اینستاگرام دلایل زیادی برای بوجود آوردن این قابلیت داشت. یک دلیل درخواست کاربران بود ولی اینستاگرام دلیل خود را اینگونه بیان می‌کند:
«پروفایل شما بیانگر هویت شماست و همراه با شما تغییر می‌کند. با آرشیو، شما راحت تر و سیال‌تر پروفایل خود را شکل می‌دهید و در عین حال لحظات مهم خود را نیز حفظ می‌کنید‌.»

آرشیو استوری

آرشیو استوری کمی با آرشیو پست متفاوت است. استوری به صورت اتوماتیک آرشیو می‌شود و شما می‌توانید آن را به هایلایت‌های خود (بخشی در بین اطلاعات پروفایل و آلبوم شما) اضافه کنید.

مزیت آرشیو اتوماتیک استوری آن است که شما می‌توانید در آینده استوری‌های گذشته خود را ذخیره، مرور و پست کنید.

نکته: اگر استوری را قبل ۲۴ ساعت پاک کنید دیگر در آرشیو نخواهد بود و نمی‎توانید آن را به هایلایت خود اضافه کنید.

آرشیو پست‌ها

ولی وقتی بحث به اکانت کاری می‌رسد کمی پیچیده تر می‌شود. چند استفاده خوب از آرشیو در اکانت‌های کاری را مختصرا شرح می‌دهیم:

برندینگ

همانطور که می‌دانید برند شما از لحاظ تصویری باید زبان ثابتی داشته باشد. یعنی المان‌ها و رنگ‌های اصلی برندتان با گذر زمان تغییر چندانی نداشته باشد، تا به‌راحتی شناخته شوید.

اگر برای یک پست موقت که نیاز به جلب توجه دارد، رنگ و المان تصویری متفاوتی انتخاب کردید، پس از پایان تایم آن پست آن را آرشیو کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

قطعا شما در اولین قدم‌ها و تجربه‌های خود به بهترین زبان نمی‌رسید و شاید در راه ترقی خود تغییراتی را ایجاد کنید.

اگر پست‌های قبلی خود را حذف کنید تمام تجربیات خود را حذف می‌کنید‌.

پس با آرشیو روند پیشرفت خود را می‌توانید مشاهده کنید. البته برخی مخاطبان کنجکاو ترجیح می‌دهند آن روند را مشاهده کنند و این تصمیم به شما بستگی دارد.

مناسبت ها و اعیاد

برخی مناسبت‌ها و رویدادها، مثل شب یلدا یا پاییز رنگ مخصوص خود را دارد. پیج شما می‌تواند با تبعیت از رنگ‌های مرتبط با این مناسبات حال و هوای زمان خود را بگیرد.

پس شما می‌توانید موقتا پست‌های نامربوط و متفاوت را آرشیو کنید و در زمان مناسب خود دوباره از آنها رونمایی کنید.

مثلا در پاییز رنگ های غالب نارنجی قرمز زرد و خاکستری‌های فام دار هستند و حتی شما محصولات خود را می‌توانید با آن رنگ‌ها هماهنگ کنید.

همچنین با استفاده از قابلیت تقویم زمان‌بندی نوین هاب، می‌توانید پست ها و استوری‌های خود را زمان‌بندی کنید، تا در زمان مشخص شده در شبکه‌های اجتماعی شما منتشر شوند.

گم شدن در الگوریتم

برای خیلی‌ها پیش آمده که مسابقه‌ای یا فراخوانی را در پیج خود به راه انداخته‌اند و با پایان مهلت با پست کردن نوشته‌ی بزرگ «مسابقه پایان یافت» اطلاع رسانی می‌کنند.
ولی مشکلی که وجود دارد الگوریتم اینستاگرام است. به خاطر این الگوریتم پست‌های شما احتمالا در تایم مورد نظر به دست مخاطب نرسیده ، مخاطب ممکن است دیر در مسابقه شرکت کند، یا پست پایان یافت را نبیند. در این صورت با کمک از آرشیو هم اطلاعات مسابقه حفظ می‌شود و هم کسی به اشتباه نمی‌افتد.

حقوقی

مهم‌ترین استفاده از آرشیو در جهت حقوقی است. شاید شما سهوا گروهی خاص را به سخره بگیرید و کامنت‌های مخالف به سمت شما سرازیر شود. بلافاصه با مشاهده این اشتباه به علاوه‌‌ی پیام عذرخواهی، آن پست را آرشیو کنید! شما در این مسیر باید از اشتباهات خود پند بگیرید و آماری از نقدها داشته باشید تا جلوی این‌گونه اشتباهات را بگیرید.

 

تولید محتوا کار آسانی نیست و خیلی وقت‌ها محتوا کم می‌آوریم. در این صورت دوباره پست کردن مشکلی ندارد و اتفاقا اگر عکسی را چندی پیش استفاده کردید، با تغییر اندک در آن می‌توانید کارکرد هر دو را مقایسه کنید.

یک مثال جالب:

تیلور سویفت برای معرفی آلبوم خود تمام عکس‌های پیجش را برای مدتی حدف کرد و این باعث شد تا همه کنجکاو شوند که اتفاقی افتاده. پس  ما هم می‌توانیم از این سوپرایزها استفاده کنیم.

ارسال نظر