وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

پنج ترفند ساخت پست‌هایی که مخاطب آن‌ها را به اشتراک می‌گذارد

تصاویر یکی از مهم ترین بخش‌های شبکه‌های اجتماعی هستند و شبکه‌هایی که بر محوریت تصویر هستند از استقبال بیشتری برخوردار می‌شوند. همانطور که می‌دانید نکته کلیدی هر شبکه اجتماعی، دیده شدن و برجسته شدن است.
اما تنها اضافه کردن عکس در شبکه‌های اجتماعی خود کافی نیست. اگر عکس‌های انتخابی یا ساخته شده‌ی شما با در نظر گرفتن مخاطب تهیه نشوند شما شانس خود برای استفاده از شبکه‌هایی با پست کلیک شونده را از دست می‌دهید و نمی‌توانید برندینگ خاصی انجام دهید.

در ادامه پیشنهادات و راهنمایی‌هایی را بیان می‌کنیم تا تلاش شما را تاثیر گذارتر کند:

  • مرتبط باشید

مخاطب شما چیزی را که با او در ارتباط است را می‌جوید پس باید به آنها آنچه که با آن ارتباط برقرار می‌کنند را بدهیم و تمام محتوای شما باید بازتابی از این تفکر باشد.

برای مثال اگر شما اکانتی با مضمون سفر داشته باشید و مخاطب شما به دنبال آن باشد ولی پست‌هایی در مورد ساخت و دیزاین خانه بگذارید قطعا از پیگیری اکانت شما منصرف می‌شوند.

اما اگر محتوای خود را مرتبط با نیاز آنها بسازید و کمک کنید مشکلات خود را برطرف کنند و یا از مطالبی که تاثیر گذار است استفاده کنید پس تمایل آنها برای به اشتراک گذاری پست‌های شما افزایش می‌یابد.

نتفلیکس نمونه‌ای خوب از محتوای قابل اشتراک گذاری است که از این قانون پیروی می‌کند. در یکی از پست‌های آنان مشاهده می‌کنید که بازی‌هایی که باب پسند فیلم بین‌ها است را پست کرده و قطعا دوستانی که از فیلم لذت می‌برند آن را به اشتراک می‌گذارند.

 

 

  • از CTA قوی استفاده کنید

حتی اگر تصاویر و گرافیک شما توجه را بر برانگیزد تا زمانی که مخاطب را به انجام کاری بر نیانگیزد تاثیر چندانی نخواهد داشت!

از گفتن صادقانه چیزی که از مخاطب خود می‌خواهید نترسید! در تصاویر از آنها بخواهید به وبسایت شما سربزنند و یا از شما سوالی بپرسند، محتوای خود را بنویسید و از آنها بخواهید آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارند.

مثال خوب برای این بخش اکانت diy network است. این برند محتوای مناسب و تاثیر گذار برای مخاطب خود ساخته در در کپشن آن از مخاطب می‌خواهد تا در مسابقه آنها شرکت کنند.

 

  • از دیزاین هوشمندانه استفاده کنید

ویژگی بصری تصاویر شما می‌تواند به مراتب از محتوا مهم‌تر باشد. اگر پست شما ویژگی بصری مناسب و غیر قابل خوانشی داشته باشد به احتمال قوی مخاطب از آنها گذر می‌کنند.

پس در نظر داشته باشید استفاده از رنگ های خالص و درخشان و همچنین عدم استفاده از چند فونت در یک پست می‌تواند نظر مخاطب را بهتر جلب کند.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

نمونه‌ی برجسته‌ی آن پستی از Intrepid Travel است که با استفاده از تصویری با رنگ‌های درخشان و نوشته‌ی کوتاه و انرژی بخشی، مخاطب را به اشتراک گذاری دعوت میکند.

 

  • در نظر داشته باشید هر شبکه اجتماعی متفاوت است

هر شبکه ی اجتماعی دیزاین متفاوتی دارد پس هر تصویر شما باید با توجه به آن شبکه باید طراحی شود. زمانی که بدانید مخاطب شما در شبکه کجاست می‌توانید به وسیله‌ی تصویر نظر آنها را جلب کنید.

برای مثال در گذشته اینستاگرام برای عکس‌هایی به شکل مربع ساخته شده بود و پینترست برای عکس‌های به قطع های متفاوت؛ ضمن اینکه می‌توانید از یک تصویر برای شبکه‌های مختلف استفاده کنید اما ایده‌ی خوبی است که در نظر بگیرید در هر سایت چه تصویری زیباتر است و نتیجه بهتری دارد. اگر زیبا باشد پس افراد بیشتری به آن توجه می‌کنند.
نیویورک تایمز در این بخش بسیار خوب عمل کرده است و تصویری عمودی در پیتترست به اشتراک گذاشته است.

 

  • منحصر به فرد باشید

اگر واقعا می‌خواهید تا در شبکه اجتماعی دیده شوید پس باید مطمین شوید تصاویری که خلق می‌کنید منحصر به شماست. از آنها استفاده کنید تا از طریق آن شخصیت خود را به نمایش بگذارید تا با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. زبان مخصوص شما اهمیت زیادی در هرآنچه خلق می‌کنید دارد تا پست‌های شما به سرعت شناخته شوند.

اگر مخاطبان ارزش پست شما را درک کنند، در آن زمان ترغیب می‌شنود تا پست شما را در پیج خود به اشتراک بگذارند.

برای مثال geico gecko یکی از خاص‌ترین برندهاست. وقتی مخاطبان پست‌ها را می‌بینند انتظار محتوای خنده‌دار و کارآمد را دارند که لبخند را بر لبانشان می‌آورد.

 

تصویر قابل اشتراک بر همکاری مشتری و ارتباط او تاثیر به‌سزایی می‌گذارد. اگر تصویر شما با مخاطب تطبیق پیدا کند و آنها را به عمل تشویق کند، پس شما به سمت دیده شدن بیشتر و موثرتر می روید…

به امید آنکه این راهنمایی‌ها به شما کمک کند تا پست‌های قابل اشتراک و کلیک شونده‌ای را خلق کنید و مخاطبان خود را به وجد آورید!

ارسال نظر