وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

۱۰ نکته در طراحی پروفایل برای فروشگاه‌های اینستاگرامی

طراحی پروفایل اینستاگرام

طراحی پروفایل برای فروشگاه‌های اینستاگرامی

طراحی پروفایل برای فروشگاه‌های اینستاگرامی اولین گام برای جلب توجه و ایجاد اعتماد فالوورها به این شبکه اجتماعی است. پروفایل پیج مانند ویترین فروشگاه عمل می‌کند و به‌عنوان اولین برداشت مهم، می‌تواند تأثیر مهم و حیاتی روی تصمیم‌گیری مشتریان احتمالی داشته باشد.

ساخت پروفایل حرفه‌ای اینستاگرام نه‌ تنها به شما کمک می‌کند تا هویت پیج فروشگاهی خود را خلق کنید، بلکه با  ارائه اطلاعات دقیق و مرتبط با کسب و کار، فالوورها را به خرید محصولات یا استفاده از خدماتتان ترغیب می‌کند.

در واقع داشتن پروفایل حرفه‌ای و جذاب، یکی از اصلی‌ترین گام‌های فروش قدرتمند در فروشگاه‌های اینستاگرامی است، زیرا باعث ایجاد اعتماد و ارتباط اولیه با کاربران می‌شود و در نهایت به بهبود نرخ تبدیل فروش کمک می‌کند.

در این مقاله از نوین هاب به این سؤال پاسخ می‌دهیم که چرا باید پروفایل حرفه‌ای داشته باشید و مراحل گام‌به‌گام خلق پروفایل مناسب برای فروشگاه‌های اینستاگرامی را آموزش می‌دهیم.

طراحی پروفایل برای فروشگاه‌های اینستاگرامی و داستان اعتماد

پروفایل پیج اینستاگرام نماینده برند و محصولات شما است و اولین چیزی است که بازدیدکنندگان با آن مواجه می‌شوند؛ در نتیجه می‌توان گفت که طراحی پروفایل برای فروشگاه‌های اینستاگرامی  اعتماد کاربران را جلب می‌کند.

از این رو انتخاب یک تصویر پروفایل مناسب، استفاده از لینک‌های کاربردی، نوشتن بایوی جذاب و شفاف که بیان ‌کننده محصولات و خدمات کسب‌وکارتان باشد، به کاربران کمک می‌کند تا احساس کنند که با یک پیج اینستاگرامی حرفه‌ای و قابل اعتماد مواجه هستند.

تفاوت پروفایل پیج فروشگاهی و شخصی

پروفایل پیج‌های فروشگاهی و شخصی در اینستاگرام تفاوت‌های اساسی دارند که ناشی از اهداف متفاوت این دو نوع حساب است. از پیج‌های شخصی به‌منظور ارتباط با دیگران و به اشتراک گذاشتن علایق استفاده می‌شود؛ بنابراین به پروفایل حرفه‌ای نیازی ندارد؛ اما پروفایل یک پیج فروشگاهی به طور ویژه برای کسب‌وکارها طراحی شده است و ابزارهایی را در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهد تا بهتر محصولات یا خدمات خود را معرفی کرده و فروش خود را افزایش دهند.

پروفایل پیج‌های بیزینسی دارای امکاناتی مانند دکمه‌های تماس مستقیم (تماس تلفنی، ایمیل، آدرس)، لینک‌های قابل کلیک در استوری یا بایو، امکان اجرای تبلیغات و دسترسی به ابزارهای تحلیلی (Insights) برای بررسی تعامل و رفتار کاربران است. همچنین در بایو پیچ فروشگاهی به ماهیت کسب و کار، محصولات و مزیت‌های رقابتی برند اشاره می‌شود.

در مقابل، پروفایل شخصی بیشتر برای استفاده‌های فردی و غیرتجاری است. این نوع پروفایل فاقد امکاناتی مانند فروشگاه و دسترسی به آمار دقیق مخاطبان است و بیشتر برای به ‌اشتراک‌گذاری محتواهای شخصی و ارتباط با دوستان و خانواده استفاده می‌شود.

بهترین روش ساخت پروفایل اینستاگرام

۱۰ نکته طلایی در طراحی پروفایل برای فروشگاه‌های اینستاگرامی

برای فروش بیشتر در اینستاگرام، طراحی یک پروفایل کامل و کاربرپسند اهمیت زیادی دارد. پروفایل یک صفحه اینستاگرامی اولین نقطه تماس با فالوورها است و باید به شکل مناسبی دیزاین شود تا اعتماد فالوور را جلب کرده و آن‌ها را به تعامل بیشتر یا خرید ترغیب کند.

حساسیت این مسئله زمانی بیشتر می‌شود که پیج‌ها شروع به اجرای کمپین‌های تبلیغاتی کرده و هزینه زیادی بابت تبلیغات می‌کنند. اگر سناریو تبلیغات درست عمل کند و بتواند کاربران را به مشاهده پیج شما ترغیب کند، پروفایل و بایو پیچ عامل اساسی در تحریک مخاطب به فالووکردن یا دایرکت دادن محسوب می‌شود.

به همین خاطر در این مقاله از آموزش بازاریابی اینستاگرام نوین هاب به نکات طلایی برای طراحی پروفایل برای فروشگاه‌های اینستاگرامی می‌پردازیم:

۱. انتخاب نام کاربری مناسب و ساده

نام کاربری صفحه اینستاگرام فروشگاهی باید مرتبط با برند یا فروشگاه باشد، به‌سادگی به ذهن سپرده شود و حتی به‌راحتی نوشته شود. استفاده از نام‌های کوتاه، ساده و قابل جستجو باعث می‌شود تا مخاطبان راحت‌تر شما را پیدا کنند. از اعداد، حروف، اصطلاحات و علائم اضافی که پیدا کردن پروفایل را سخت می‌کنند، پرهیز کنید.

۲. تصویر پروفایل  مرتبط با برند

در اینستاگرام بسیاری از فالوورها کسب و کار شما را با عکس پروفایلتان می‌شناسند؛ بنابراین تصویر پروفایل پیج فروشگاهی باید نمایانگر برند، محصولات، کسب و کار، حضوری یا آنلاین بودن کسب‌وکار و.. باشد.

برای پیج‌های فروشگاهی معمولاً لوگوی حرفه‌ای بهترین انتخاب برای تصویر پروفایل است. از تصاویر پیچیده یا شخصی پرهیز کنید. این تصویر باید واضح و باکیفیت باشد و حتی در اندازه کوچک هم قابل تشخیص باشد.

۳. بایوگرافی جذاب و متناسب با برند

بایو اینستاگرام بخش معرفی برند کسب و کارتان به بازدیدکنندگان است. شما باید به زبان ساده به کاربران توضیح دهید که چه محصول یا خدماتی می‌فروشید، این پیج برای چه کسانی مناسب است و چه مزیت رقابتی دارید. بایو اینستاگرام باید در ۱۵۰ کاراکتر نوشته شود؛ بنابراین باید به‌صورت مختصر، مفید و جذاب کسب‌وکارتان را معرفی کنید.

اگر تخفیف یا پیشنهاد جذابی دارید، آن را بنویسید. دکمه‌های تماس (شماره تلفن، آدرس ایمیل ) را تنظیم کنید تا کاربران  به‌صورت مستقیم با شما تماس بگیرند. همچنین می‌توانید از ایموجی‌های جذاب و مرتبط با کسب با کارتان نیز استفاده کنید.

طراحی پروفایل اینستاگرام

۴. استفاده از کال تو اکشن جذاب در بایوگرافی

در طراحی پروفایل برای فروشگاه‌های اینستاگرامی از کال تو اکشن (CTA ) جذاب استفاده کنید؛ چراکه به‌شدت بازدهی پیج شما را افزایش می‌دهد. استفاده از کال تو اکشن در بایو اینستاگرام مانند “کلیک کنید”، “برای تخفیف ویژه دایرکت دهید”، ” برای مشاوره رایگان دایرکت دهید” یا “ثبت ‌نام کنید” به ترغیب کاربران برای انجام اقدامات خاص کمک می‌کند. این کار تعامل کاربران با صفحه شما را افزایش می‌دهد و می‌تواند به بهبود نرخ تبدیل اینستاگرام کمک کند.

۵. استفاده از قابلیت درج چند لینک

در شبکه اجتماعی اینستاگرام این امکان را دارید تا یک لینک در بخش بایوگرافی خود قرار دهید. پیج‌های فروشگاهی می‌توانند از این بخش برای درج لینک وب سایت، لندینگ‌ها، فرم‌ها و… استفاده کنند. با این کار  کاربران به‌صورت مستقیم به صفحه دلخواه شما هدایت می‌شوند.

به‌ عنوان مثال شما می‌توانید به کمک فرم‌ساز نوین هاب چندین فرم همکاری با ما، ثبت سفارش عمده محصولات، نظرسنجی و… را طراحی کنید و لینک آن را در بایو درج کنید.

اگر می‌خواهید چند لینک در پیجتان بگذارید، باید از ابزارهایی مانند یک لینک استفاده کنید و تمامی لندینگ‌ها و صفحات مهم خود را در آن قرار دهید.

۶. دسته‌بندی موضوع پیج فروشگاهی

در طراحی پروفایل برای فروشگاه‌های اینستاگرامی، باید یک دسته کسب و کار را انتخاب کنید. دسته‌بندی در بخش بایو نشان داده می‌شود و نوع کسب و کار شما را به کاربران نمایش می‌دهد. این دسته‌بندی به الگوریتم اینستاگرام کمک می‌کند تا فرایند رفتن به اکسپلور، پیشنهاد به کاربران هدف و… بهتر انجام شود. هنگام طراحی پروفایل از شما خواسته می‌شود که دسته‌بندی مرتبط با کسب‌وکارتان را انتخاب کنید تا پیج شما را به کاربران هدف نمایش دهد. شما می‌توانید در هر زمان دسته‌بندی خود را به‌روزرسانی کنید.

۷. استفاده از هایلایت‌های درست

هایلایت یکی از بهترین راه‌ها برای ماندگاری و به اشتراک‌گذاری محتواهای خاص است. در واقع هایلایت، استوری‌هایی است که قصد دارید برای همیشه در صفحه شما نمایش داده شود و کاربران همیشه به آن دسترسی داشته باشند.

از هایلایت می‌توانید برای طراحی موضوعات مختلف مانند “درباره ما” “تماس با ما” ، “معرفی محصولات ” “راهنمای خرید” ،  “رضایت مشتریان “، موجودی محصولات ” ، “سؤالات متداول ” و… استفاده کنید.

برای هر هایلایت یک کاور جذاب با آیکن یا تصویر مرتبط طراحی کنید تا پیج شما منظم‌تر به بازدیدکنندگان نشان داده شود و توجه آن‌ها را جلب کند.

بهترین روش ساخت پروفایل اینستاگرام

۸. استفاده از رنگ و سبک مشخص برای قالب پیج فروشگاهی

یک پروفایل حرفه‌ای در اینستاگرام باید از نظر بصری منظم و هماهنگ باشد. در واقع تناسب رنگ، فونت، ساختار محتوا و…  باعث می‌شود که پیج شما طراحی جذابی داشته باشد، آمار بازدید پیج بالا می‌رود و در نتیجه تعداد فالوورها افزایش می‌یابد.

انتخاب رنگ جذاب و متناسب با برند کسب و کارتان به شما کمک می‌کند تا در ذهن کاربران ماندگارتر شوید و روی جذب مخاطب و افزایش فروش تاثیر زیادی دارد؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که  از یک پالت رنگی ثابت، فونت‌ حرفه‌ای و متناسب با برندتان استفاده کنید تا پیج شما منظم‌تر و شیک‌تر دیده شود.

۹. بررسی آمار و بهینه‌سازی پروفایل پیج فروشگاهی

طراحی پروفایل برای فروشگاه‌های اینستاگرامی پروفایل نیاز به بهبود و بهینه‌سازی دائمی دارد. با کمک ابزارهای تجزیه‌وتحلیل اینستاگرام یا ابزارهای نوین هاب امکان بررسی عملکرد پروفایل یک پیج فروشگاهی وجود دارد و شما می‌توانید به کمک داشبورد حرفه‌ای نوین هاب متوجه شوید که کدام پست‌ها یا قسمت‌های پیج عملکرد بهتری دارند.

10. ارتباط مستمر با مخاطبان

یک پروفایل حرفه‌ای باید به‌صورت مستمر با مخاطبان خود در تعامل باشد. پاسخ اتوماتیک به دایرکت‌ها و کامنت‌ها، استفاده از لایو برای پاسخ به سؤالات، استفاده از قرعه‌کشی و جوایز به مخاطبان نشان می‌دهد که برای ارتباط با آنها ارزش قائل هستید. این ارتباط مستقیم باعث ایجاد اعتماد و وفاداری بیشتر کاربران و در نتیجه افزایش فروش می‌شود.

سخن پایانی

طراحی پروفایل برای فروشگاه‌های اینستاگرامی باید دقیق و هدفمند باشد تا شما را به اهداف مد نظرتان برساند. با استفاده از این نکات طلایی، می‌توانید یک پروفایل حرفه‌ای برای کسب‌وکارتان بسازید و اعتماد مخاطبان را جلب کنید. با رعایت و اجرای این ۱۰ مورد می‌توانید علاوه بر  افزایش تعداد فالوورها، فروش خود را نیز بالا برید و درآمد بیشتری کسب کنید.

بهتر است بدانید که نوین هاب به‌عنوان یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی مجموعه‌ای از امکانات و ابزارهای لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد که باعث رشد و پیشرفت پیج فروشگاهی شما خواهد شد. اگر در این زمینه سوالی دارید یا به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما در ارتباط باشید.

ارسال نظر