وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

اشتباهات بازاریابی اینستاگرام | 11 اشتباه رایج بازاریابی اینستاگرام

اشتباهات بازاریابی اینستاگرام

اشتباهات اتفاق می‌افتد. اما متاسفانه اشتباهات بازاریابی اینستاگرام در جلو چشم مخاطبان رخ می‌دهد.

برای جلوگیری از اشتباهات بازاریابی اینستاگرام که ممکن است چهره برند شما را به خطر بیاندازد، این مقاله از نوین هاب را تا انتها بخوانید.

11 اشتباه بازاریابی اینستاگرام که نباید انجام بدهید

1. خرید لایک و فالوور

متاسفانه هنوز هم خیلی‌ها خرید لایک و فالوور اینستاگرام را یک راه میان‌بر برای رشد پیج می‌دانند. بله شما می‌توانید برای هر پست به صورت جداگانه لایک و کامنت و برای پیج خودتان فالوور فیک بخرید، اما باید بدانید که نه تنها این کار کمکی به رشد پیج شما نمی‌کند؛ بلکه ممکن است به نابودی پیج شما هم منجر شود.

خریدن لایک و فالوور مثل خریدن دوست و رفیق است. شما نمی‌توانید دوست واقعی را بخرید و باید بر اساس کیفیت رابطه و در طول زمان با کسی دوست صمیمی شوید. درست مثل اینستاگرام.

خریدن فالوور و لایک برای شما کمیت می‌آورد ولی کیفیت نه! مطمئنا ممکن است اعداد اینستاگرام شما خوب به نظر برسد، اما وقتی آنها ربات‌هایی هستند که هیچ ارزشی برای پیج شما قائل نمی‌شوند، حضور آنها چه فایده‌ای دارد؟

اشتباهات اینستاگرام 1

برندهای موفق در اینستاگرام، آنهای هستند که با افراد واقعی تعامل مستمر دارند. آن پولی را که می‌خواهید خرج خرید لایک و فالوور کنید، در تبلیغات اینستاگرام و گذاشتن مسابقه سرمایه‌گذاری کنید.

با این کار، شاید مخاطبان کمتری جذب کنید، اما مطمئنا آنها واقعی هستند.

برای رسیدن به فالوورهای بیشتر در اینستاگرام مقاله افزایش فالوور اینستاگرام نوین هاب را بخوانید.

2. استفاده از تصاویر بی‌کیفیت

اینستاگرام یک رسانه تصویری است. بنابراین اگر می‌خواهید چیزی ارسال کنید، باید زیبا یا حداقل جالب باشد! برای مثال یک عکس کوزآپ از لوبیا نباشد!

اشتباهات اینستاگرام 2

حتی اگر به مهارت‌های عکس حرفه‌ای یا دوربین درجه یک دسترسی ندارید، سعی کنید با نور طبیعی یا در پس زمینه‌های خنثی عکس بگیرید.

واقعا بهتر است هیچ عکسی ارسال نکنید تا یک عکس بد. اما با وجود بسیاری از ابزارهای عالی برای ویرایش عکس و طراحی گرافیک برای اینستاگرام، هیچ بهانه‌ای برای ارسال تصویر بد وجود ندارد.

3. انتشار محتوای خیلی زیاد و یا خیلی کم

فهمیدن تعداد مناسب محتواها در اینستاگرام  یا هر پلتفرم شبکه‌های اجتماعی دیگر، واقعا یک کار ظریف و حساس است.

تعداد پست‌های شما بسیار کم است و شما از چشم‌ها دور می‌شوید، یا فراموش می‌شوید. تعداد پست‌های شما بسیار زیاد است و ممکن است ناامید کننده یا آزار دهنده به نظر برسید.

اما چه تعدادی برای انتشار محتوا مناسب است؟ این تعداد به نوع کسب‌و‌کار شما، مخاطبان شما بستگی دارد و در طول زمان ممکن است که تغییر کند.

برای یک خبرگزاری، انتشار محتوا چندین بار در یک روز مناسب خواهد بود، اما برای یک برند آرایشی، چند بار در هفته ممکن است منطقی‌تر باشد.

توصیه من به شما این است که وقتی فالوورهایتان آنلاین هستند، محتوا منتشر کنید. به آنالیز توجه کنید، و برنامه زمان بندی خود را آزمایش کنید تا دریابید که نقطه اوج محتوای آنها چیست.

4.نادیده گرفتن آنالیز

یکی دیگر از بزرگ‌ترین اشتباهات اینستاگرام این است که شما آنالیز را نادیده بگیرید. شما باید با وسواس معیارهای مهم را ردیابی کنید تا بتوانید روندها و رشد را شناسایی کنید.

مثل بازیکنان فوتبال که معمولا ویدیو بازی خود را بعدا نگاه می‌کنند تا از اشتباهات تکراری جلوگیری کنند؛ شما هم باید عملکرد خود را تجزیه و تحلیل کنید تا آن را بهبود ببخشید.

اگر می‌خواهید میزان تعامل خود را افزایش دهید، اما آمار خود را بررسی نمی‌کنید، چگونه می‌توانید موفقیت‌های خود را تکرار کنید؟ برای بررسی عملکرد خود می‌توانید از آنالیز نوین هاب نیز استفاده کنید.

5. قرار دادن تعداد زیاد هشتگ

یکی از اشتباهات بازاریابی اینستاگرام که خیلی تکرار می‌شود، استفاده از هشتگ‌های زیاد، اسپمی و نامربوط است.

هشتگ‌ها یک روش عالی برای کاربران اینستاگرام برای یافتن مطالب شما هستند. اما استفاده نادرست از آنها می‌تواند به همان اندازه مخرب باشد.

اشتباهات اینستاگرام 3

شما می‌توانید حداکثر 30 هشتگ استفاده کنید، اما متداول‌ترین هشتگ‌هایی که در اینستاگرام مشاهده خواهید کرد، بین یک تا سه مورد در هر پست است. من به شما پیشنهاد می‌کنم بین 7 تا 12 هشتگ استفاده کنید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

6. انتشار محتوای خسته کننده

بزرگ‌ترین جرم در محضر دادگاه اینستاگرام، انتشار محتوای خسته کننده و یا اسپمی است. اگر می‌خواهید کاربران با نام تجاری شما تعامل داشته باشند، باید به آنها چیزی بدهید تا با آن ارتباط برقرار کنند.
فقط به خاطر اینکه یک چیزی منتشر کرده باشید، محتوا ارسال نکنید. پست‌هایی منتشر کنید که برای آنها مهم باشد، چیزی جذاب، آموزنده یا سرگرم کننده.
به پیروان خود ارزش دهید تا آنها نظر بدهند، لایک کنید و به اشتراک بگذارند. و در حالت ایده آل، رابطه عمیق‌تری با برند شما برقرار کنند. ارائه محتوای با کیفیت به افراد جدید نیز دلیلی می‌دهد تا شما را دنبال کنند.

7.نداشتن استراتژی دقیق

آیا می‌خواهید ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید؟ آیا شما امیدوارید که فالوورهای خود را رشد دهید؟ فروش بیشتری در اینستاگرام داشته باشید؟

رسیدن به موفقیت دشوار است، اگر نمی‌دانید که برای رسیدن به چه چیزی تلاش می‌کنید.

اگر با اتومبیل در یک سفر جاده‌ای هستید و هیچ مقصدی را در ذهن خود نداشته باشید، ممکن است یک ماجراجویی شگفت انگیز داشته باشید. اما ممکن است در یک شهر اشباح بدون پمپ بنزین و هتل برسید.

برای شروع، یک هدف انتخاب کنید و یک برنامه استراتژیک برای رسیدن به آنجا ایجاد کنید. به این ترتیب، شما هدفی برای راهنمایی در گرفتن هر تصمیمی و راهی برای اندازه گیری رشد خود خواهید‌داشت.

8. برندینگ ناقص

اکانت اینستاگرام شما تنها قسمتی از اکوسیستم برند شماست. احتمالا شما یک وب سایت، شبکه‌های اجتماعی دیگر و شاید حتی فروشگاه حضوری دارید. همه این عناصر باید یک موضوع ثابت داشته‌باشند که آنها را به هم متصل کند تا مطمئن شوید برند شما قوی و شفاف است.

لوگو شما باید در همه پروفایل‌ها یکسان باشد. لحن یکپارچه و یکسان شما نیز باعث می‌شوند تا برند شما درست شناخته شود.

تصور کنید که چقدر گیج‌کننده خواهد بود، اگر برند لاکچری لویی ویتان در عکس چپ، همچین عکسی در اینستاگرام (سمت راست) خود پست کند!

اشتباهات اینستاگرام 5

9. تصاویر غیر هماهنگ

پیج اینستاگرام شما مثل کتاب داستان برند شماست. با هر محتوایی که در آن منتشر می‌کنید، در واقع یک صفحه دیگر به کتاب برند خود اضافه می‌کنید.

حلا یک نگاه به پیج اینستاگرام خود بیاندازید، داستان شما ملموس است؟ کلیت پیج شما در کنار هم معنی‌دار است؟

این دو پیج از یک برند فرضی را مقایسه کنید. کدام یک به نظر شما یکپارچه و یک‌دست می‌آید؟

پیج سمت چپ عکس٬های خوبی دارد اما هماهنگی با هم ندارند و شما بای دیدن این پیج نمیتوانید بگویید رو چه محصولاتی تمرکز دارد.

پیج سمت راست اما در یک تونالیته رنگی و یک پالت رنگی یکسان دارند و با هم کار می‌کنند تا تصویر یکپارچه‌ای از برند را به شما نشان دهند.

اشتباهات اینستاگرام 6

اگر چند نفر پیج شما را مدیریت می‌کنند و ممکناست چند سلیقه در یک پیج اعمال شود، با استفاده از مدیریت تیمی نوین هاب و نظارت بر آنها می‌توانید از یک‌دست بودن محتوای پیج خود مطمئن شوید.

10. به اشتراک‌گذاری لینک‌های عجیب و غریب

اینستاگرام URLها را در کپشن‌هایپرلینک نمی‌کند. یعنی مخاطب شما با کلیک برروی لینکی که در کپشن گذاشته‌اید، یه آدرس مورد نظر نمی‌رود.

بنابراین ارسال یک لینک طولانی و نامناسب، نامرتب به نظر می‌رسد. مثل این است که شما نمی‌دانید چه کاری انجام می‌دهید. به علاوه، بیایید واقع‌بین باشیم. هیچ‌کس حوصله ندارد آن را در مرورگر خود تایپ کند.

اشتباهات اینستاگرام 7

برندهای دارای 10،000 فالوور می‌توانند لینک‌هایی را در استوری اینستاگرام خود داشته باشند. کسانی که این ویژگی را ندارند اغلب از ترفند “لینک در بیو” استفاده می‌کنند.

11. برقرار نکردن تعامل با مخاطبان

من قبلا این را گفته‌ام و دوباره خواهم گفت: شبکه‌های اجتماعی تلویزیون نیستند، بلکه یک مکالمه دوطرفه هستند.

اگر با فالوورهای خود تعامل ندارید، وقت خود را هدر می‌دهید. هر بار که کاربر نظر می‌دهد یا سوالی می‌پرسد، این فرصتی برای ایجاد رابطه و ایجاد یک تجربه مثبت است. وقت برقراری ارتباط است.

اگر غیر از این اشتباهات بازاریابی اینستاگرام چیز دیگر هم به ذهن شما می‌رسد، حتما با ما در میان بگذارید.

اگر قصد دارید درباره ترفندهای بازاریابی اینستاگرام بیشتر بدانید توصیه می‌کنیم به صفحه مربوطه در بخش مطالب آموزشی بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

ارسال نظر