وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

از فردا مشتریان بیشتری خواهید داشت| 7 ترفند امتحان شده بازاریابی در اینستاگرام

ترفندهای بازاریابی اینستاگرام

اینستاگرام از زمان راه اندازی در اکتبر 2010، طوفانی در جهان به پا کرده است. صدها میلیون نفر در این شبکه اجتماعی، عکس‌ها و فیلم‌های روزمره خود را با استفاده از فیلترها و فریم‌ها تبدیل می‌کنند تا بتوانند آن‌ها را با دنیا به اشتراک بگذارند. در این مقاله از بلاگ نوین هاب قصد داریم به چند ترفند مهم و کاربردی امتحان شده از بازاریابی اینستاگرام اشاره کنیم. با استفاده از این نکات می‌توانید مشتریان و مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنید.

درک فرهنگ اینستاگرام

برندهای برتر در اینستاگرام همه یک نقطه مشترک دارند آن‌ها می‌دانند چه چیزی باعث می‌شود این اپلیکیشن در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی متمایز باشد.

برای مثال در اکانت‌های مهم و موفق سلفی‌های بی کیفیت و تصاویر تار و مات به چشم نمی‌خورد و در واقع کیفیت را به کمیت ترجیح می‌دهند. وقت خود را با دقت صرف تدوین و ساختن عکس‌ها، ویدیوها، برش و ویرایش آن‌ها می‌کنند تا در نهایت به شکلی صحیح آن را منتشر کنند.

بازاریابی در اینستاگرام

7 ترفند بازاریابی اینستاگرام

1.     عناصر تصویر با کیفیت در اینستاگرام

در این مورد باید توجه داشته باشید پست کردن عکس‌های قدیمی نمی‌تواند مخاطبان باهوش و با سابقه اینستاگرام را شگفت زده کند. در نتیجه باید مبتکر و خلاق باشید. برندها باید بدانند چه نوع عکس‌هایی باید در اینستاگرام پست کنند تا مخاطبان راضی باشند. پس به چند نکته زیر توجه داشته باشید

  • استفاده زیاد از فیلترها به عنوان راهی برای پنهان کردن واقعیت عکس و استفاده از متون روی تصویر درست نیست.
  • تصاویر استفاده شده در تبلیغ باید متناسب برند شما باشند یعنی تکان دهنده یا بی ارزش نباشند و در آن نشانه‌هایی از حقته دیده نشود
  • عکس‌هایی که برای تبلیغات به کار می‌روند باید لحظات را ثبت کنند نه محصولات را. به بیان دیگر تبلیغ نباید فقط عکسی از محصول شما باشد بلکه باید موضوعی خلاقانه و الهام بخش باشد.

2.     از الگوریتم اینستاگرام به نفع خود استفاده کنید

تا سال 2016 کاربران به طور متوسط 70% از پست‌های فید خود را از دست می‌دادند. چرا که تا آن زمان در الگوریتم اینستاگرام نشان دادن همه پست‌ها به ترتیب زمانی بود. اما در حال حاضر، اکسپلور محتوا را بر اساس اولویت علاقه افراد به محتوا، رابطه آن‌ها با شخص یا کسب و کاری که محتوا را پست کرده و به موقع بودن پست نشان می‌دهد.

پس اگر می‌خواهید پست‌های اینستاگرام شما را افراد بیشتری ببینند باید با پست‌هایتان به طور مداوم، با مخاطبان در ارتباط باشید. هرچه فالوورهای بیشتری درباره پست‌های شما نظر بدهند، الگوریتم اینستاگرام از مطالب بعدی شما بیشتر حمایت می‌کند. همچنین شما نیز به عنوان صاحب اکانت باید به نظرات و پیام‌های مخاطبین خود پاسخ دهید پس چند ثانیه وقت برای لایک کردن و پاسخ دادن به نظرات به مخاطبین نشان می‌دهد که تعامل آن‌ها با برند شما برایتان اهمیت دارد.

3.     از طریق اینستاگرام عکس نگیرید

اگر از طریق اینستاگرام عکس بگیرید به ناچار باید از فیلترها و ابزارهای ویرایش آن استفاده کنید. از آن‌جا که استفاده از این گزینه‌ها فراگیر شده است استفاده از دوربین‌های عکاسی یا اپلیکیشن‌های دوربین گوشی می‌تواند به مراتب جذاب‌تر باشد با این کار تصویری خالص دارید که می‌توانید آن را داخل هر اپلیکیشن و برنامه ویرایش تصویری وارد کنید و پس از آن تصویر خود را برای بهینه سازی نهایی و انتشار وارد اینستاگرام کنید.

ترفندهای اینستاگرام مارکتینگ

4.     انتشار استوری و لایو

برای استوری می‌توانید محتواهایی را به همراه یک لینک دعوت به اقدام منتشر کنید. پرسش و پاسخ بگذارید، از پشت صحنه کسب و کارتان بگویید حتی می‌توانید مخاطبان خود را از زمان برگزاری لایو در استوری مطلع کنید.

در زمان پخش لایو نیز می‌توانید در ابتدای پخش کامنتی را پین کنید تا به مردم بگویید درباره چه چیزی صحبت خواهید کرد و به محض تمام شدن ویدیوی لایو نیز صفحه ضبط ظاهر می‌شود و باز زدن گزینه share می‌توانید لایو خود را در استوری آپلود کنید.

بلافاصله پس از برگزاری لایو نیز می‌توانید، پست جدیدی در اینستاگرام خود منتشر کنید و به مخاطبان اطلاع دهید که ویدیوی لایو در دسترس است، همچنین موضوع و راه‌ حل‌های اصلی گفته شده را به طور خلاصه بیان کنید تا متوجه شوند درباره چه چیزی صحبت کرده‌اید.

5.     از چندین عکس در پست‌های اینستاگرام خود استفاده کنید

اینستاگرام امکان آپلود کردن عکس، ویدیو یا ترکیبی از هر دو را برای همه کاربران فراهم کرده است. شما می‌توانید از روش‌های زیر برای ارسال محتواهای سریالی استفاده کنید.

افزایش فروش در اینستاگرام

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

نمایش فرآیند چند مرحله‌ای:

دستورالعمل کار با محصول یا نمایش آن را به صورتی نشان دهید که هر مرحله در یک عکس یا ویدیو مجزا نشان داده شود.

پرسیدن سوال چند گزینه‌ای:

سوال را در عکس اول قرار دهید، سپس چند گزینه با شماره‌های 1،2،3  در تصاویر بعدی ارائه کنید و از مخاطبان بخواهید گزینه درست یا مورد علاقه خود را کامنت کنند.

انتشار عکس پانوراما:

اگر فرمت مربعی شکل اینستاگرام، زیبایی‌های عکس جذاب عریض را محدود می‌کند، چرا آن را به چند بخش تقسیم نکنید و در کنار هم قرار ندهید؟ نتیجه نهایی جلوه‌ای بسیار زیبا و جذاب ارائه می‌کند که کاربران می‌توانند با کشیدن صفحه از چپ به راست جزئیات بیشتری را ببینند.

6.      برای افزایش میزان اثرگذاری، کمپین‌ها و تبلیغات پست‌ها را زمانبندی کنید

اگر محتوای زیادی دارید که باید به طور مستمر آن‌ها را پست کنید، برای اینکه به کارتان سرعت ببخشید و بتوانید میزان اثر بخشی کمپین‌ها یا تبلیغاتتان را افزایش دهید آن‌ها را زمانبندی کنید.

برای مثال می‌توانید بر اساس زمانبندی محتواهایی که باید در روز و ساعت خاصی منتشر شوند را، زمانبندی کنید. برای این کار می‌توانید از ابزار هوشمند شبکه‌ های اجتماعی نوین هاب کمک بگیرید. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید محتواهای خود را از قبل آماده و در داشبورد نوین هاب بارگذاری کنید تا بر اساس روز و ساعت مد نظرتان به صورت خودکار منتشر شود.

7.     برگزاری مسابقه و برنامه‌های چالشی در اینستاگرام

مسابقه‌های اینستاگرامی بسیار محبوب هستند اجرای مسابقه روشی سریع و ارزان برای تشویق طرفداران به تعامل با برند شما است. جایزه‌ای تعیین کنید: جایزه‌ای را انتخاب کنید که منحصر به کسب و کار شما باشد برای مثال یکی از محصولات یا کارت هدیه را انتخاب کنید تا کسانی را انتخاب کنید که واقعا به کسب و کار شما علاقه مند هستند. برای اطلاع از روش‌های مسابقات اینستاگرامی به مطلب مربوطه در بخش مطالب آموزشی مراجعه نمایید.

برای سنجش میزان موفقیت مسابقه اینستاگرامی، مراحل پیشرفت آن را رصد کنید

از هشتگ‌ها استفاده کنید تا به راحتی متوجه شوید که چه تعداد تصویر در اینستاگرام با هشتگ مسابقه شما به اشتراک گذاشته شده است. از فالوورها بخواهید در تصاویر یا ویدیوهای خود، حداقل یکی از هشتگ‌ها را قرار دهند تا بتوانند در مسابقه شرکت کنند  اما قبل از آن مطمئن شوید هشتگ تعریف شده، منحصر به فرد باشد و افراد دیگری پیش‌تر از آن استفاده نکرده باشند.

کد تخفیف و پیشنهادهای ویژه ارائه کنید

با اینکه بعضی اوقات ارسال کد تخفیف برای همه فالوورهای اینستاگرام شما تاکتیک جذابی است، ارسال پیام اختصاصی برای گروهی از فالوورها بسیار مفیدتر خواهد بود. مطمئن شوید هر کد تخفیفی که ارائه می‌کنید منحصر به فرد است تا بتوانید به راحتی موفقیت آن را پیگیری کنید و برای تشویق کاربران به استفاده سریع از کد برای آن بازه زمانی محدود تعیین کنید

تاکتیک این بخش چنین است:

یک پیام دایرکت شامل کد تخفیف برای فالوورهای خاص بفرستید مثلا برای هزارمین فالوور. حتی ممکن است کد تخفیف برای عذرخواهی از مشکل پیش آمده باشد.

در پایان اینکه نکات و موارد بسیاری در بخش بازاریابی اینستاگرام وجود دارد که تمامی آن در قالب یک مقاله نمی‌گنجد. توصیه می‌کنیم مقالات دیگر را در این زمینه از بخش مطالب آموزشی بلاگ نوین هاب مطالعه کنید.

حالا که با ترفندهای بازاریابی اینستاگرام آشنا شدید، توصیه می‌کنیم برای اطلاع بیشتر از اشتباهات بازاریابی اینستاگرام، مطلب مربوطه را مطالعه فرمایید.

ارسال نظر