وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

جلوگیری از نفرت پراکنی در دایرکت و کامنت اینستاگرام

جلوگیری از نفرت پراکنی

جلوگیری از نفرت پراکنی هدف تازه اینستاگرام برای محافظت از کاربران است. اینستاگرام پس از اتفاقاتی که در یورو 2020 رخ داد، تصمیم گرفت قوانین تازه‌ای برای مقابله با نفرت پراکنی در پست‌های ترند اعمال کند. بازیکن تیم ملی انگلیس بعد از انتشار تصویری از خود، مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفت. به همین دلیل اینستاگرام تصمیم گرفت قوانینی وضع کند که وقتی اکانت‌های مشهور مورد حملات توهین‌آمیز قرار گرفتند، با آن‌ها برخورد کند.

جلوگیری از نفرت پراکنی در اینستاگرام

اینستاگرام در پاسخ به حوادث مشابه چندین به روزرسانی تازه را ارائه کرده است. از جمله مجازات‌های شدیدتر برای کسانی که از طریق دایرکت سوء استفاده می‌کنند. کاربران می‌توانند دایرکت خود را برای کسانی‌که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند ببندند. اینستاگرام درحال گسترش گزینه جدید “اعمال محدودیت‌ها” است. با این محدودیت‌ها کاربران می‌توانند کامنت‌ها و دایرکت‌های ناخواسته‌ای که در زیرگروه خاصی قرار دارند را به‌طور موقت محدود کنند.

اینستاگرام در بلاگ خود در این مورد نوشته است:

ما تصمیم گرفتیم که این ویژگی را توسعه دهیم. چون چهره‌های مشهور اغلب با پیام‌های توهین آمیزی از سوی کسانی که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند، مواجه می‌شوند. اگر تا به حال با حمله ویروسی از سمت کاربران در دایرکت و کامنت مواجه شدید، می‌توانید از ویژگی جدید Limit استفاده کنید.

.

اینستاگرام معتقد است چهره‌های مهم و مشهور معمولا با این حملات روبرو می‌شوند و این ممکن است برایشان آزاردهنده باشد. به خصوص بعد از اتفاقات مهم، مردم به حساب‌های اشخاص مشهور هجوم می‌آورند و آن‌ها را مورد حملات انتقادی خود قرار می‌دهند. بعد از اینستاگرام، توییتر نیز به فکر اضافه کردن این ویژگی افتاده است.

 

این ویژگی جدید چگونه کار می‌کند؟

اینستاگرام اعلام کرده که بسیاری از پیام‌های منفی نسبت به شخصیت‌های عمومی از افرادی دریافت می‌شوند که واقعاً آنها را دنبال نمی‌کنند. یا افرادی که اخیراً آنها را دنبال کرده‌اند. اینستاگرام فکر می‌کند می‌تواند به راحتی این پیام‌ها را از بین ببرد و با آن‌ها مقابله کند. همچنین با توجه به اینکه شاید صاحبان اکانت‌ها دوست نداشته باشند که کامنت‌ها و دایرکت‌های خود را ببندند، تصمیم گرفته روش دیگری اتخاذ کند.

ویژگی limit به شما این امکان را می‌دهد که نظرات دنبال‌کننده‌های قدیمی خود را بخوانید و ببینید و نظرات آن‌هایی که به تازگی شما را دنبال کرده‌اند محدود کنید. مخصوصا اگر توهین‌آمیز و نژادپرستانه باشد.

وقتی شخصی اقدام به ارسال پیام توهین‌آمیز کند، اخطاری از سوی اینستاگرام دریافت خواهد کرد. اگر دوباره اقدام به ارسال آن نظر کند، هشدار قوی‌تری دریافت می‌کند. درنهایت به این افراد قوانین نشان داده می‌شود و به آن‌ها گفته می‌شود که چنانچه به درج این کامنت و ارسال این پیام ادامه دهند، پاک خواهد شد.

نفرت پراکنی در اینستاگرام

اعمال تنظیمات جلوگیری از نفرت پراکنی

از مسیر زیر می‌توانید این قابلیت تازه را فعال کنید:

1- privacy

2- limits

3- بعد گزینه continue را بزنید

4- تنظیمات مدنظرتان را اعمال کنید

جلوگیری از نفرت پراکنی

مبارزه با سوء استفاده در دایرکت‌ها و نظرات

اینستاگرام به منظور محافظت از افراد در برابر سوء استفاده در درخواست‌های دایرکت خود، اخیرا گزینه Hidden Words را ااضافه کرده است. این ویژگی به کاربر امکان فیلتر کلمات, عبارات و ایموجی‌های توهین‌ آمیز را می‌دهد. پیام‌ها به طور خودکار وارد پوشه‌ی مخفی‌ای می‌شود که اگر علاقه‌ای به خواندنشان ندارید، می‌توانید اصلا سراغ این پوشه نروید.

اینستاگرام لیست کلمات، هشتگ‌ها و ایموجی‌های ممنوعه‌ی توهین آمیز را در حال به‌روز رسانی است.

نوین هاب

نوین هاب یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. اگر شما به عنوان یک مدیر شبکه‌های اجتماعی با برندها همکاری می‌کنید، می‌توانید از داشبورد نوین هاب برای مدیریت همه شبکه‌های اجتماعی به صورت یکجا و یکپارچه استفاده کرده و در زمان خود صرفه‌جویی کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از این داشبورد حرفه‌ای کامنت‌های همه شبکه‌های اجتماعی خود را به ضورت یکجا مشاهده کنید و پاسخ دهید و از آن‌ها خروجی اکسل دریافت کنید.

از جمله ویژگی‌های دیگر داشبورد حرفه‌ای نوین هاب:

در پایان اگر قصد دارید بدانید چه طور دایرکت گروهی اینستاگرام بفرستید به صفحه مربوطه در بخش بلاگ نوین هاب مراجعه نمایید.

8 نظر