وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

کپشن نویسی اینستاگرام (راهنمای نگارش یک کپشن خوب برای اینستاگرام)

کپشن نویسی اینستاگرام یکی از ارکان بازاریابی در این شبکه اجتماعی است. اینستاگرام فقط پلتفرمی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر و ویدئوهای جذاب نیست. بلکه فضایی است که شما می‌توانید با نگارش یک کپشن خوب، با مخاطب خود ارتباط بهتری برقرار کنید. البته که باکیفیت بودن عکس‌ها به صفحه شما جذابیت بصری بیشتری می‌دهد. و موجب می‌شود مخاطب با شما ارتباط بهتری برقرار کند. اما اینستاگرام راه‌های دیگری هم برای برقراری ارتباط و تعامل با مخاطب، پیش پای کاربر خود گذاشته است.

در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است درمورد کپشن نویسی اینستاگرام حرف بزنیم و یاد بگیریم که چگونه می‌توانیم یک کپشن حرفه‌ای بنویسیم.

 

 

 

1- پیش نویس ایجاد کنید

قبل از اینکه نوشته خود را منتشر کنید، آن را در قالب پیش نویس برای خود نگه دارید. در انتشار نوشته‌های خود در قالب کپشن، عجله نکنید. ابتدا ایده‌هایی که دارید را در قالب چند عنوان برای خود نگه دارید تا بعد به آن بپردازید. قبل از نوشتن درمورد این ایده‌ها از چند نفر مشورت بگیرید. انتشار به موقع پست در اینستاگرام، اهمیت بسیار زیادی دارد. بعد از آنکه موضوعات مختلف را درنظر گرفتید، زمان مناسب برای انتشار آن‌ها را هم متصور شوید. انتشار به موقع محتوا در اینستاگرام اهمیت بسیار زیادی دارد. این عناوینی که برای کپشن نویسی اینستاگرام درنظر گرفته‌اید، باید به موقع منتشر شوند. باتوجه به شمایل الگوریتم اینستاگرام، انتشار به موقع محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. انتشار به موقع موجب افزایش تعامل می‌شود و افزایش تعامل هم روی الگوریتم اینستاگرام تاثیر دارد.

به دنبال ابزاری برای انتشار به موقع محتوا هستید؟

انتشار به موقع محتوا به معنای آن است که پست‌های خود را زمانی منتشر کنید که مخاطب در اینستاگرام حضور دارد. نوین هاب یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی است. با استفاده از امکاناتی که این ابزار در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید محتوای خود را برای انتشار در شبکه‌های اجتماعی زمان‌بندی کنید.

برای آشنایی بیشتر با قابلیت زمان‌بندی و انتشار محتوا در نوین هاب روی لینک کلیک کنید.

 

2- موارد مهم را در اولویت قرار دهید

تعداد کاراکترهایی که یک کاربر برای کپشن نویسی اینستاگرام می‌تواند در اختیار داشته باشد 2200 کاراکتر است. مخاطب برای اینکه بتواند بقیه محتوا را مطالعه کند، لازم است روی گزینه more کلیک کند. مثل تصویر زیر:

کپشن نویسی اینستاگرام

 

 

به همین منظور توصیه می‌شود اگر مطلب مهمی برای ارائه دارید آن را در همان چند کلمه نخست، که فرصت شماست، قید کنید. تا مخاطب مجاب شود بقیه مطلب شما را بخواند. البته این به معنای کوتاه نگه داشتن کپشن‌های اینستاگرام نیست. برعکس، شما می‌توانید از همه تعداد کاراکترهایی که در اختیار دارید استفاده کنید. منظور این است که در جملات اول منظور خود را تا حد امکان برسانید تا مخاطب مجاب به مطالعه مابقی نوشته شود. همانطور که در این تصویر می‌بینید، ما از عبارت “حتما کپشن رو بخونید” استفاده کردیم تا مخاطب بداند چیز تازه‌ای برای او داریم. هشتگ‌ها، کال تو اکشن‌ها و لینک‌ها را در انتهای کپشن بگذارید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

اگر نمی‌دانید کال تو اکشن اینستاگرام چیست به پست ما که با همین عنوان نگارش شده است، مراجعه کنید.

3- کال تو اکشن داشته باشید

اگر هدف شما از تولید محتوا، قصد و منظور تجاری است، باید از مخاطب خود برای اقدام به کاری دعوت کنید. به هر حال شما در اینستاگرام تولید محتوا می‌کنید که مخاطب بیشتری جذب کنید. به همین دلیل، نوشتن یک کال تو اکشن به شما برای رسیدن به هدفی که دارید، کمک می‌کند. در ادامه چند مثال برای کال تو اکشن برایتان آورده‌ایم:

  • سوال بپرسید!

از مردم بخواهید که درمورد تجربیات خود با شما حرف بزنند. شاید توانستید با استفاده از این تجربیات ایده‌های تازه‌ای برای تولید محتوا از مخاطب بگیرید. بعد به پاسخ‌هایی که از مخاطب دریافت کردید، جواب دهید تا تعاملی بین شما و آن‌ها شکل بگیرد.

  • ارجاع به لینک!

یکی دیگر از اقداماتی که می‌توانید در کپشن اینستاگرام انجام بدهید، دعوت از مردم برای کلیک روی لینک است. این لینک می‌تواند کانال تلگرام، وبسایت، صفحه خرید یا ادامه مطلب باشد. اغلب اکانت‌های حرفه‌ای اینستاگرام از این شیوه برای انتقال مخاطب خود به صفحه مدنظرشان استفاده می‌کنند. آن‌ها لینک بیو را به صورت مرتب آپدیت می‌کنند تا مخاطب کاری که آن‌ها مدنظر دارد را انجام دهد. بعد آن‌ها را در کپشن به آن لینک ارجاع می‌دهند.

  • تگ کردن دیگران!

از مردم بخواهید دوستانشان را زیر پست شما تگ کنند. آن‌ها را تشویق کنید که محتوای شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارید تا بیشتر دیده شوید.

  • شرکت در مسابقه!

برگزاری مسابقه‌های اینستاگرامی یک هدف عمده دارند، افزایش تعامل بیشتر با مخاطب.

4- محتوای خود را به 4 هشتگ محدود کنید

کاربرد هشتگ در اینستاگرام مانند سایر شبکه‌های اجتماعی است. موجب می‌شود تا محتوای شما به دست کسانی که به آن علاقه دارند برسد. هشتگ‌های اینستاگرام یک کانال حرفه‌ای بین مخاطب و برند ایجاد می‌کند. البته توجه کنید که اکانت شما باید عمومی باشد. بعد که از هشتگ مناسب استفاده کنید، مخاطب با سرچ آن به شما و محتوایی که به اشتراک گذاشتید می‌رسد. اما فراموش نکنید که از هشتگ‌های کمتری استفاده کنید. بیشتر اکانت‌های اینستاگرام برای اینکه بیشتر دیده شوند، از هشتگ‌های بسیار زیاد استفاده می‌کنند. این کار موجب بیشتر دیده شدن محتوا شما نخواهد شد. فراموش نکنید که هشتگ‌ها کپشن شما را فوق‌العاده نخواهند کرد. پس از نگارش “فقط هشتگ” در کپشن اینستاگرام خود، خودداری کنید.

می‌خواهید بدانید چه هشتگی برای محتوا و کسب‌وکار شما مناسب است؟ یکی از قابلیت‌های نوین هاب پیشنهاد بهترین هشتگ برای کسب‌وکار شماست. اگر از این هشتگ‌ها استفاده کنید، بیشتر دیده می‌شوید و محتوای شما به سریع‌تر به مخاطبتان خواهد رسید.

 

5- هشتگ‌ها در انتهای کپشن باشند

احتمالا دیده‌اید که بعضی از کاربران اینستاگرام، هشتگ را لابه‌لای نوشته قرار می‌دهند. یا یک کلمه را تبدیل به هشتگ می‌کنند. این کار اشتباه است. بلکه شما باید از هشتگ‌ها در انتهای نوشته استفاده کنید تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.

6- صدای برند خود را به گوش مخاطب برسانید

یکی از راه‌هایی که می‌توانید صدا و لحن برند خود را با آن به گوش مخاطب برسانید، کپشن‌های اینستاگرام است. کپشن‌ نویسی اینستاگرام بهترین راه و امضا برای نشان دادن هدفتان به مخاطب است. مخاطب با مطالعه کپشن شما و فهمیدن لحنتان، به هدفی که دارید پی می‌برد. لحنی که در اینستاگرام دارید، امضای برند شماست. اگر نمی‌دانید چه لحنی برای برند شما مناسب است، این نکته را بدانید که بهترین لحن‌ها در اینستاگرام، لحن‌های سرگرم‌کننده و ساده هستند.

7- از ایموجی استفاده کنید

روش‌های مختلفی برای استفاده از ایموجی در اینستاگرام وجود دارد. برای مثال، می‌توانید شروع نوشته خود را با یک ایموجی شروع کنید تا جذابیت بیشتری به کپشن اینستاگرام شما اضافه شود. همچنین می‌توانید از ایموجی‌ها به جای کلمات و در میان نوشته‌تان استفاده کنید که ذهن مخاطب با کپشن شما درگیر شود.

8- مختصر بنویسید

مختصر و موجز نویسی برای زمانی است که شما هنوز لحن برند خود را پیدا نکرده‌اید. این بهترین راهکار برای شما خواهد بود که مختصر و کوتاه بنویسید تا درنهایت به لحن مخصوص به خود برسید. اگر دوست دارید در این مورد بیشتر بخوانید و بدانید، توصیه می‌کنیم که بلاگ کپشن کوتاه اینگیجمنت بیشتری دارد یا کپشن بلند را مطالعه بفرمایید.

5 نظر