وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

اهمیت به روز رسانی محتوا قدیمی و 7 راهکار برای به روز رسانی محتوا

محتوا

اهمیت محتوا برای یک برند بسیار زیاد است. همیشه از خلاقانه بودن آن حرف می‌زنیم اما یک ایده ممکن است به ذهن چند نفر برسد. پس ایده خاص بودن و منحصر به فرد بودن یک محتوا عملا قابل اجرا نیست. اما کپی کردن آن نیز کار هوشمندانه و خلاقانه‌ای نیست. وقتی از خاص و منحصر به فرد بودن حرف می‌زنیم منظور خاص بودن نگارش و شیوه پرداختن به یک عنوان است، نه خاص بودن خود عنوان. اما بعد از خلق یک ایده محتوایی باید کار را تمام شده بدانیم؟ نباید دوباره برگردیم و آن را ویرایش یا آپدیت کنیم؟

گفته می‌شود به روز رسانی محتواهای قدیمی در سئو سایت بسیار موثر است. اما چگونه؟ در این پست از بلاگ نوین هاب قرار است به اهمیت آپدیت محتوا قدیمی بپردازیم. ما قبلا در بلاگی به بازاریابی محتوایی و اهمیت آن در کسب‌وکارها پرداخته‌ایم که توصیه می‌کنم حتما مطالعه کنید.

چرا باید محتواهای قدیمی را آپدیت کنیم؟

به روز رسانی مطالبی که قبلا منتشر کردیم بر روی رتبه بندی و جایگاه وبسایت تاثیر به‌سزایی خواهد داشت. این به روز رسانی می‌تواند حتی شامل افزودن یک تصویر تازه و یا حتی یک زیرعنوان جدید باشد. علاوه بر این‌ها ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که اطلاعات به همان سرعتی که انتشار پیدا می‌کنند، دستخوش تغییرات هم می‌شوند. ممکن است مطلبی که قبلا به آن پرداخته‌اید به طور کل تغییر کرده باشد. یا موارد جدیدی به آن اضافه شده باشد. این وظیفه شماست که پیگیر مطالب قدیمی خود باشید و تغییرات آن را بررسی کنید.

هدف کسب‌وکارها از انتشار بلاگ و محتوا در وبسایت‌هایشان بالا بردن ترافیک سایت و بیشتر دیده شدن است. این روزها مردم برای اینکه پاسخ سوالات خود را پیدا کنند، قبل از هرچیزی آن را در گوگل جست‌وجو می‌کنند. اگر وبسایت شما همان درگاهی باشد که آن‌ها یکبار پاسخ سوال خود را دریافت کرده‌اند، دوباره به آن رجوع خواهند کرد. پس شما با آپدیت کردن مقاله‌های قدیمی در وبسایت خود، مخاطب بیشتری را جذب خواهید کرد و درنهایت ترافیک وبسایت خود را افزایش خواهید داد. همچنین در جریان این به روز رسانی‌ها می‌توانید مطالبی که کم‌تر برای مخاطب جذاب بوده و بازدید کم‌تری دریافت کرده‌اند را پیدا کنید. می‌توانید عناوین آن‌ها را یادداشت کنید تا کم‌تر به موضوعاتی نزدیک به این عناوین بپردازید. حتی می‌توان اقدام به حذف آن‌ها کرد. چراکه این مطالب زمانی ارزشمند هستند که برای شما بازدید و افزایش رتبه‌بندی کسب کنند. اگر قادر به برطرف کردن نیاز مخاطب و افزایش بازدیدها نباشند، دیگر چه لزومی برای حفظ آن‌ها وجود دارد؟

آپدیت محتوا قدیمی

 

چرا به روز رسانی محتوا قدیمی باعث افزایش رتبه بندی می‌شود؟

گوگل به محتواهای تازه بسیار علاقه‌مند است. وقتی شما محتوا جدیدی منتشر می‌کنید، موجب می‌شوید که مطالب قدیمی از تب و تاب خود بیفتند و دیگر به چشم گوگل تازه و جدید نباشند. وقتی شما آن‌ها را دوباره آپدیت و بازبینی می‌کنید، انگار روح تازه‌ای در آن‌ها دمیده‌اید و این انتشار مجدد موجب افزایش بازدید خواهد شد. بعد از اینکه یک مطلب قدیمی را به روز رسانی کردید، حتما تاریخ انتشار آن را هم به روز کنید. در این حالت وقتی گوگل وبسایت شما را جستجو می‌کند این مطالب جدید را محتوای جدید تشخیص می‌دهد و برای شما بازدیدهای بیشتری به ارمغان می‌آورد. علاوه بر همه این‌ها همیشه در تلاش برای یافتن عناوینی باشید که منجر به تولید محتوای همیشه سبز شود. ما قبلا در بلاگی مجزا به توضیح درمورد محتوای همیشه سبز پرداخته‌ایم. این نوع از محتواها همیشه ترند هستند و مردم همیشه آن‌ها را در موتور جستجوی گوگل سرچ می‌کنند. اگر چنین عناوینی در بلاگ خود داشته باشید، فقط کافی‌ست که تاریخ انتشار آن را آپدیت کنید تا وقتی سرچ می‌شود در صفحات اول موتور جستجوی گوگل بیایند.

چگونه محتوا قدیمی را آپدیت کنیم؟

1- پست‌هایی که می‌خواهید آن‌ها را به روز کنید را بیابید

اهمیت تشخیص پست‌هایی که به روز رسانی آن‌ها نتیجه بخش باشد، بسیار بالاست. می‌توانید از ابزار گوگل آنالیتیکس برای تشخیص این موضوع استفاده کنید. با استفاده از این ابزار به راحتی می‌توانید تشخیص دهید که کدام مطالب بازدید و مشارکت بیشتری داشته‌اند. وقتی این عناوین را پیدا کردید، می‌توانید اقدام به آپدیت آن‌ها کنید. برای مثال می‌توانید بلاگی که بیشترین بازدید و مشارکت را داشته است تبدیل به محتوای ویدیویی کنید. یا یک محتوای ویدیویی پربازدید را به متن تبدیل کنید تا مردم به محتوای متنی آن نیز دسترسی داشته باشند. ابزار رایگان دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید google search console است. می‌توانید URL وبسایت خود را در آن وارد کنید و به بررسی عناوینی که بیشترین بازدید و نرخ کلیک را داشته‌اند مشاهده کنید.

 

2- URL را تغییر ندهید بلکه به آپدیت CTAها بپردازید

CTA یا همان call to action، مجموعه اقداماتی است که می‌خواهید مخاطب شما انجام دهد. هدف شما از انتشار محتوا تبدیل کردن مخاطب به مشتری است. به همین دلیل به جای اینکه محتوا را در قالب یک پست جدید منتشر کنید، CTA آن را ویرایش کنید. چون محتوای شما رتبه‌بندی خود را کسب کرده ودیده شده. آیا خدمات جدیدی به بیزینس خود اضافه کرده‌اید؟ آن را با مخاطب درمیان بگذارید. آیا پیشنهادات جدیدی برای بررسی شدن توسط مخاطب دارید؟ آن‌ها را قید کنید.

 

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام
3- محتوای قدیمی که ارزش کم‌تری دارد را حذف کنید

یکی از راه‌های به‌روز رسانی این است که فضای وبسایت خود را از مطالبی که بازدید یا ارزش کم‌تری دارند، خالی کنید. اعلان‌های شغلی قدیمی، اطلاعات مربوط به محصولات و خدماتی که دیگر ارائه نمی‌کنید، مشخصات کارمندان سابق و پست‌های وبلاگ که بیش از حد معمول به آن‌ها پرداخته‌اید را حذف کنید.

4- مطالب قدیمی را با کلیدواژه‌های جدید به روز کنید

با استفاده از ابزارهایی که وجود دارند می‌توانید کلیدواژه‌های محبوب را پیدا کنید. با استفاده از ابزار google search console کلمات کلیدی که در وبسایتتان بیشترین بازدید را داشته پیدا کرده و محتواهای قدیمی را تا جایی که امکان دارد با آن‌ها به روز کنید.

محتوا قدیمی

5- اقدام به ساخت اینفوگرافی‌ها کنید

اگر قصد به روز رسانی محتوای قدیمی خود را دارید تبدیل آن‌ها به اینفوگرافی‌ها ایده بسیار جالبی است. اینفوگرافی‌ها شکل جذابی از محتواست که مخاطب می‌تواند مطالب را به صورت یکپارچه و در قالب یک تصویر واحد مشاهده کند و بخواند. اگر به تازگی وبسایت خود را راه‌اندازی کردید و تا به حال اینفوگرافی منتشر نکرده‌اید نگران نباشید. ابزارهای رایگان زیادی هستند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها اینفوگرافی‌های جذابی بسازید، حتی اگر طراح نباشید. کاناوا و پیکتوچارت  دو وبسایت بسیار معروف و جذاب هستند که می‌توانید برای طراحی‌های خود از الگوهای آماده آن‌ها استفاده کنید.

6- تبدیل پست‌های قدیمی‌تر به پست‌های دو قسمتی

هنگامی که قصد دارید محتوای یک پست قدیمی را به روز رسانی کنید، می‌توانید اقدام به نوشتن یا طراحی قسمت دوم آن کنید. بعد به سراغ پست قدیمی‌تر رفته و بنویسید: “این مطلب ادامه دارد” یا “ادامه این مطلب را در پست 2 بخوانید”. بعد آن را به پست جدیدتر ارجاع و لینک دهید. مخاطب در این حالت دوست دارد ادامه مطلب را بخواند و به سراغ پست جدیدتر که همان آپدیت محتوای قدیمی‌تان است می‌رود. این کار بازدید را بالاتر می‌برد. توجه داشته باشید که کیفیت این دو نوشته باید یکسان باشند. ممکن است در بازه زمانی بین این دو مطلب شیوه نگارش یا طراحی شما تغییر کرده باشد. حتما این دو محتوا را از نظر سطح کیفیت بررسی کنید که به یکدیگر نزدیک باشند. اجازه ندهید مخاطب متوجه تغییرات چشمگیر شود.

7- محتوای قدیمی را به خوانندگان و دنبال‌کنندگان خود یادآور شوید

اگر اقدام به آپدیت یک محتوا کرده‌اید، می‌توانید قسمت کوتاهی از آن را در یک ایمیل بنویسید و آن را به صورت دسته جمعی برای مخاطبان خود ارسال کنید. سپس لینک محتوای آپدیت شده را در انتهای متن ایمیل قرار دهید و از آن‌ها بخواهید که اقدام به مطالعه آن کنند.

درنهایت

هرگز پتانسلی که محتواهای قدیمی شما دارند را دست‌کم نگیرید. گوگل صفحات تازه را دوست دارد و به آن‌ها اهمیت بیشتری می‌دهد و مطالب قدیمی را در گورستان موتورهای جستجوی خود دفن می‌کند. با آپدیت محتوای قدیمی مطالب خود را از این گورستان خارج کنید و به آن‌ها اجازه دوباره دیده شدن دهید.

بعد از انتشار محتوا در شبکه‌های مجازی مدیریت آن‌ها اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. نوین هاب  یک پلتفرم مدیریت شبکه‌های مجازی است. با داشبورد حرفه‌ای که در اختیار شما قرار می‌دهد می‌توانید محتوای خود را برای انتشار زمان بندی کنید. این ویژگی برای راه‌اندازی کمپین‌ها امکان بسیار مناسبی است. همچنین برای آنالیز عملکرد خود، در شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از این ابزار هوشمند استفاده کنید.

 

 

4 نظر