وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

استراتژی‌ پیام‌ های چند کاناله برای افزایش درآمد

استراتژی بازاریابی چند کاناله

با دیدن عنوان این مقاله شاید از خود بپرسید منظور از پیام‌ های چند کاناله چیست؟ پیام‌ های چند کاناله به راه‌های ارتباطی مستقیم و غیر مستقیم برای ایجاد تعامل با مشتریان گفته می‌شود. به همین دلیل اگر شما از بازاریابی تک کاناله استفاده کنید و تنها یک راه ارتباطی با مشتریان داشته باشید در صورتی که برخی مخاطبان به کانال بازاریابی و فروش شما دسترسی پیدا نکنند میزان آگاهی از برند و محبوبیت محصولات شما کاهش پیدا می‌کند.

بنابراین درک اینکه چه زمانی و چگونه با مشتریان خود صحبت کنید نقش مهمی در کسب و کار شما دارد. در حقیقت یک تجربه ارتباط نامناسب با مشتریان به سرعت آن‌ها را به سمت رقبای شما سوق خواهد داد. در نتیجه با یک استراتژی پیام رسانی چند کاناله، می‌توانید از تعاملات مثبت در بسیاری از پلتفرم‌ها و کانال‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و… اطمینان حاصل کنید.

در اینجا قصد داریم به 5 نکته بسیار مهم برای شروع اجرای یک استراتژی پیام‌ های چند کاناله برای افزایش تعامل با مشتریان و در نهایت افزایش درآمد اشاره کنیم.

پیام رسانی چند کاناله

استراتژی پیام‌ های چند کاناله

  1. کاربران و فعالیت آن‌ها را برای ایجاد پیام های چند کاناله بررسی کنید

بسیاری از کسب و کارها به مزایای پیام رسانی چند کاناله پی برده‌اند و شروع به استفاده از آن برای تعامل با مشتریان خود کرده‌اند. بنابراین جمع آوری داده‌های مشتریان قبل از راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی برای درک فعالیت و رفتارهای آن‌ها بسیار حائز اهمیت است. چرا که با درک بهتر مشتریان خود می‌توانید کمپین‌های پیام رسانی متفکرانه و تاثیر گذاری ایجاد کنید.

پیام رسانی چند کاناله و افزایش درآمد

  1. کمپین‌های قطره‌ای چند کاناله را به صورت خودکار ایجاد کنید

در ابتدا باید یک اشاره کلی به بازاریابی قطره‌ای داشته باشیم:

بازاریابی قطره‌ای به این معناست که شما اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را کم کم و به صورت قطره‌ای به مخاطبان انتقال می‌دهید. این روش می‌تواند از طرق مختلف مانند پست‌های شبکه‌های اجتماعی، ایمیل یا تماس‌های تلفنی، باشد.

حال کمپین‌هایی که به صورت بازاریابی قطره‌ای برگذار می‌شود یک راه بسیار عالی برای معرفی کسب و کار و محصولات شما به مخاطبان است و با استفاده از آن می‌توانید پیگیری مداوم نیز داشته باشید. علاوه بر این چون اطلاعات به صورت یکجا در اختیار کاربران قرار نمی‌گیرد باعث تعامل بیشتر کاربران با محصولات و خدمات شما می‌شود.

به همین منظور اگر بخواهید پست‌های گسترده کمپین‌های قطره‌ای را به صورت دستی منتشر کنید و یا ایمیل‌های این نوع کمپین‌ها را به صورت تک به تک ارسال کنید، بسیار زمان‌بر، و خسته کننده است. از همین رو شما می‌توانید به صورت اتوماتیک یکبار کمپین خود را ران کنید. برای این کار می‌توانید از ابزارهای مدیریت شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید که پست‌های شما را به صورت زمانبندی شده وخودکار ارسال می‌کند.

بیشتر بخوانید: چگونه یک کمپین تبلیغاتی موفق راه اندازی کنیم

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

کمپین های قطره ای

  1. هدف گذاری‌های مجدد و پویا داشته باشید

طبیعتا هر نوع کمپین یا فعالیتی در شبکه‌های اجتماعی هدف خاصی را دنبال می‌کند بنابراین بعد از رسیدن به هدفی که مشخص کردید باید هدف گذاری‌های جدیدی داشته باشید. به دلیل اینکه هدف گذاری‌های جدید سبب می‌شود تا شما برای جذب مخاطبان بیشتر، تبلیغات و تجربه‌های منحصر به فرد بیشتری را برای مشتریان ایجاد کنید. در نهایت با هدف گذاری‌های جدید می‌توانید پیام‌ های شخصی سازی شده جدیدی را بر اساس تعاملاتی که در گذشته با مشتریان داشتید، ارسال کنید.

راه های پیام رسانی

  1. از CRM استفاده کنید

پلتفرم‌های CRM به شما این امکان را می‌دهند که تمام اطلاعات مشتریان خود را در یک مکان نگه دارید و داده‌های مربوط به رفتار مشتریان را دنبال کنید. در نتیجه راه اندازی کمپین‌های خودکار و به حداکثر رساندن موفقیت کمپین‌ها آسان‌تر خواهد شد. علاوه بر این می‌توانید تمام مکالمات مشتریان را در یک مکان پیگیری کنید و حتی هم تیمی‌های شما می‌توانند به راحتی به تاریخچه مکالمات دسترسی داشته باشند.

کانال های بازاریابی و فروش

  1. نتایج را اندازه گیری کنید

همان طور که رفتار مشتریان و فعالیت‌های آن‌ها را دنبال می‌کنید، باید نتایج پیام‌ های چند کاناله را در تمام  پلتفرم‌هایی که استفاده می‌کنید ارزیابی کنید. برای مثال دانستن نرخ باز شدن پیام‌ها، نرخ کلیک، میزان تعامل و مشارکت کاربران، در همه کانال‌ها به شما این امکان را می‌دهد تا زمینه‌هایی که باید بیشتر روی آن‌ها متمرکز شوید و آن‌ها را بهینه کنید،‌ بهتر بشناسید.

مزیت این روش این است که با در دست داشتن اطلاعات آماری، می‌توانید کمپین‌های جدیدی ایجاد کنید. همچنین استراتژی خود را برای جذب مخاطبان بیشتر و افزایش درآمد تنظیم کنید. نتیجه اینکه اگر شما کاربری فعال در شبکه‌های اجتماعی هستید، برای ایجاد پیام‌ های چند کاناله، باید چندین اکانت در شبکه‌های اجتماعی مختلف را مدیریت کنید.

ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی نوین هاب به شما این امکان را می‌دهد که تمام حساب‌های اجتماعی خود را در یک داشبورد  مدیریت کنید. همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانید به آنالیزهای نموداری رفتار کاربران در پیج خود از قبیل میزان مشارکت، نسبت رشد فالوورها، محتواهای برتر و…دست پیدا کنید.

تحلیل شبکه های اجتماعی

ارسال نظر