وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چگونه مدت زمان تماشای ویدیوهای یوتیوب را افزایش دهیم؟

افزایش زمان تماشای ویدیوهای یوتیوب

در زمان مدیریت شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی،‌ بیشترین تاکید بر روی فاکتورهایی مانند تعداد فالوورها، لایک‌ها، میزان تعامل با کاربران و بازدید از محتواها است. اما برای یک استراتژی دقیق و اصولی شما باید تمام شاخص‌های عملکرد کلیدی KPI که برای برند شما مهم هستند را در نظر بگیرید. در یوتیوب نیز یک معیار خاص وجود دارد که باید آن را در اولویت قرار دهید، آن هم زمان تماشای ویدیوهای یوتیوب است.

علاوه بر آن چندین معیار دیگر نیز وجود دارد که می‌توانید بر آن‌ها نظارت داشته باشید مانند بازدیدهای ویدیو و نرخ کلیک. طبق گفته YouTube زمان تماشا، مدت زمانی است که بیننده یک ویدیو را تماشا کرده است. حال هرچه اشخاص مدت زمان بیشتری یک ویدیو را تماشا کنند، احتمال بیشتری وجود دارد که محتوایی که تماشا می‌کنند، ‌مرتبط با جستجوی آن‌ها باشد. در نتیجه یوتیوب روی زمان تماشای کاربران، به عنوان سیگنال اولیه رتبه بندی، در الگوریتم خود تاکید دارد.

همان طور که میدانید الگوریتم‌های شبکه‌های اجتماعی به طور مداوم در حال تغییر هستند و ممکن است در گذشته یوتیوب به میزان بازدیدهای یک ویدیو اهمیت داده باشد اما اکنون با افزایش حجم محتوا و رقابت در این فضا معیارها تغییر کرده است.

بیشتر بدانید: افزایش بازدید یوتیوب با 9 ترفند عالی

فالوورهای درگیر یا در واقع دنبال کنندگانی که واقعا ویدیوهای شما را تماشا می‌کنند برای برند شما بسیار ارزشمندتر کاربرانی هستند که تنها کلیک می‌کنند و از آن صفحه خارج می‌شوند.

در نتیجه با در نظر گرفتن تمامی این موارد باید محتوای ویدیوی youtube خود را برای افزایش زمان تماشا بهینه کنید. در این صورت علاوه بر بهبود رتبه بندی شما بر روی (بازگشت سرمایه) ROI نیز تاثیر گذار خواهد بود.

افزایش زمان تماشای ویدیوهای یوتیوب

راه‌ کارهای افزایش زمان تماشای ویدیوهای یوتیوب

برای افزایش زمان تماشای ویدیوهای YouTube باید مطمئم شوید که استراتژی تولید محتوای شما بر روی ویدیوهای با کیفیت متمرکز است و با علایق و جستجوهای مخاطبان نیز مرتبط است. در این مقاله به پنج مرحله اصلی اشاره می‌کنیم تا با استفاده از آن‌ها کل زمان تماشای ویدیوهای خود را دریافت کنید.

  1. محتوای ویدیویی با کیفیت ایجاد کنید

با توجه به اینکه در هر دقیقه 500 ساعت ویدیو در یوتیوب آپلود می‌شود شما رقابتی سخت را در این فضا پیش رو دارید اما وجود بیش از دو میلیارد کاربر در پلتفرم یوتیوب، همیشه فضایی برای تولید محتوای با کیفیت بیشتر وجود دارد. هنگام تولید ویدیو مطمئن شوید که مطلب جدید و با کیفیتی را به اشتراک می‌گذارید که به اندوخته‌های مخاطبان شما می‌افزاید. برای این کار خود را به جای بینندگان قرار دهید، چه چیزی باعث می‌شود که بخواهید کل ویدیو را تماشا کنید؟

اگر محصولی برای فروش دارید از مشتریان خود نظر سنجی کنید، در مورد رقبا تحقیق کنید و نتایج فعالیت خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. این روش‌ها می‌تواند در طراحی و اجرای یک برنامه مبتنی بر حفظ مخاطب مفید باشد.

  1. 15 ثانیه ابتدای ویدیوهای یوتیوب خود را بهینه کنید

به این معنی که اگر بلافاصله توجه بینندگان را به خود جلب نکنید، آن‌ها به شما فرصتی برای ارائه بیشتر نمی‌دهند. در نتیجه این مورد سبب افزایش نرخ پرش می‌شود، نرخ پرش بالا نیز برای تجارت مضر است و زمان تماشای ویدیو را به شدت کاهش می‌دهد.

برای این کار سعی کنید به طور مستقیم با مخاطبان هدف موضوع این ویدیو صحبت کنید، نه با کل مخاطبان. همچنین می‌توانید سوالی بپرسید که کنجکاوی آن‌ها را تحریک کند.

بر اساس آمارهای بازاریابی ویدیویی 33% از بینندگان بعد از 30 ثانیه از تماشای یک ویدیو دست می‌کشند و این افت با گذشت زمان افزایش پیدا می‌کند و در دقیقه اول 45% کاهش بیننده و در دقیقه دوم 60% کاهش می‌یابد.

بنابراین 15 ثانیه ابتدای ویدیوی شما باید جذاب، جالب و مختصر باشد و بینندگان شما را از موضوع اصلی آگاه کند. 15 ثانیه اول برای مونولوگ‌های طولانی، دستاوردهایتان یا جزئیات کسب و کارتان مناسب نیست.

اگر قرار است ویدیوی کوتاهی تولید کنید نام تجاری و برند خود را به انتهای آن اضافه کنید. به خاطر داشته باشید،‌این ویدیو برای بینندگان شماست،‌ اگر برای آن‌ها ارزشی ایجاد نکند، آن‌ها تماشا نخواهند کرد. در نتیجه باید از دیدگاه مخاطبان به محتواهای خود نگاه کنید.

فیلم های یوتیوب

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام
  1. از عناوین مرتبط و تصاویر بند انگشتی( Thumbnail) استفاده کنید

هنگامی که افراد در یوتیوب ویدیوها را جستجو می‌کنند اولین چیزی که می‌بینند،‌ عنوان و تصویر کاور ویدیو است پس شما به عنوان و تصویر کوچکی نیاز دارید که توجه آن‌ها را جلب کند اما گمراه کننده نباشد. همان طور که موتورهای جستجو به دنبال ارائه مرتبط‌ترین نتایج هستند،‌ یوتیوب نیز می‌خواهد مرتبط ترین ویدیوها را در اختیار کاربران قرار دهد.

بدترین روشی که می‌توانید انجام دهید این است که مخاطبان را برای تماشای ویدیوهای خود فریب دهید. در این بین اگر نرخ پرش بالایی از صفحات ویدیو خود داشته باشید نرخ کلیک بالا دیگر معنایی ندارد.

تصویر کوچکی که برای ویدیوهای خود انتخاب می‌کنید باید هم در دستگاه‌های دسکتاپ و هم در دستگاه‌های تلفن همراه پاسخگو باشد تا ترافیک تلفن همراه را هم جذب کنید.

کسب درآمد از یوتیوب

  1. داستان سرایی story telling

داستان سرایی برای بینندگانی که قصد دارند سرگرم شوند و در عین حال مطلب جدیدی را فرا گیرند نتیجه مثبتی دارد. برای این کار می‌توانید جستجو کنید تا ببینید که چگونه داستان خود را به روشی منحصر به فرد، و جالب که توجه بینندگان را جلب کند، منتقل کنید.

  1. ویدیوی خود را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید

مانند فصل‌های یک کتاب، تقسیم کردن ویدیو به بخش‌های مختلف به بینندگان کمک می‌کند تا از موضوع قسمت‌های جلوتر ویدیو مطلع شوند و مستقیما بخش مورد نیاز خود را تماشا کنند. برای این کار هر بخش را با یک مقدمه جالب و یک روایت جذاب برای بینندگان نمایش دهید.

نوشتن توضیحات مرتبط با ویدیو نیز مانند شبکه‌های اجتماعی دیگر بسیار حائز اهمیت است و این مورد در زیر ویدیوی شما در نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. از دیدگاه سئو نیز یک توصیف با کیفیت که شامل کلمات کلیدی باشد به شما کمک می‌کند در یوتیوب رتبه بهتری داشته باشید.

  1. تجزیه و تحلیل را همیشه در برنامه خود داشته باشید

برای هر ویدیویی که در یوتیوب آپلود می‌کنید باید نتایج فعالیت خود را به دقت بررسی کنید، تا متوجه شوید نرخ پرش bounce rate و یا نرخ حضور کاربران در صفحه Dwell Time چه قدر است. برای بررسی این گزارشات از تب analytics در یوتیوب بخش engagement را انتخاب کنید. علاوه بر این می‌توانید داده‌های یوتیوب را از طریق داشبورد ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی نوین هاب بررسی کنید.

تجزیه و تحلیل ویدیوهای یوتیوب

  1. هنگام ایجاد محتوای یوتیوب از کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید

راه دیگر برای جذب ترافیک بیشتر و افزایش زمان تماشای ویدیوهای یوتیوب، این است که کلمات کلیدی طولانی را در یوتیوب هدف قرار دهید.

ابزارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای شناسایی کلمات کلیدی طولانی استفاده کنید اما یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شروع استفاده از پیشنهادات youtube است.

زمانی که کلمه کلیدی مورد نظر خود را جستجو می‌کنید نتایج پیشنهادی یوتیوب در زیر تب جستجو لیست می‌شود. توجه به نتایجی که خود یوتیوب پیشنهاد می‌دهد ما را قادر می‌سازد تا به جای یک محتوای عمومی و کلی، محتوای هدفمند و خاص ایجاد کنیم. هرچه کلمات کلیدی شما کلی تر باشد،‌ شانس شما برای رتبه بندی بالا در نتایج جستجو کمتر است.

نتیجه اینکه بین حضور در یک شبکه اجتماعی، حضور ارزشمند تفاوت وجود دارد برای ارتباط و تعامل با مخاطبان خود به شیوه‌ای معنادار باید تلاش کنید.

بیشتر مطالعه کنید: ترندهای بازاریابی یوتیوب در سال 2022

برنامه یوتیوب

ارسال نظر