وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

علت ریزش ناگهانی اعضای کانال تلگرامی + راهکار جلوگیری

علت ریزش کانال تلگرام

ریزش ناگهانی اعضای کانال تلگرامی از آن دسته اتفاقاتی است که صاحبان کسب‌وکارها را با یک شوک جدی مواجه می‌کند. طبیعتاً برای افرادی که تمام وقت خود را برای جذب ممبر کانال تلگرام صرف کرده‌اند و هزینه زیادی پای آن خرج کرده‌اند، کاهش ناگهانی اعضای کانال به‌مانند یک کابوس ترسناک خواهد بود.

دلایل زیادی برای ریزش ناگهانی ممبرهای تلگرام وجود دارد، اما در این بین یک ‌سری از دلایل تأثیرات بیشتری به‌جای می‌گذارند. درصورتی‌که می‌خواهید از این اتفاق جلوگیری کنید ابتدا باید با دلایل ریزش اعضای کانال آشنا شوید.

در ادامه این مطلب مجله نوین هاب مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل ریزش ناگهانی کاربران کانال تلگرامی را معرفی می‌کنیم و سپس شما را با بهترین راه‌های جلوگیری از این اتفاق آشنا می‌کنیم. همچنین در ادامه اطلاعات کاملی درباره روش‌های افزایش ممبر، اهمیت تعامل با کاربر،آموزش تبلیغات در تلگرام، اهمیت برگزاری مسابقه و قرعه‌کشی ارائه می‌کنیم.

دلایل ریزش اعضای کانال تلگرام و راه جلوگیری از آن

معمولاً بسیاری از افراد که به‌تازگی کانال خود را راه‌اندازی کرده‌اند، بعد از مدت کوتاهی با این سؤال مواجه می‌شوند که چرا ممبر تلگرام ریزش می‌کند؟ کنترل شرایط کسب‌وکارها در شبکه‌های اجتماعی بسیار سخت و پیچیده است. در بسیاری از مواقع امکان دارد که به دلیل عدم دانش کافی و یا انتخاب استراتژی‌های اشتباه، تعداد زیادی از اعضای کانال تلگرامی خود را از دست بدهید.

با اینکه دلایل مختلفی برای ریزش ناگهانی اعضای کانال تلگرامی وجود دارد، اما هرکدام از آن‌ها یک راه‌حل ساده و کاربردی دارند. در ادامه مهم‌ترین دلایل اصلی کم شدن اعضای کانال تلگرام و راه‌های جلوگیری از آن را معرفی می‌کنیم.

محتوای نادرست و غیر مرتبط

کاربران تلگرام صرفاً برای محتوای شما وارد کانال می‌شوند. هنگامی که با محتواهای نادرست و غیر مرتبط مواجه شوند، سریعاً کانال را ترک خواهند کرد. برای مثال یک کانال اقتصادی در حوزه دلار و طلا فعالیت دارد، اما در طول روز محتواهای نادرست و یا غیر مرتبطی منتشری می‌کند که اصلاً برای کاربران قابل هضم نیست.

بهترین و مناسب‌ترین راه برای جلوگیری از این اتفاق، تمرکز کامل روی حوزه تخصصی است. همچنین هنگامی که اطلاعات خاصی را در کانال خود آپلود می‌کنید، حتماً ابتدا از صحت آن آگاه شوید و مطلب را به همراه منبع آپلود کنید.

محتوای طولانی

کاربران بسیار کمی وجود دارند که یک مطلب طولانی را تا آخر مطالعه کنند. در بسیاری از مواقع کانال‌های تلگرامی محتوای خود را در قالب متن‌ها و ویس‌های طولانی آپلود می‌کنند که این امر حسابی کاربران را اذیت می‌کند.

برای جلوگیری از ریزش ناگهانی فالوورها، باید محتوای خود را به نحوی ارائه کنید که کاربر در زمان کوتاهی مطالب مورد نظر را دریافت کند.

اهمیت تعامل در کاهش ممبرهای کانال تلگرام

عدم پاسخگویی و تعامل

کسب‌وکارهایی که نیاز به تعامل با کاربران خود دارند، باید بتوانند در کمترین زمان ممکن درخواست آن‌ها را پاسخ دهند. بدون شک یکی از دلایل مهم کم شدن اعضای کانال تلگرام، عدم پاسخگویی به کاربران است. به همین خاطر طبق بررسی های ما در نوین هاب مشخص شد اثرات ری اکشن پست تلگرام بر افزایش فروش و اعتمادسازی کانال تلگرامی نقش بسزایی در تعامل دارد.

تلگرام برای اینکه مشکل تعامل کاربر با ادمین کانال را برطرف کند، قابلیت پاسخ هوشمند را به ویژگی‌های خود اضافه کرده است. در واقع قابلیت پاسخ هوشمند تلگرام امکان پاسخ‌دهی خودکار را به ادمین کانال و صاحبان کسب‌وکارهای مختلف فراهم می‌کند.

شرکت نوین هاب یک سیستم پاسخ سریع طراحی کرده است که به‌محض دریافت کلمه یا یک عبارت مشخص، پیام از پیش تعریف شده را برای اعضای کانال ارسال می‌کند. در واقع سرویس پاسخ هوشمند نوین هاب با قابلیت جذاب خود خیال شما را بابت تعامل بهتر با کاربران راحت می‌کند.

عدم فعالیت منظم

کانال‌های تلگرامی برای اینکه رضایت اعضای خود را به دست بیاورند، باید فعالیت منظمی داشته باشند و بتوانند در طول روز محتواهای مفید و جدیدی آپلود کنند. درصورتی‌که انجام این کار یک روند منظم نداشته باشد کاربر به سراغ کانال‌های دیگر خواهد رفت.

برای جلوگیری ریزش ناگهانی اعضای کانال تلگرامی، باید در طول روز زمان زیادی را برای تولید محتوا اختصاص دهید و یا یک ادمین حرفه‌ای برای کانال خود استخدام کنید.

نداشتن خلاقیت در تولید محتوا

افزایش تعداد کانال‌های تلگرامی و رقابت سخت میان حوزه‌های مشابه باعث می‌شود که کاربران همواره به دنبال بهترین و جذاب‌ترین گزینه ممکن باشند. بدون شک اگر خلاقیت خاصی در محتوای شما دیده نشود، کاربران سایر کانال‌ها را ترجیح خواهند داد.

عدم خلاقیت باعث کاهش ممبرکانال تلگرام می شود!

اضافه کردن خلاقیت به محتوای کانال و رقابت با رقبا در این حوزه، نیازمند تخصص بالایی است. اگر خودتان سابقه زیادی در این زمینه ندارید، باید یک تیم حرفه‌ای استخدام کنید.

چند روش افزایش ممبر تلگرام بعد از ریزش اعضا

هنگامی که با ریزش ناگهانی کاربران کانال مواجه شدید، باید استراتژی خودتان را تغییر دهید و با انجام روش‌های مختلف، تعداد ممبرها را دوباره بالا ببرید. از جمله مهم‌ترین روش‌های افزایش ممبر تلگرام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تولید محتوا بر اساس هدف و موضوع کانال
  • حذف محتواهای ضعیف و بی‌ربط
  • بالا بردن خلاقیت
  • افزایش تعامل با کاربران و تولید محتوا بر اساس نیاز آن‌ها
  • لینک دادن کانال به سایر شبکه‌های اجتماعی خود
  • برگزاری چالش‌های جذاب و مسابقه‌های متنوع
  • پرهیز از خرید ممبرهای فیک
  • پرهیز از تبلیغات زیاد

اهمیت تعامل با کاربران در جلوگیری از ریزش ممبر

تقریباً تمامی مدیران کسب‌وکارها به‌خوبی می‌دانند که یکی از راه‌‌های پیشرفت آن‌ها، ارتباط و تعامل با کاربران خود است. در بسیاری از مواقع کاربران سعی در برقراری ارتباط با ادمین کانال دارند، اما بعد از مدت زیادی همچنان سؤالات و پیام‌های آن‌‌ها بی‌جواب می‌ماند.

نکته بسیار مهمی که باید صاحبان کانال تلگرامی به آن توجه کنند، تحمل بسیار پایین کاربران است. در واقع هنگامی که جواب کاربر دیر داده شود، سریعاً سراغ کانال‌های مشابه می‌رود. درصورتی‌که کانال تلگرامی این مشکل را رفع نکند، بعد از چند ماه شاهد ریزش شدید اعضا خواهد بود.

اهمیت بسیار بالای تعامل با کاربران باعث شده است که کسب‌وکارهای حرفه‌ای یک ادمین حرفه‌ای برای پاسخ به آن‌ها استخدام کنند و در کنار آن، استفاده از سیستم‌های جدیدی مانند پاسخ هوشمند تلگرام را در دستور کار قرار دهند.

اهمیت قرعه‌کشی و مسابقه در حفظ اعضای کانال تلگرام

همان‌طور که گفتیم، یکی از دلایل ریزش ناگهانی اعضای کانال تلگرامی، عدم خلاقیت است. در چند سال گذشته بیشتر کسب‌وکارها برای حفظ کاربران خود و افزایش تعداد آن‌ها روش‌های خلاقانه زیادی را به کار گرفته‌اند.

برگزاری مسابقه و قرعه‌کشی‌های مختلف از جمله بهترین و پرطرفدارترین روش‌هایی است که به‌خوبی جواب می دهد. تقریباً اکثر کانال‌های تلگرامی مسابقات مختلفی را با قوانین جذاب برگزار می‌کنند و یک جایزه بسیار عالی را در ازای تعامل بیشتر کاربران به‌صورت قرعه‌کشی اهدا می‌کنند. همچنین در حال حاضر تمامی کانال‌های معتبر برای افزایش امنیت و شفاف‌سازی مسابقات، از قابلیت Giveaway تلگرام استفاده می‌کنند.

طبیعتاً هرچه ارزش جایزه بیشتر باشد، اعضای کانال افراد بیشتری را به سمت کانال جذب می‌کنند. تجربه نشان داده است که بیشتر کانال‌ها با برگزاری مسابقه‌های متنوع و ارائه جوایز مختلف، در عرض یک ماه چند هزار ممبر واقعی جذب کرده‌اند.

جمع‌بندی

ریزش ناگهانی اعضای کانال تلگرامی دلایل مختلفی دارد. برای اینکه بتوانید از این اتفاق ناگوار جلوگیری کنید، باید ابتدا مهم‌ترین و اصلی‌ترین دلایل را بشناسید و سپس راه‌حل آن‌ها را در دستور کار قرار دهید.

در این مطلب ابتدا مهم‌ترین دلایل ریزش ناگهانی ممبرهای تلگرام و راه‌حل هرکدام از آن‌ها را بیان کردیم تا هیچ‌وقت با چنین چالش سختی مواجه نشوید. همچنین در ادامه موضوعات مهمی مانند روش‌های افزایش ممبر، اهمیت تعامل با کاربر، اهمیت برگزاری مسابقه و قرعه‌کشی را بیان کردیم. اگر همچنان درباره دلایل ریزش کاربران کانال تلگرام و یا نحوه استفاده از سرویس پاسخ هوشمند نوین هاب سؤال خاصی دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما در ارتباط باشید.

ارسال نظر