وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

راه‌های ساده برای افزایش فروش آنلاین از طریق شبکه‌ های اجتماعی

افزایش فروش آنلاین در شبکه های اجتماعی

همان طور که در مطالب پیشین به آن اشاره کردیم، بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی یک روش قدرتمند و تاثیر گذار برای دستیابی به مشتریان بالقوه است. بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی شکلی از بازاریابی دیجیتال است که از قدرت شبکه‌ های اجتماعی محبوب برای دستیابی به برندسازی استفاده می‌کنند. در نتیجه سبب افزایش فروش آنلاین از طریق شبکه‌ های اجتماعی می‌شود.

بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی نیازمند یک استراتژی اصولی با اهداف قابل اندازه‌گیری است. برای مثال حفظ و بهینه سازی پروفایل شما که شامل: ارسال تصاویر، ویدیوها، استوری،‌ لایو که نشان دهنده کارایی محصولات و خدمات شماست و می‌تواند مخاطبان مرتبط را جذب کند.

پاسخگویی به نظرات، اشتراک گذاری، لایک‌ها، تعامل با فالوورها،‌مشتریان و اینفلوئنسرها برای ایجاد یک جامعه پیرامون برند خود. همچنین بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی شامل تبلیغاتی که باید برای آن هزینه‌ای را بپردازید نیز می‌شود. این نوع تبلیغات فضایی رو در اختیار شما قرار می‌دهد که می‌توانید کسب و کار خود را در مقابل تعداد زیادی کاربر نمایش دهید.

اگر در حال خواندن این مطلب هستید احتمالا از خود میپرسید آیا شبکه‌ های اجتماعی می‌توانند از اهداف تجاری و فروش شرکت ما حمایت کنند؟ پاسخ به این سوال یک بله قاطع است.

همان طور که میدانید در حال حاضر شبکه‌ های اجتماعی به بستری بسیار مناسب برای تبادل اطلاعات در تمام زمینه‌ها، و خرید و فروش کالا و محصولات تبدیل شده است. طبیعتا تمام شرکت‌ها و صاحبان کسب و کار از شبکه‌ های اجتماعی به عنوان اولین پلتفرم برای معرفی محصولات، افزایش آگاهی از برند و تعامل با مخاطبان استفاده می‌کنند. این بستر علی رغم داشتن مخاطبان زیاد، هزینه چندانی برای کارفرمایان در بر ندارد.

در این بین مصرف کنندگان نیز به طور فزاینده‌ای از شبکه‌ های اجتماعی برای یافتن برندها، محصولات و خدمات جدید استفاده می‌کنند. در نتیجه برای افزایش فروش آنلاین از طریق شبکه‌ های اجتماعی و کسب سود این چند تاکتیک ساده را در استراتژی خود اعمال کنید.

افزایش فروش آنلاین

بیشتر بدانید: چگونه در اینستاگرام فروش بیشتری داشته باشیم؟

8 تکنیک‌ افزایش فروش آنلاین از طریق شبکه‌ های اجتماعی

  1. جایی باشید که مخاطبان شما هستند

اولین قانون بازاریابی شبکه‌ های اجتماعی، استفاده از پلتفرم‌هایی است که مخاطبان شما بیشتر از آن استفاده می‌کنند. شما نمی‌توانید تنها در اینستاگرام اکانت داشته باشید و انتظار داشته باشید که مشتریان B2B خود را در این فضا پیدا کنید. ابتدا به جمعیت شناسی مخاطبان هدف خود نگاه کنید و سعی کنید دریابید که آن‌ها بیشتر در کدام شبکه اجتماعی فعال هستند. اگر مخاطبان b2b ( ارتباط بین یک واحد تجاری با واحد تجاری دیگر) را هدف قرار می‌دهید، لینکدین ممکن است نقطه شروع خوبی باشد.

  1. برای افزایش فروش آنلاین با اینفلوئنسرهای شبکه‌ های اجتماعی کار کنید

اینفلوئنسر مارکتینگ یک ابزار بازاریابی محبوب است که تاثیر بسیار زیادی دارد. تبلیغ برند و محصولات از طریق اینفلوئنسرهای شبکه‌ های اجتماعی به احتمال زیاد فروش را افزایش می‌دهد. پس اگر می‌خواهید از طریق شبکه‌ های اجتماعی فروش بیشتری داشته باشید باید از قدرت اینفلوئنسرها استفاده کنید و از آن‌ها بخواهید محصول شما را به صورت استراتژیک در تصاویر و ویدیوهای خود به نمایش بگذارند. داستانی منحصر به فرد و جذاب در مورد برند شما تعریف کنند و یا اگر کد تخفیفی برای محصولات خود دارید به آن اشاره کنند.

افزایش فروش آنلاین در شبکه‌ های اجتماعی

  1. محتوای تولید شده توسط کاربر را به اشتراک بگذارید

قبل از خرید آنلاین مشتریان تمایل دارند، نظرات و تجربیات سایر مصرف کنندگان را بدانند. به همین منظور باید از محتوای تولید شده توسط سایر مصرف کنندگان نهایت استفاده را ببرید تا فروش بیشتری داشته باشید. راه دیگر برای افزایش فروش آنلاین از طریق شبکه‌ های اجتماعی این است که مشتریان خود را به اشتراک گذاری تصاویر یا ویدیوهای محصولاتی که از شما خریدند، تشویق کنید.

  1. شروع به فروش مستقیم در پلتفرم‌های شبکه‌ های اجتماعی کنید

از آن جایی که پلتفرم‌های شبکه‌ های اجتماعی، در زمینه‌های تجاری سرمایه گذاری‌های خود را افزایش می‌دهند، بیشتر کسب و کارها نیز از این روش پیروی می‌کنند. در همین راستا بسیاری از مدیران عنوان می‌کنند که تجارت اجتماعی،‌ بخش رو به رشدی از برنامه درآمدزایی، مبتنی بر بازاریابی آن‌هاست.

  1. محتواهایی ایجاد کنید که بیشترین نرخ تبدیل را دارد

داده‌ها نشان می‌دهد محتواهای بصری بیشتر به بازاریابان در جهت رسیدن به اهداف تجاری نسبت به پست‌های مبتنی بر متن کمک می‌کند. اما تنها راه برای دانستن این مورد این است که محتواهایی که تا کنون منتشر کردید را تجزیه و تحلیل و بررسی کنید. برای درک این موضوع که شبکه‌ های اجتماعی چگونه می‌توانند سبب افزایش فروش آنلاین شوند، باید بر روی محتواهایی که مربوط به محصولات، خدمات، تبلیغات و لینک‌های وبسایت شما هستند تمرکز کنید.

در حالت ایده‌آل شما باید لینک‌های UTM بسازید تا بتوانید رفتار و مسیر کاربرانی که بر روی لینک کلیک کرده‌اند را از طریق گوگل آنالیتیکس پیگیری کنید و ببینید تا چه میزان ورودی از طریق لینک‌های شبکه‌ های اجتماعی به دست آورده‌اید.

با استفاده از این روش می‌توانید بفهمید کدام داده‌ها بیشترین اهمیت را دارند. همچنین یک تفکیک سریع از KPI هایی که باید بیشتر بر روی آن‌ها تمرکز کنید را به دست می‌آورید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

این شاخص‌های کلیدی عملکرد شامل KPI ارگانیک و غیر پولی مانند نرخ تعامل، نرخ کلیک،‌ میزان ترافیک وبسایت می‌باشد. دسته دیگر شامل شاخص‌های پولی مانند نرخ تبدیل، بازده هزینه تبلیغات، هزینه هر تبدیل می‌باشد. برای تحلیل و آنالیز شبکه‌ های اجتماعی می‌توانید، از ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی نوین هاب استفاده کنید.

افزایش فروش اینترنتی

  1. از تجارت محاوره‌ای برای افزایش فروش آنلاین در شبکه‌ های اجتماعی استفاده کنید

یکی از مزایای آشکار شبکه‌ های اجتماعی این است که هم به مصرف کنندگان و هم به فروشندگان و صاحبان کسب و کار، راهی بسیار راحت و در دسترس برای برقراری ارتباط با یکدیگر می‌دهد. بیش از نیمی از مصرف کنندگان موافق این موضوع هستند که شبکه‌ های اجتماعی، سریع‌ترین و مستقیم‌ترین راه برای ارتباط با یک برند است.

در حقیقت تجارت بر پایه مکالمه، پیام رسانی و خرید را ترکیب می‌کند و به مشتریان این امکان را می‌دهد از چت یا پیام‌های صوتی برای خرید استفاده کنند.

اگر تا به حال یک لینک تبلیغاتی یا کد تخفیف را در پیام‌های مستقیم دریافت کردید و یا در واتس آپ،‌اینستاگرام یا تلگرام سوالی درباره محصول پرسیده‌اید از تجارت مکالمه استفاده کردید. در تمام پلتفرم‌ها، پیام رسانی به دیجیتال مارکترها این امکان را می‌دهد تا با ارائه توصیه‌های شخصی‌تر متناسب با نیاز خریداران،‌ روابط عمیق‌تری را با مشتریان برقرار کنند.

توجه به این نکته مهم است که تجارت محاوره‌ای صرفا فروش یک محصول جدید به مشتری نیست. ارائه خدمات قوی به مشتریان، مزیتی است که به همان اندازه مهم است،‌ درنتیجه شما باید سود خود را از کیفیت محصولات به دست آورید.

مهم نیست که مشتری در کجای قیف فروش قرار می‌گیرد،‌ بازاریابان در شبکه‌ های اجتماعی باید یک استراژی برای مدیریت پیام‌های ورودی و ارائه پشتیبانی کارآمد و موثر داشته باشند.

شما با استفاده از داشبورد نوین هاب می‌توانید تمامی پیام‌ها و کامنت‌های خود را بدون محدودیت از تمامی شبکه‌ های اجتماعی در یک فضا دریافت کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهید. علاوه بر این می‌توانید به صورت دلخواه کامنت‌ها را برچسب گذاری کنید. همچنین می‌توانید تمامی این اطلاعات را به صورت یک خروجی اکسل نیز دریافت کنید.

  1. از ابزارهای سوشال لیسنینگ، برای فهمیدن موضوعات مورد نیاز مخاطبان خود استفاده کنید

زمانی که برندها نشان می‌دهند، خواسته و نیاز مشتریان را درک می‌کنند، تقریبا نیمی از مصرف کنندگان، بیشتر از آن برند نسبت به برند رقیب خرید می‌کنند.

در واقع سوشال لیسنینگ به کسب و کارها این امکان را می‌دهد که از مکالمات و گفتگوی کاربران در رابطه با برند خود، مطلع شوند. همچنین درک عمیق‌تری را نسبت به مشتریان، صنعت خود، و رقبایشان پیدا کنند.

سوشال لیسنینگ پاسخ به سوالات مهم کسب و کار شما را در خود دارد. همچنین بازخورد پیرامون کمپین‌ برندهای خاص، و فرصت‌هایی برای متمایز شدن برندتان از رقبا را به شما نشان می‌دهد.

یافته‌های خود را از سوشال لیسنینگ با بینشی که از تجزیه و تحلیل محتواهای خود به دست آوردید ترکیب کنید تا یک استراتژی منسجم ایجاد کنید و نرخ تبدیل را افزایش دهید. در نتیجه سوشال لیسنینگ می‌تواند منجر به افزایش فرصت‌های فروش برای برند شما باشد.

افزایش فروش آنلاین در شبکه های اجتماعی

  1. در زمان مناسب در شبکه‌ های اجتماعی پست منتشر کنید

اخیرا بر روی این موضوع تاکید بسیاری می‌شود، ارسال محتوا در زمان مناسب اغلب به معنای تاثیر گذاری،‌ تعامل و تبدیل بیشتر است. اما توجه داشته باشید مخاطبان شما منحصر به فرد هستند و باید زمان‌هایی را پیدا کنید که برای شما مناسب‌تر هستند.

در نهایت با توجه به زمان مناسب، یک برنامه زمانبندی و انتشار خودکار محتوا را برای خود طراحی و ایجاد کنید. ابزار مدیریت شبکه‌ های اجتماعی نوین هاب، قابلیت‌ زمانبندی و انتشار خودکار محتوا را در اختیار شما قرار می‌دهد.

ارسال نظر