وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

تکنیک های هشتگ گذاری تاثیرگذار در اینستاگرام

هشتگ گذاری در اینستاگرام

تکنیک های هشتگ گذاری تاثیرگذار در اینستاگرام به بهتر دیده شدن پست‌ها و جذب مخاطب بیشتر کمک بزرگی می‌کنند. به همین خاطر هم بد نیست هر از گاهی نگاهی به سیاست‌های جدید اینستاگرام داشته باشیم و ببینیم نگاهش به هشتگ های اینستاگرام چگونه است. در ابتدا باید این را بدانیم که اینستاگرام همواره به رابطه سالم و طبیعی میان صفحه و فالوئرهایش تأکید دارد، به همین خاطر هرگاه احساس کردید که مشغول شیره مالیدن بر سر اینستاگرام هستید، بدانید که یک جای کار می‌لنگد و حتماً به زودی اینستاگرام مچتان را خواهد گرفت و قوانین سختگیرانه‌ای برایتان وضع خواهد کرد.

با داشتن این نکته مهم در سر، نگاهی به مهم‌ترین استراتژی های هشتگ گذاری اینستاگرام در سال جاری (2023) خواهیم داشت. ادامه مقاله را با نوین هاب دنبال کنید.

چرا استراتژی هشتگ گذاری در اینستاگرام اهمیت دارد؟

پیش از آنکه بخواهیم به اهمیت استراتژی هشتگ گذاری نگاهی داشت باشیم، باید از اهمیت هشتگ‌ها بدانیم. هشتگ‌های اینستاگرام، تا حدودی حکم کلمه‌های کلیدی در مطالب گوگل را دارند. آن‌ها مهم‌ترین قسمت و محوریت محتوایی هستند که شما با مخاطبانتان به اشتراک گذاشته‌اید. این هشتگ‌ها باعث می‌شوند تا مخاطبان و طرفداران محتوای شما راحت‌تر شما را در اینستاگرام پیدا کنند. پس هرچه هشتگ‌هایی که برای محتوایتان انتخاب می‌کنید با محوریت و موضوع اکانت شما مربوط‌تر باشد، شما می‌توانید فالوئرهای وفادارتری به پیجتان داشته باشید.

با هشتگ گذاری شما خودتان را در اولویت نتایج سرچ قرار می‌دهید و باعث می‌شوید، زمانی که شخصی در جست‌وجوی محتوا یا محصولی است که شما ارائه می‌دهید، شما را در نتایج جست و جوهایش پیدا کند.

اما همه چیز به گذاشتن چند هشتگ مرتبط ختم نمی‌شود. استراتژی هشتگ گذاری در اینستاگرام می‌تواند ایمپرشن پست‌های شما را به طرز قابل توجهی بالا ببرد و شما را از رقبایتان جلو بیندازد. با ما در نوین هاب همراه باشید تا چند استراتژی کاربردی را با شما به اشتراک بگذاریم.

مراحل هشتگ گذاری تاثیرگذار در اینستاگرام 

مخاطبان خود را زیر نظر بگیرید

مرحله اول همیشه تحقیقات و بررسی است. در این مرحله یک کاغذ و قلم به دست بگیرید و در اینستاگرام به گشت‌وگذار بپردازید. ببینید که صفحات مشابه با کسب‌وکار شما از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند. مخاطبان هدف شما با چه هشتگ‌هایی بیشتر به وجد آمده‌اند و به بازدید پست‌ها پرداخته‌اند. بررسی کنید که این افراد به چه چیزهایی بیشتر علاقه و توجه نشان داده‌اند و از دنبال کردن چه نوع مطالبی بیشتر لذت می‌برند. در این مرحله می‌توانید هشتگ‌هایی که توجهتان را جلب می‌کنند را برای خود یادداشت کنید.

رقبای خود را زیر نظر بگیرید

یکی از بهترین روش‌ها برای پیدا کردن هشتگ‌های تاثیرگذار استفاده از تجربه دیگر رقبا در جذب مخاطب است. ببینید که رقبایتان بیشتر از چه نوع هشتگی استفاده می‌کنند؛ اما فکر هایجک کردن هشتگ‌ها را از ذهنتان بیرون کنید. هایجک کردن به معنای این است که شما هشتگ‌های اختصاصی دیگر افراد را به نفع خود مصادره کنید و اگر مخاطبان یک اکانت خاص، هشتگ اختصاصی یک اکانت را دنبال می‌کنند و شما نباید از آن استفاده کنید.

قبل از هشتگ گذاری در اینستاگرام، جست و جو کنید.

پیش از استفاده هرکدام از هشتگ‌ها، آن را در قسمت سرچ هشتگ‌ها جست‌وجو کنید. بهتان قول می‌دهیم نتایج جالب توجهی به دست خواهید آورد. با این کار می‌توانید ببینید که هشتگ کاربردی توسط شما چقدر پرطرفدار است، چه تعداد از افراد تا به حال این هشتگ را به کار برده‌اند و بیشتر برای چطور محتوایی از هشتگ مد نظر استفاده کرده‌اند. به عنوان مثال اگر شخصی صفحه آموزش زبان فرانسه داشته باشد و بخواهد از هشتگ فرنچ (French) استفاده کند، ممکن است با جست‌وجوی این هشتگ متوجه شود که از این کلمه بیشتر پیج‌های آرایشی برای طراحی ناخن استفاده می‌کنند. در نتیجه این هشتگ برای آموزش زبان فرانسه نامرتبط است و بهتر است به دنبال عبارت‌های پر جست‌وجوتر باشد.

پس با بررسی هشتگ‌ها از طریق گزینه سرچ اینستاگرام، شما می‌توانید مرتبط‌ترین هشتگ‌ها با پستتان را بیابید و نتایج بهتری به دست آورید.

تمرکزتان را به روی هشتگ‌های پرکاربرد نگذارید

یکی از بهترین شیوه‌های هشتگ گذاری این است که شما ازهشتگ‌های پرکاربرد و کم کاربرد در زیر پست‌هایتان استفاده کنید؛ اما چرا؟ هشتگ‌های پرکاربرد را اکثر رقبای شما هم به کار می‌برند و این مسئله شانس شما در دیده شدن را پایین می‌آورد. اما اگر ترکیبی از هشتگ‌های پرکاربرد و کمتر استفاده شده را به کار ببرید، می‌توانید احتمال دیده شدن خود را بالا ببرید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

قدرت هشتگ های فصلی و مناسبتی را دست کم نگیرید

استفاده از هشتگ‌های فصلی و مناسبتی می‌تواند تازه بودن محتوای شما را به نمایش بگذارد. شما می‌توانید تعدادی هشتگ مرتبط با فصل مربوطه داشته باشید و از آن‌ها به موقع خودش استفاده کنید. هشتگ‌های فصلی و مناسبتی می‌توانند به صورت بازه‌ای استفاده شوند. به عنوان مثال اگر شما لباس‌های فصلی می‌فروشید می‌توانید با هشتگ‌های فصلی کالکشن‌های بهاره و تابستانه و … را از یکدیگر جدا کنید و این‌گونه، کاربرها هم راحت‌تر می‌توانند به دنبال کالای مد نظرشان بگردند.

توجه به تعداد در هشتگ گذاری اینستاگرام 

قطعاً با تأکید به اهمیت هشتگ‌ها وسوسه می‌شوید که تا جایی که امکان دارد از جادوی آن‌ها برای بیشتر دیده شدن استفاده کنید؛ اما دقت کنید که تعداد زیاد هشتگ می‌تواند نتیجه عکس برایتان داشته باشید و به ضررتان تمام شود. شاید شما بتوانید تا 30 هشتگ هم در پست‌هایتان به کار ببرید، اما با این کار احتمال شادوبن شدن توسط اینستاگرام را هم زیاد می‌کنید. در حال حاضر بر اساس سیاست‌های اینستاگرام بین 5 تا 8 کاملاً مرتبط برای هر پست پیشنهاد می‌شود. با این تعداد مشخص از هشتگ، خواسته اینستاگرام این است که به جای مزاحمت کاربران با کوهی از هشتگ، از عبارت‌های مرتبط‌تر برای پیدا کردن مخاطب خاص خود استفاده کنید و خودتان را در معرض مزاحمت دیگران و تعلیق اکانت کاربری خود قرار ندهید.

به تحلیل هشتگ‌های خود بپردازید

حتی اگر فکر می‌کنید بهترین استراتژی هشتگ گذاری را برای خود طراحی کرده‌اید، بازهم لازم است هر از گاهی نگاهی به پشت سر خود داشته باشید و ببینید استراتژی شما به خوبی پیش می‌رود یا نه؟

به آنالیز هشتگ‌هایتان بپردازید کدام دسته از هشتگ‌ها کاربر کمتری را به صفحه‌تان کشانده است و کدام هشتگ‌ها، افرادی به جز فالوورهایتان را به مخاطب وفادار شما تبدیل کرده است؟! با این تحلیل و بررسی متوجه می‌شوید که کدام هشتگ‌ها را از لیست خود خط بزنید و از کدام هشتگ‌ها بیشتر استفاده کنید.

تعداد هشتگ‌های فهرستتان را بالا ببرید

شاید نیازی به این یادآوری نباشد که استفاده از تعداد هشتگ‌های محدود و تکراری زیر هر پست برای شما داشته‌ای ندارد، با این حال به خاطر اهمیت این موضوع به آن تأکید می‌کنیم. پس سعی کنید لیستی با حدود 50 تا 60 هشتگ داشته باشید و در پست‌های مرتبط،  به صورت متنوع آن‌ها را به کار ببرید.

کلام آخر 

نگاهی به استراتژی‌های کاربردی برای هشتگ گذاری در اینستاگرام داشتیم و دیدیم در سال جاری، اینستاگرام چطور هشتگ‌هایی را بیشتر می‌پسندد. در آخر باید اشاره کنیم با استفاده از ابزار نوین هاب شما این امکان به اشتراک گذاشت پست‌های اینستاگرام و مدیریت آن‌ها در کنار دیگر شبکه‌های اجتماعی را دارید.

همچنین نوین هاب، با هشتگ‌های پیشنهادی خود در زمان انتشار پست، دستتان را برای اضافه کردن هشتگ‌های بهتر هم بازمی‌گذارد. برای استفاده از این امکانات و مدیریت آسان‌تر شبکه‌های اجتماعیتان در پنل کاربری نوین هاب ثبت نام کنید.

 

 

ارسال نظر