وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

6 استراتژی استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای رشد کسب و کار

استراتژی شبکه های اجتماعی

داشتن یک برنامه برای تبلیغات نه تنها به گسترش شهرت شما کمک می‌کند، بلکه در عین حال کمک می‌کند رسانه‌ها را متقاعد کنید که جهان به کاری که شما انجام می‌دهید اهمیت می‌دهد. در ادامه نکاتی مطرح می‌شود در رابطه با اینکه چطور بتوانیم از معرفی خود در شبکه‌های اجتماعی برای ترقی کسب و کار استفاده کنیم.

 

۱. حضور خود در رسانه‌ها را ارتقا دهید.

استفاده از کارمندان به عنوان حامیان شما در شبکه‌های اجتماعی، یکی از روش‌های تقویت صدای شرکت شما در جهانی پر سر و صداست. اما به این بسنده نکنید. اگر در تلاش هستید که فالوور هایتان را افزایش دهید، استفاده از شبکه‌های شخصی افراد تیم شما، می‌تواند دنبال کنندگان شرکت را به طور چشمگیری افزایش دهد.

هرچه افراد بیشتری را به گفتگو درباره شرکت‌تان در شبکه‌های اجتماعی ترویج کنید، پیام شما با وسعت و برد بیشتری منتشر می‌شود. هر پلتفرمی مانند گوگل، فیسبوک یا اینستاگرام الگوریتم‌های خود را برای دنبال کردن لینک‌هایی که کلیک می‌شود و  به اشتراک گذاشته می‌شود دارد، تا بفهمد چه چیزی مرتبط است و چه محتوایی را باید به مخاطبان مشابه نشان دهد.

بر فرض شما دارای یک شرکت کوچک با مجموعا ۵۰۰۰ فالور در فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین هستید. و فرضاً ۲۵ نفر کارمند دارید که هر کدام دارای شبکه‌ای با ۲۵۰ فالور هستند. این ۶۲۵۰ نفر دیگر است که امکان دیدن محتوای شما و دنبال کردن شرکت شما را دارند.

به طور خلاصه، هر چه محتوا بیشتر به اشتراک گذاشته شود، توجه بیشتری جلب می‌کند، و آن الگوریتم‌ها نقش عمده ای در اینکه چقدر محتوای شما نمایش داده شود بازی می‌کنند. این همچنین پاداش خوبی برای نویسنده یا روزنامه نگاری است که با توجه به معیارهایی که در هر پلتفرم اهمیت دارند؛ وقت خود را صرف تولید محتوای شما کرده است.

تعداد دفعاتی که یک مطلب به اشتراک گذاشته می‌شود یکی از معیار‌هایی است که مدیران نشریات برای ارزشیابی نویسندگان استفاده می‌کنند.

 

۲. حوزه نفوذ شما شخصی است.

ارسال یک یپام اختصاصی به حوزه نفوذتان می‌تواند بسیار سودمند باشد. بستگان خود را دریابید و از آنها بخواهید مطالب شما را باز نشر کنند و البته خودتان هم همین کار را برایشان انجام دهید. ساختن یک گروه قدرتمند از آشنایان که موفقیت‌های یکدیگر را بازنشر و حمایت می کنند نه تنها به ارائه شما کمک می‌کند، بلکه گروهی دارید که شما را تشویق می‌کند پس بسیار لذت بخش است.

ارسال یک پیام عمومی به تمام مخاطبین وسوسه کننده است، اما باید به خاطر داشته باشید که یک شخص حقیقی پیام شما را دریافت می‌کند. صرف کردن چند دقیقه وقت برای نوشتن پیام های جداگانه به کسانی که فکر می‌کنید حتما پیام شما را به اشتراک می‌گذارند، تاثیر بسزایی در نتیجه دریافتی شما دارد.

با این وجود، اکثر صاحبان کسب و کار پر‌مشغله‌اند و نوشتن چندین پیام جداگانه برایشان ممکن نیست. گزینه دیگر می تواند این باشد که از افراد شبکه خود بخواهید که در اشتراک موفقیت‌های یکدیگر مشارکت کنند، یک دستورالعمل تدوین کنید، و هفته ای یک بار، هرکس می تواند محتوای دیگران را به اشتراک بگذارد.

همچنین با استفاده از ابزار مدیریت کامنت‌ها در نوین هاب، می‌توانید تمامی کامنت های شبکه های اجتماعی مختلف را در یک صفحه ببینید، پاسخ دهید یا حذف کنید که این موجب تعامل سریع‌تر شما با کاربران خواهد شد.

۳. یک چت توییتر درباره موضوع خود بسازید.

یک چت توییتر را در برنامه خود قرار دهید، که در آن افراد شرکت شما درباره آن مطلب و محتوای آن بحث می‌کنند. این کار را بلافاصله بعد از انتشار مطلب و زمانی که موضوع هنوز در وبسایت منتشر کننده داغ است انجام دهید.

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

اما قبل از آن زمان کوتاهی را صرف تهییج کردن برای چت و افزایش مشارکت در آن کنید. گفتگویی درباره موضوع/مطلب خود داشته باشید، به همان شکل که به طور شفاهی انجام می‌دهید، با این تفاوت که در توییتر با هم صحبت می‌کنید. حتی می‌توانید این کار را وقتی باهم در یک اتاق هستید انجام دهید.

از هشتگ های مرتبط استفاده کنید و افراد یا شرکت‌هایی که دوست دارید وارد این گفتگو شوند را تگ کنید. به طور ایده آل، آنها باید مصرف کنندگان هدف شما باشند. اگر صاحب شرکت کوچکی هستید نگذارید این شما را متوقف کند. می توان همین کار را با دوستان و بستگان انجام داد و تیم روابط عمومی هم می‌تواند به شما کمک کند.

 

۴. برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی پول بپردازید.

همه‌ی رسانه‌های اجتماعی بزرگ دارای گزینه‌ای هستند که برای مصرف کننده هدف شما تبلیغات پولی نمایش دهند. پلتفرمی را از بین شبکه‌های اجتماعی انتخاب کنید که فکر می‌کنید اکثریت مخاطبان شما وقت خود را در آن می‌گذرانند، سپس کمپین‌هایی در مقیاس کوچک ایجاد کنید تا کالای خود را در آنها تبلیغ کنید.

از کار‌های کوچک شروع کنید و با پیشروی تغییرات ایجاد کنید. به عنوان مثال، دو نمونه متفاوت از تبلیغ خود را نمایش دهید، که دارای یک عکس مشترک و دو عکس متفاوت از کالای مشابه یا دو عکس متفاوت و یک عکس مشترک از کالای مشابه هستند تا دریابید مخاطبین شما بیشتر به چه چیز‌هایی واکنش نشان می‌دهند. شگفت زده خواهید شد که حتی یک بودجه ۲۰ دلاری چقدر می‌تواند شما را به جلو ببرد.

 

۵. نتایج را ارزیابی کنید.

اکثر موسسات رقابتی روی نرم افزار‌های آنالیز جامعی سرمایه گذاری می‌کنند، که برند آن‌ها را به طور بی وقفه با رقبا مقایسه می‌کند. اندازه‌گیری تاثیر اقدامات گروه روابط عمومی شما برای جمع بندی و محاسبه بازگشت سرمایه بسیار ضروری است.

برای آنالیز جامع شبکه‌های اجتماعی مختلف با نمودار و ارائه پیشنهادات عملی بهبود فعالیت از نوین هاب استفاده کنید.

 

۶.  با روابط عمومی تعامل داشته باشید.

با به کار گرفتن یک استراتژی و تیم مناسب، تلاش‌های شما نتیجه می‌دهند. روابط عمومی شما، در را به سوی دنیای رسانه و مشارکت‌ها باز می‌کند، اما هیچ کس صنعت یا برند شما را بهتر از خودتان نمی‌شناسد. اگر در جریان تلاش‌های تیم روابط عمومی خود هستید، موفقیت خود و شرکت‌تان را تضمین کرده‌اید.

 

ارسال نظر