وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

مناسبت‌ها و پست گذاشتن در تعطیلات

برای اکانت‌های شخصی شبکه‌های اجتماعی پست گذاشتن در مناسبت‌ها و تعطیلات کاری ساده و معمولی است ولی وقتی بحث بر سر اکانت کاری می‌رسد لازم است مراقب پست‌هایی که برای تعطیلات و یا مناسبت‌ها (رسمی و یا غیررسمی) منتشر می‌شوند باشیم. این لیست بایدها و نبایدهاییست که برای شما آماده کرده‌ایم:

 

بایدها: پست مرتبط

مخاطب شما کیست؟ چه چیزی را جشن می‌گیرند؟ چگونه می‌توانید برای بهتر کردن این جشن‌ها به آنها کمک کنید؟ چه جوایز یا تخفیف‌هایی برای آنها می‌توانید بگذارید؟ اگر من یک فروشنده لب تاب باشم می‌توانم پست‌های مناسبی برای اول مهر یا برای فارغ التحصیلی بگذارم ولی در روز خیار شور چیزی برای گفتن نخواهم داشت.

می‌خواهیم چیزی به اسم edutainment را یاد بگیریم:

این کلمه تلفیقی از educating و entertaining است به معنای درس دادن و سرگرم کردن. به یادماندنی‌ترین پست، پستی است که هر دوی این کارها را انجام دهد.

چیزی که میخواهم بگویم این است: در انتخاب مناسبت باید از بخش یاد دهی آن استفاده کنید!

 

نبایدها: فقط محلی فکر نکنید

اگر برندی هستید که می‌خواهید جهانی‌تر دیده شوید و مخاطب جهانی دارید مهم است که تعطیلات را بر آن اساس در نظر بگیرید، حتی اگر تعطیلات خاص کشور خود را در نظر می‌گیرید طوری آن‌را انتشار دهید که برای همه‌ی مخاطبان جذابیت و کاربرد را داشته باشند در ضمن می‌توانید از بخش یاد دهی تعطیلات هم استفاده کنید (مثلا یک تعطیلات مرتبط را انتخاب کنید) و نشان دهید که چقدر انسان‌ها در دنیا در جشن گرفتن به هم شبیه‌اند، برای مثال اگر شمع می‌فروشید درباره‌ی روز سینت لوکا بنویسید که در سوئد، دختران تاجی از شمع بر سر می‌کنند.

وقتی به ساخت محتوا فکر میکنید جهانی فکر کنید!

 

بایدها: شبکه‌ی اجتماعی مناسب را انتخاب کنید

برای مثال اگر‌ لینکداین بهترین شبکه‌ی شما باشد پس محتوای هشتگ به نظر چندان مناسب سرمایه گذاری شما نمی‌باشد. محتوای شما باید بر اساس سلیقه‌ی مشتری برنامه‌ریزی شود و در شبکه‌ای که آنها ترجیح می‌دهند قرار گیرد. باید محتوا و مناسبت را در شبکه مناسب آن قرار دهید. در نتیجه ممکن است یک مناسب در همه‌ی شبکه‌های شما قرار نگیرد!

 

نبایدها: زیاده روی نکنید

شاید نمونه‌های زیادی از برند‌هایی را دیده باشیم که در پست‌های مربوط به مناسبت‌ها زیاده روی می‌کنند. باید مراقب بود تا آزار دهنده و زیادی نشود .پس خود را جای مخاطب خود قرار دهید او چه مناسبت را دوست خواهد داشت و چه مناسبتی برای او زیاده خواهد شد و از آن پست سر سری می‌گذرد.

سعی کنید گزینشی عمل کرده و مناسبت‌های مهم‌تر را در اولویت قرار دهید تا مخاطب خود را فراری ندهید.

 

بایدها: زمانبندی کنید

اگر فکر می‌کنید که در روزهای تعطیلات یا مناسبت‌ها فراموش می‌کنید پست‌هایتان را سر وقت منتشر کنید، با یک ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را از قبل زمانبندی کنید تا بصورت اتوماتیک منتشر شوند. نوین هاب برای تمامی شبکه‌های اجتماعی که در ایران استفاده می‌شوند امکان زمانبندی و ابزارهای ویژه‌ای را ارائه می‌دهد. در تقویم زمانبندی نوین هاب روند انتشار و مناسبت‌ها را مدیریت کنید تا مخاطب همیشه شما را به خاطر بسپارد.

ارسال نظر