وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

نحوه ساخت ویدیوی کوتاه یوتیوب (شورت یوتیوب)

از زمان راه اندازی یوتیوب در سال 2005 یوتیوب میزبان، ویدیوهای ترند و بسیاری از اشکال سرگرمی بوده است. شورت ویدیو،‌ ویدیوهای 15 تا 60 ثانیه‌ای برای سرگرم کردن مخاطبان است و به برندها و تولیدکنندگان کمک می‌کند تا میزان تعامل خود را با مخاطبان افزایش دهند.

Youtube یک محتوای ویدیویی عمودی و کوتاه است که با استفاده از تلفن همراه ضبط میشه و مستقیما در برنامه youtube آپلود می‌شود. شما با استفاده از ابزارهای داخلی یوتیوب می‌توانید ضبط، ویرایش، موسیقی و متن متحرک اضافه کنید و سرعت ویدیوی خود را کنترل کنید.

بینندگان شورت ویدیو می‌توانند در حین مشاهده ویدیو،‌ کانال شما را به اشتراک بگذارند، کامنت بگذارند،‌لایک کنند و دکمه subscribe را بزنند. شورت یوتیوب برخلاف سایر برنامه‌های ویدیویی کوتاه مانند استوری اینستاگرام و اسنپ چت، محتوا ناپدید نمی‌شود و در یوتیوب باقی می‌ماند.

YouTube Shorts ابتدا در سپتامبر 2020 در هند، و در مارس 2021 در ایالات متحده منتشر شد، و به سرعت از 6.5 میلیارد بازدید روزانه در سراسر جهان گذشت.

شورت یوتیوب

مزایای شورت یوتیوب short youtube

ویدیوی کوتاه یوتیوب با ویدیوهای دیگر در سایر رسانه‌های اجتماعی مانند Instagram Reels, Instagram Stories،‌تیک تاک، اسنپ چت،‌ Twitter Fleets و استوری‌های لینکدین فاصله زیادی ندارد. اما چیزی که YouTube Shorts را متمایز می‌کند توانایی آن در تبدیل بینندگان به مخاطبان واقعی و مشترکان کانال شماست.

وقتی در حال تولید short video clips هستید می‌توانید یک کانال کاملا مجزا برای shorts خود ایجاد کنید و ویجت آن را در کانال اصلی یوتیوب خودتان قرار دهید.

این به این دلیل است که هم تراز کردن محتوای فید اصلی یوتیوب و محتوای shorts شما در یک مکان باعث می‌شود تا مخاطبانتان راحت‌تر با ویدیوهای شما ارتباط برقرار کنند. همچنین فرصت بیشتری به آن‌ها می‌دهد تا از ویدیوی کوتاه یوتیوب به ویدیوهای اصلی منتقل شوند و در نهایت در کانال شما مشترک شوند.

از سوی دیگر مخاطبان می‌توانند از طریق صفحه اصلی یوتیوب، در صفحه کانال شما و از طریق اطلاعیه‌ها به shorts دسترسی داشته باشند. YouTube Shorts ویدئوهای عمودی با طول 60 ثانیه یا کمتر هستند. شورت یوتیوب ها می توانند یک ویدیوی پیوسته 60 ثانیه ای یا چند ویدیوی 15 ثانیه ای ترکیبی باشند. با این حال، برای ویدیوهای شورت از موسیقی استفاده می‌کنید، Short شما فقط به 15 ثانیه محدود می‌شود.

بیشتر مطالعه کنید: افزایش بازدید یوتیوب با 9 ترفند عالی

short video youtube

چگونه یک short video youtube بسازیم

مرحله1 : برنامه youtube را دانلود کنید

پس از وارد شدن از طریق گوگل یا راه‌های دیگر بر روی نماد + کلیک کنید سپس روی create a short ضربه بزنید.

مرحله2: شورت یوتیوب خود را ضبط کنید

برای ضبط یک کلیپ ویدیویی 15 ثانیه‌ای دکمه ضبط قرمز را نگه دارید، و برای توقف دکمه را رها کنید. اگر می‌خواهید یک ویدیوی 60 ثانیه‌ای کامل ضبط کنید روی عدد 15 بالای دکمه ضبط ضربه بزنید تا طول ویدیو به 60 ثانیه تغییر کند.

برای افزودن جلوه‌ها و عناصر ویژه به ویدیوی خود نوار ابزار سمت راست صفحه را مشاهده کنید./

برای تغییر نمای دوربین بر روی فلش‌های چرخان ضربه بزنید./

بر روی دکمه x1 ضربه بزنید تا سرعت ویویو را به صورت دلخواه تنظیم کنید./

با استفاده از نماد سه دایره، فیلترها را به short اضافه کنید./

با استفاده از نماد عصای جادویی می‌توانید روتوش را به ویدیوی خود اضافه کنید./

روی نماد شخص ضربه بزنید تا پس زمینه خود را تغییر دهید و یک پس زمینه عکس از کتابخانه تلفن هوشمند، اضافه کنید./

برای افزودن صدا به شورت یوتیوب خود روی نماد افزودن صدا در بالای صفحه ضربه بزنید./

توجه داشته باشید که قبل از شروع ضبط یا پس از آن در فرآیند ویرایش فقط می‌توانید یک آهنگ صوتی را به short خود اضافه کنید.

short video clips

مرحله3: ویدیوی کوتاه یوتیوب را ویرایش و منتشر کنید

پس از اتمام ضبط روی علامت تیک ضربه بزنید تا ویدیوی شما ذخیره شود. پس از اتمام ویرایش روی next بر روی گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید./

جزئیات Short خود را اضافه کنید و انتخاب کنید که آیا می خواهید ویدیو عمومی، فهرست نشده یا خصوصی باشد./

انتخاب کنید که آیا ویدیوی شما برای کودکان مناسب است یا به محدودیت سنی نیاز دارد. در نهایت برای انتشار ویدیو بر روی شورت آپلود ضربه بزنید.

چند روش برای استفاده از ویدیوی کوتاه یوتیوب

شورت یوتیوب گزینه‌ای بسیار عالی برای ایجاد تعامل بیشتر با مخاطبان، رشد مشترکین و نشان دادن اعتبار و وجهه برند شماست. برای این کار:

کانال معمولی خود را تبلیغ کنید

از YouTube Shorts برای تبلیغ و رشد کانال معمولی خود استفاده کنید. هر بار که یک Short پست می‌کنید، فرصتی است که محتوای شما دیده شود و این بازدید می‌تواند به مخاطبی تبدیل شود که با محتوای کانال اصلی شما درگیر است. وقتی یک Short پست می‌کنید، گزینه subscribe همیشه قابل مشاهده است، و اگر مخاطبان آنچه را که می‌بینند دوست داشته باشند حتما عضو کانال شما خواهند شد.

شورت‌ها همچنین به شما کمک می‌کنند تا الگوریتم YouTube را هدایت کنید، زیرا کانال شما با استفاده از شورت یوتیوب تعامل بیشتری دریافت خواهد کرد که این یکی از عوامل اصلی رتبه‌بندی توسط YouTube است.

شورت یوتیوب

کمتر از ویدیوهای از پیش برنامه ریزی شده استفاده کنید

نیازی نیست هر ویدیویی که برای یوتیوب ایجاد می‌کنید از قبل طرح و برنامه‌ای برای آن داشته باشید فیلم‌های ویدیویی پشت صحنه BTS دیدگاه جدیدی را به مخاطبان کانال، برند و محصولات شما می‌دهد.

فیلم‌های پشت صحنه می‌توانند اشکال مختلفی داشته باشند. برای مثال می‌توانید رویدادهای معمول شرکت، راه اندازی یک محصول جدید، به روز رسانی یک اپلیکیشن یا محصول، تغییرات در محل کار ویدیو تهیه کنید. ویدیوهای BTS به اعتبار برند شما و اعتماد مشتریان کمک خواهد کرد. همچنین نشان دادن وجهه انسانی برند شما با استفاده از ویدیوهای BTS  یک گزینه عالی برای ایجاد ارتباط قوی با مشتریان است.

مخاطبان خود را درگیر کنید

شورت ویدیو را به عنوان وسیله‌ای سرگرم کننده از بازاریابی ویدیویی در نظر بگیرید. به عنوان مثال می‌توانید یک ویدیوی کوتاه 30 ثانیه‌ای را از یک محصولی که در آینده از آن رونمایی می‌کنید همراه با یک CTA در یوتیوب ارسال کنید، تا مخاطبان را به سمت ویدیوهای طولانی‌تر یوتیوب سوق دهید که به جزئیات بیشتری می‌پردازد و بینندگان شما را به سمت لندینگ پیج هدایت می‌کند.

ایجاد تعامل با مخاطبان

YouTube Shorts به مخاطبان شما این امکان را می‌دهد که به جای اختصاص دادن زمان برای تماشای یک ویدیوی کامل بیشتر با برند شما در تعامل باشند. از آن جایی که 5% از مخاطبان پس از یک دقیقه از تماشای ویدیو منصرف می‌شوند، محتوای سریع و کوتاه مانند شورت یوتیوب تضمین می‌کند که مخاطبان شما تا انتها ویدیو را تماشا می‌کنند. در نتیجه همه پیام‌های شما را دریافت می‌کنند و با CTA شما درگیر می‌شوند.

محتوای تولید شده توسط کاربر خود را ارتقا دهید

YouTube Shorts فرمتی ساده برای درخواست تولید محتوا از سوی کاربران UGC است. برای مثال شما می‌توانید محصول جدید خود را برای گروهی از مشتریان وفادار بفرستید و از آن‌ها بخواهید شورت‌های Youtube از آنباکسینگ محصول بسازند تا به افزایش اعتبار برند شما در بین مخاطبان کمک کنند.

نتیجه اینکه YouTube Shorts باید بخش مهمی از استراتژی ویدیویی شما در شبکه‌های اجتماعی باشد. بنابراین شما با استفاده از ابزار مدیریت شبکه‌های اجتماعی نوین هاب می‌توانید از رقبای خود در شبکه‌های اجتماعی پیشی بگیرید. با استفاده از این ابزار می‌توانید پست‌های خود را برنامه ریزی کنید تا به صورت خودکار منتشر شوند،‌نتایج را تجزیه و تحلیل کنید و جامعه مخاطبین خود را ایجاد کنید و در نهایت کسب و کار خود را توسعه دهید.

حتما بخوانید: کسب درآمد از یوتیوب در ایران

ارسال نظر