وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

فوت‌وفن برند شخصی در اینستاگرام و پرسونال برندینگ اصولی

برند شخصی اینستاگرام

 برند شخصی در اینستاگرام

برند سازی شخصی یا همان پرسونال برندینگ در اینستاگرام یکی از اقداماتی است که کاربران به‌واسطه آن می‌توانند بیشتر شناخته شوند و یا به اصطلاح به شهرت برسند. افراد برای معروف شدن در فضای مجازی کارهای بسیار مختلفی را انجام می‌دهند، حتی گاهی اوقات دست به کارهای منفی نیز می‌زنند تا بتوانند طرفداران زیادی را جذب کنند.

بیشتربخوانید: پاسخ اتوماتیک به دایرکت های اینستاگرام

شما می‌توانید یک صفحه مناسب در اینستاگرام برای برند خود باز کنید و به دنبال کردن افرادی باشید که سلیقه آن‌ها با شما یکسان است. در ادامه قصد داریم در مورد برندسازی شخصی در اینستاگرام بیشتر صحبت کنیم. تا انتهای این مقاله نوین هاب با ما همراه باشید.

برند شخصی چیست؟

برند شخصی در یک تعریف کلی به این معنا است که شما چطور خود را تبلیغ می‌کنید و به طور کلی یک ترکیب خارق‌العاده از تجربه، مهارت‌ها و شخصیتی است که می‌خواهید تمام مردم جهان، آن را در شما ببینند. برند شخصی همچنین بیانگر داستان و انعکاس گفتار، رفتار و نگرش شما است.

در حقیقت افراد از برند شخصی جهت ایجاد تمایز میان خود و افراد دیگر استفاده می‌کنند. اگر شما نیز بتوانید پرسونال برندینگ در اینستاگرام را به‌درستی انجام دهید، برند شخصی شما و کسب‌وکارتان به یکدیگر گره می‌خورند که قطعاً این برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

در تعریف دیگر نیز می‌توان بیان کرد که برند شخصی تصویری است که افراد دیگر از شما می‌بینند. در واقع این می‌تواند ترکیبی چندگانه از دیدگاه آن‌ها به زندگی واقعی شما، نحوه نمایش شما در رسانه‌ها و فضای مجازی و اطلاعاتی باشد که مردم در اینترنت در مورد شما کسب می‌کنند.

شما یا می‌توانید برند شخصی خود را اصلاح کنید و خودتان را آن طور که می‌خواهید به نمایش بگذارید و یا اینکه می‌توانید آن را نادیده بگیرد و اجازه دهید که خارج از کنترل شما و به‌صورت آشفته توسعه یابد.

 برند شخصی در اینستاگرام

درگذشته و پیش از روی کار آمدن اینترنت، برند شخصی برای افراد فقط یک کارت ویزیت بود. اگر در فضای مجازی از شخصیت بسیار مهمی برخوردار نبودید، افراد بسیار کمی شما را می‌شناختند؛ اما در حال حاضر که هر فعالیت ریز و کوچکی به‌صورت گسترده مورد بحث و تحلیل قرار می‌گیرد، شما قطعاً شناخته‌تر خواهید شد.

چگونه برند شخصی در اینستاگرام بسازیم؟

اگر شما نیز به تازگی تصمیم گرفته‌اید که برند شخصی خود در اینستاگرام را بسازید، نیاز به نگرانی نیست؛ چراکه پرسونال برندینگ در اینستاگرام اگرچه دشوار به نظر می‌رسد، اما بسیار راحت و آسان است. قبل از هر چیزی لازم است بدانید که برای ساخت برند شخصی خود در ای شبکه اجتماعی باید یک سری مراحل مختلف را طی کنید. در ادامه به بررسی هر یک از این مراحل مختلف خواهیم پرداخت:

گام نخست: فکر کردن به برندی که دارید و پاسخ برخی از سؤالات

اگر شما نیز قصد دارید که پرسونال برندینگ در شبکه اجتماعی اینستاگرام را تجربه کنید، باید ابتدا در مورد بیزینس خود به‌خوبی فکر کنید و برخی از پرسش‌هایی که مربوط به برند شما است را جواب دهید. به‌عنوان‌مثال یکی از این سؤالات می‌تواند این باشد: هدف شما از شناخته شدن برندتان چیست؟ دوست دارید که مخاطبان از برند شما در ذهن خود چه تجسمی داشته باشند؟

گام دوم: کاربرد برند شما برای دیگران

در گام بعدی باید به این موضوع فکر کنید که برند شما چه مزیت و یا کاربردی برای عموم مردم دارد و چگونه می‌تواند به آن‌ها کمک کند و یا اینکه چه کاری می‌تواند برای مخاطبان انجام دهد؟ برای اینکه بتوانید این مرحله را پشت سر بگذارید، لازم است تا با صداقت به این سؤالات پاسخ دهید.

گام سوم: نحوه معرفی برند شخصی در اینستاگرام

در گام آخر نیز باید ببینیم که چگونه می‌خواهیم برند شخصی خودمان را به دیگران معرفی کنیم؟ برای این کار نیز می‌توانید چند پرسش ساده از خود بپرسید و در آخر نیز این اقدامات را به عمل برسانید. برخی از این پرسش‌ها به‌صورت زیر هستند:

  • چطور می‌خواهید برند خود را به دیگران معرفی کنید؟
  • برای ورود خود به دنیای کار چه برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده‌اید؟
  • دوست دارید که مخاطبان و مشتریانتان چگونه در مورد برند شما اطلاعات کسب کنند؟

پرسونال برند اینستاگرام

راه برند سازی شخصی در اینستاگرام

حال که با مفهوم کلی پرسونال برندینگ در اینستاگرام آشنا شده‌اید، وقت آن رسیده که راه برند سازی شخصی در اینستاگرام را به شما ارائه دهیم. برای انجام این کار، باید مسیرهای زیر را طی کنید:

1.      هدف خود را مشخص کنید

قبل از هر چیز باید هدف اصلی خود را از کاری که می‌خواهید انجام دهید، مشخص کنید. از خودتان بپرسید که این پست چه چیزی از شما را نشان می‌دهد و مشخص می‌کند؟ هدف کلی شما از برندسازی شخصی در اینستاگرام چیست و می‌خواهید که چه کاری انجام دهید؟

2.      دارای هویت بصری باشید

عکس پروفایل و پست‌های شما همگی باید دارای ثبات باشند تا ظاهری مناسب و فیکس به پیج اینستاگرامی شما دهند. به اصطلاح دیگر، شما باید به هویت بصری پیج اینستاگرام خود اهمیت بالایی دهید.

3.      در فید خود داستان‌گویی کنید

تصاویر و یا برند شما باید یک داستان خاص را بیان کند. شما چه کسی هستید؟ به چه چیزی علاقه دارید؟ چه دیدگاهی را با مردم دنیا به اشتراک می‌گذارید؟ برای صحبت کردن درباره چیزهای مختلف، نیازی نیست که برای استوری اینستاگرامی خود خیلی کمال‌گرا و یا به اصطلاح بلند پرواز باشید. اگر تمایل دارید داستان‌های شما جالب و جذب‌کننده به نظر برسند، باید از طریق فید خود با دیگران ارتباط برقرار کنید و یک بینش بسیار خوب و روشن از استعداد خودتان را ارائه دهید.

4.      به نظرات پاسخ دهید

هرگاه کسی در مورد کپشن شما نظری داد، به او پاسخ مناسب دهید؛ چراکه کاربران به هیچ عنوان دوست ندارند که به آن‌ها بی‌توجهی کنید.

5.      تعامل با کاربران دیگر (هشتگ گذاری)

اگر می‌خواهید که میزان تعامل خود در پیجتان را بالا ببرید، لازم است به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم با دیگران به برقراری ارتباط بپردازید و آن‌ها را دعوت کنید. اگرچه جلب توجه دیگران کمی دشوار است، اما به طور کلی یک راه مناسب برای جلب توجه دیگران، لایک کردن پست‌های کاربران دیگر است.

  1. به صورت منظم محتوا آپلود کنید

برای اینکه بتوانید توجه دیگران را جلب کنید، لازم است تا روزانه حداقل چند پست و استوری در پیج خود بگذارید؛ چراکه این اقدام کلید موفقیت در شبکه‌های اجتماعی است.

7.      در استفاده از فیلترها زیاده‌روی نکنید

مردم چیزهای واقعی را بیشتر دوست دارند؛ بنابراین بهتر است که زیاد از فیلترها و ویرایشگرهای اینستاگرام استفاده نکنید و بیشتر روی اصالت تمرکز کنید.

  1. پلتفرم را یاد بگیرید

اگر قصد دارید که در پرسونال برندینگ در اینستاگرام موفق شوید، باید برای یادگیری این پلتفرم وقت بگذارید. اینستاگرام در هشتگ گذاری بسیار قوی عمل می‌کند، اگرچه کسی نمی‌داند که چه میزان هشتگ باید استفاده کرد. شما می‌توانید از ترکیبی از هشتگ‌های عمومی و کلمات کلیدی خاص استفاده کنید و شانس خود را افزایش دهید. (البته همه آن‌ها باید مرتبط با پست شما باشند)

نقش تعامل در اینستاگرام روی برند شخصی

زمانی که شما به یک فروشگاه حضوری مراجعه می‌کنید، دوست دارید که از فروشنده کالا سؤالات مدنظر خود را بپرسید و پاسخ‌های دقیق و مناسب دریافت کنید. پلتفرم اینستاگرام نیز دقیقاً به این صورت است و کاربران تمایل دارند که بیشتر شما را بشناسند و سؤالات خود را از شما بپرسند.

اگر در پاسخگویی و برقراری ارتباط با کاربران موفق باشید، قطعاً می‌توانید پرسونال برندینگ را به بهترین شکل ممکن پیش ببرید. افزایش برقراری ارتباط و افزایش تعامل با مشتریان به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید خودتان را به کاربران و مشتریان ثابت کنید و به طور کلی جذب مخاطب بیشتری را انجام دهید؛ بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم که در برندینگ شخصی در اینستاگرام حتماً و حتماً به تعامل بیشتر با مخاطبان توجه داشته باشید و از راه‌های مختلف برای برقراری ارتباط با مشتریان استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد پرسونال برندینگ در اینستاگرام صحبت کردیم. توجه داشته باشید که امکان دارد حتی با انجام این اقدامات نیز بتوانید در برندینگ سازی شخصی خود موفق شوید؛ چراکه برای موفق شدن در این کار لازم است تا کیفیت محتواهای خود را بالا ببرید و در هر سبک و ژانری، بهترین محتوا را ارائه دهید. از این رو بهتر است به طور مداوم پیج خود را ارزیابی کنید و پست و استوری‌هایی که می‌دانید مخاطبان را شگفت‌زده می‌کند، منتشر کنید. در آخر نیز اگر می‌خواهید در این زمینه موفق شوید، عجول نباشید و مرحله‌به‌مرحله جلو بروید.

یک نظر

  • ممنونم مطلب مفیدی بود.
    هر برند شخصی در کنار شبکه های اجتماعی که نیازه، باید یک صفحه اختصاصی برای خود داشته باشه. یک سایت شخصی که بتونه دانسته ها و نمونه کارهاش رو اونجا بزاره