وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

 ساخت کانال در اینستاگرام به‌صورت گام به گام در ۱۰ دقیقه

 ساخت کانال در اینستاگرام

اینستاگرام یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان محسوب می‌شود که تعداد زیادی از افراد در سراسر دنیا در این شبکه اجتماعی فعالیت دارند. این برنامه از قابلیت‌ها و امکانات بسیار زیادی برخوردار است که یکی از این قابلیت‌های خوب، ساخت کانال در آن محسوب می‌شود.

ممکن است شما نیز بخواهید به ساخت کانال اینستاگرامی بپردازید و یا اینکه اطلاعات بیشتری را در مورد نحوه ساخت کانال در اینستاگرام کسب کنید؛ در ادامه با نوین هاب همراه باشید؛ زیرا قصد داریم به آموزش تصویری ساخت کانال در اینستاگرام بپردازیم.

 ساخت کانال در اینستاگرام

برودکست اینستاگرام برخلاف ویژگی هایی چون دایرکت هوشمند اینستاگرام طی چند سال گذشته در اختیار برخی از حساب‌های فعال و پرطرفدار اینستاگرام قرار گرفت و به این حساب‌ها اجازه می‌دهد تا بتوانند پیام‌های خود را مستقیماً به اعضای کانال خود ارسال کنند. البته خوب است بدانید که فقط حساب‌های نوع Creator می‌توانند به ساخت کانال در اینستاگرام بپردازند و این قابلیت هنوز در اختیار کاربران عادی قرار نگرفته است.

همین موضوع نیز موجب شد تا کانال‌ها اهمیت بسیار زیادی را به خود اختصاص دهند و تولیدکنندگان محتوا نیز بتوانند از این طریق به مخاطبان خود دسترسی بسیار بهتری داشته باشند.

همچنین شما می‌توانید برای مدیریت بهتر کانال خود، به آن ادمین اضافه کنید و نحوه اضافه کردن ادمین به کانال اینستاگرام کار سخت و پیچیده‌ای نیست.

کانال اینستاگرام چیست؟

کانال‌های تلگرام و اینستاگرام عملکردی نسبتاً مشابه دارند و شما با ایجاد کانال اینستاگرام می‌توانید عکس‌ها، ویدئوها، پست، متن و پادکست‌های مختلف را با دنبال‌کنندگان کانال به اشتراک بگذارید، در صورتی که اصول سناریو نویسی در اینستاگرام را بدانید ایجاد کانال می تواند اثر بیشتری داشته باشد.

ساخت کانال در اینستاگرام به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند ارتباط بهتر و مؤثرتری با مخاطبان خود داشته باشند. توجه داشته باشید که اعضای کانال نیز می‌توانند به محتواهایی که در کانال منتشر شده است، ری‌اکشن نشان بدهند و در نظرسنجی‌ها نیز شرکت کنند.

نحوه ساخت کانال در اینستاگرام (آموزش عملی و تصویری)

احتمالاً قبلاً در شبکه‌های اجتماعی دیگر کانال ایجاد کرده‌اید و کم و بیش می‌دانید برای ساخت آن باید چه اقداماتی را انجام دهید. برای اینکه بتوانید کانالی را در اینستاگرام ایجاد کنید، باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. نخست وارد دایرکت شوید و پس از آن روی نماد مداد شکلی که در قسمت بالای سمت چپ قرار گرفته است، کلیک کنید.

 ساخت کانال در اینستاگرام

  1. اگر این قابلیت برای شما فعال شده باشد، پس باید گزینه‌ای با عنوان Create a broadcast channel را در این قسمت مشاهده کنید.

 ساخت کانال در اینستاگرام

  1. در صفحه بعدی می‌توانید با انتخاب گزینه Get started، نام کانال خود را انتخاب کنید.
  2. در قسمت (Audience) می‌توانید تعیین کنید که چه افرادی اجازه عضو شدن در کانال شما را دارند. علاوه بر این مورد، با فعال‌سازی گزینه Show channel on profile می‌توانید اجازه دهید که نام کانال شما در بیو اینستاگرام برای کاربرانتان مشخص باشد.

ساخت کانال اینستاگرام در اندروید و آیفون

خوب است بدانید که نحوه ساخت کانال در اینستاگرام در تمامی گوشی‌های آیفون و اندروید یکسان است و هیچ تفاوتی میان آن‌ها وجود ندارد. فرقی نمی‌کند که چه مدل گوشی در دست شما است؛ چراکه ساخت کانال اینستاگرامی برای تمامی نسخه‌های گوشی روند مشابهی دارد. شما می‌توانید به‌راحتی و تنها با انجام مراحلی که پیش‌تر ذکر کردیم، کانال اینستاگرامی خود را بسازید و از آن برای رشد پیجتان استفاده کنید.

نحوه دعوت افراد به برودکست اینستاگرام

پس از ساخت کانال در اینستاگرام می‌توانید افراد را به روش‌های مختلفی در آن کانال عضو کنید تا بتوانید مطالب و محتواهای مد نظرتان را در آن به اشتراک بگذارید. روش‌های دعوت افراد به کانال اینستاگرام شما عبارت‌اند از:

اضافه کردن چنل در بایو اینستاگرام

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم شما می‌توانید از طریق تنظیمات برودکست، لینک کانال خود را در بیوگرافی پیجتان قرار دهید.

تبلیغ کانال در استوری

می‌توانید یک محتواهای بسیار جذاب و خلاقانه انتخاب کنید و به فالورهای خود اطلاع دهید که چنل برودکست تشکیل داده‌اید و از آن‌ها بخواهید که وارد کانال شما شوند. علاوه‌برآن، می‌توانید از فالورهای خود درخواست کنید که استوری شما را در پیج خود استوری کنند و یا برای دیگران بفرستند.

ارسال پیام مستقیم

رای مخاطبین موردنظر خود پیامی در دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و با قرار دادن لینک دعوت در پیام خود از آن‌ها بخواهید که در کانال شما عضو شوند.

 مزایای استفاده از برودکست اینستاگرام

 اگر آموزش ایجاد چنل برودکست در Instagram را مطالعه کرده‌اید و می‌خواهید بدانید که ساخت کانال در این اپلیکیشن چه مزایایی دارد، به موارد زیر توجه کنید:

  • دسترسی به امکانات ارسال محتوا: شما می‌توانید در کانال اینستاگرامی خود محتواهای مختلفی از جمله عکس، ویدیو، نظرسنجی، متن و… را ارسال کنید.
  • ارسال پیام انبوه یک طرفه: می‌توانید پیام‌ها و خبرهای مهم را در کانال خود به اشتراک بگذارید و دردسری بابت پاسخ‌دهی جداگانه به مخاطبین خود نداشته باشید.
  • تعامل با کاربران: بدون توجه به الگوریتم استوری و اکسپلور، می‌توانید در کانال خود آزادانه‌تر عمل کنید و با مخاطبینتان در مورد رویدادهای روزمره به گفتگو بپردازید و به آن‌ها حس ارزشمندی القا کنید.

جستجوی کانال در اینستاگرام

برای اینکه بتوانید کانال‌های اینستاگرام را بیابید، به صندوق پیام خود در این برنامه مراجعه کنید و نوار جستجو را مورد استفاده قرار دهید. به این شکل می‌توانید جستجو را بر اساس کلمات کلیدی انجام دهید و یا اینکه کانال‌ها را طبق افرادی که دنبال می‌کنید و یا به آن‌ها علاقه‌مند هستید، دنبال کنید.

کانال اینستاگرام

 چه کسانی می‌توانند کانال اینستاگرام داشته باشند؟

قابلیت ساخت کانال در اینستاگرام تنها برای برخی از کاربران کشورهای مختلف مانند ایالات متحده وجود دارد. همچنین ممکن است پیش از اینکه این قابلیت در دسترس تمام مردم قرار بگیرد، ابتدا فقط افراد معروف و تولیدکنندگان از آن بهره‌مند شوند؛ بنابراین اگر قابلیت ساخت کانال در اینستاگرام را مشاهده نکردید، اصلاً متعجب نشوید؛ چراکه در حال حاضر بسیاری از افراد منتظر فعال شدن این قابلیت در اینستاگرام خود هستند.

 چگونه در کانال اینستاگرام عضو شویم؟

اگر به دنبال کسب اطلاع در مورد نحوه جوین شدن به کانال اینستاگرام هستید، باید بدانید که برای انجام این کار تنها کافیست وارد پروفایل آن فرد شوید و در بخش بیوگرافی پیج آن شخص، لینک کانال او را لمس کنید و در نهایت گزینه “Join Broadcast Channel” را بزنید.

 نحوه بی‌صدا کردن کانال اینستاگرام

اگر صدای اعلانات کانال اینستاگرامی برای شما آزار دهنده است نگران نباشید؛ چراکه می‌توانید به‌راحتی کانال موردنظر را بی‌صدا کنید. برای انجام این کار کافیست که فقط روی نام کانال مدنظر کلیک کنید، در بخش بالای صفحه زنگوله “Mute” وجود دارد، آن را انتخاب و فعال کنید.

 تفاوت کانال و گروه در اینستاگرام

قابلیت ایجاد گروه در اینستاگرام حتی پیش از سال ۲۰۲۳ نیز فعال بود و به طور کلی ممبرهای گروهی می‌توانند محتواهای خود را ارسال کنند. اما حقیقت این است که در برودکست چنل اینستاگرام تنها افرادی که انتخاب کرده‌اید و خود شما می‌توانید محتوا ارسال کنید.

 جمع‌بندی

اپلیکیشن اینستاگرام یکی از برترین و پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی جهان محسوب می‌شود که از قابلیت‌های منحصربه‌فردی پشتیبانی می‌کند. یکی از قابلیت‌های جدید اینستاگرام، امکان ایجاد کانال و عضو کردن مخاطب‌های دلخواه شما است.

شما می‌توانید در این اپلیکیشن یک کانال مناسب با هر نامی که دوست دارید، تشکیل دهید. پس از آن مخاطبین پروپاقرص خود را به آن اضافه کنید و در نهایت به‌اشتراک‌گذاری محتواهای دلخواه خود در این بستر بپردازید. ما در این مقاله به ارائه مطالبی در رابطه با آموزش ساخت کانال در اینستاگرام پرداختیم، امیدواریم که برای شما مفید بوده باشد.

سؤالات رایج در مورد نحوه ساخت کانال در اینستاگرام”

۱.چگونه می‌توانیم کانال اینستاگرام بسازیم؟

نحوه ساخت کانال اینستاگرامی بسیار آسان است و شما تنها با انجام مراحل ذکر شده می‌توانید کانال اینستاگرامی خود را بسازید.

۲. ساخت کانال اینستاگرامی به چند دقیقه نیاز دارد؟

توجه داشته باشید که برای ساخت کانال اینستاگرامی شما به زمان چندان زیادی نیاز ندارید و می‌توانید ابن کار را در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام دهید.

۳.ساخت کانال در اینستاگرام چه مزایایی دارد؟

ساخت کانال در اینستاگرام مزایای بسیاری دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به دسترسی به امکانات ارسال محتوا، ارسال پیام انبوه یکطرفه و تعامل با کاربران اشاره کرد.

۴.آیا برای ساخت کانال در اینستاگرام به برنامه خاصی نیاز داریم؟

خیر؛ شما برای ایجاد کانال در اینستاگرام فقط به خود این اپلیکیشن نیاز دارید.

۵.چه کسانی را می‌توانیم به کانال اینستاگرامی دعوت کنیم؟

توجه داشته باشید که هیچ‌گونه محدودیتی در رابطه با اضافه کردن اعضا به کانال اینستاگرامی شما وجود ندارد و شما می‌توانید هر مخاطبی را که خواستید دعوت کنید.

ارسال نظر