وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

کپی رایتینگ حرفه‌ای در اینستاگرام چگونه است؟

کپی رایتینگ در اینستاگرام

کپی رایتینگ حرفه‌ای در اینستاگرام

در دنیای امروز که محتواهای مختلفی تولید می‌شوند، مهارت کپی رایتینگ بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. کپی رایتینگ در واقع به معنای هنر نگارش متن تبلیغاتی و بازاریابی است که با هدف تعامل با مخاطب و جذب او صورت می‌گیرد.

یک کپی رایتر ماهر باید نوشتن متن‌های تأثیرگذار، تکنیک‌های خاص، قانع‌کننده و جذاب را به‌خوبی یاد باشد. در ادامه قصد داریم در مورد کپی رایتینگ حرفه‌ای در اینستاگرام بیشتر صحبت کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

مفهوم کپی رایتینگ چیست؟

اگر بخواهیم یک تعریف اصولی از کپی رایتینگ داشته باشیم، به قرار دادن کلمات مناسب در کنار یکدیگر و با هدف تأثیرگذاری بر نظر و تصمیم مخاطبان، کپی رایتینگ گفته می‌شود. در یک اصطلاح دیگر نیز می‌توان بیان کرد که این فرایند در واقع یک نوع بازاریابی محتوا است که مخاطبان را به انجام کارهایی مانند استفاده از خدمات، خرید محصول، برنامه‌ریزی جلسات مشاوره و ثبت‌نام در دوره تشویق می‌کند.

بیشتربخوانید:فوت و فن های برندشخصی در اینستاگرام

به عبارتی دیگر، کپی رایتینگ نوشتن محتوا جهت متقاعدسازی دیگران است. نویسنده سعی می‌کند تا فرد خواننده را از نقطه A به نقطه B برساند. فقط یک جمله زیبا و جذاب می‌تواند مخاطب را متقاعد کند که کلیک روی دکمه خرید را انجام دهد.

کپی رایتینگ حرفه‌ای در اینستاگراماین نحوه نوشتن به درک اصول روان‌شناسی، استراتژی محتوایی، شناخت پرسونای و روش‌های بازاریابی نیاز دارد. در نظر داشته باشید که مهارت کپی رایتینگ حرفه‌ای در اینستاگرام با نوشتن محتوا برای شبکه‌های اجتماعی، مقالات و یا هر نوع محتوای دیگری تفاوت دارد. به طور کلی هدف اصلی این نوع محتوای متنی، آموزش و یا حتی سرگرمی نیست. بلکه هدف کلی آن جذب نظر مخاطبان و تأثیرگذاشتن بر تصمیم آن‌ها است.

کپی رایتینگ حرفه‌ای در اینستاگرام برای داشتن پیجی پولساز

اگر شما نیز در فضای مجازی فعالیت دارید، قطعاً می‌دانید که امروزه بسیاری از افراد در اینستاگرام درآمد میلیونی کسب می‌کنند. اما چگونه؟ برای کسب درآمد در اینستاگرام راه‌های بسیار مختلفی وجود دارد، اما لازمه رسیدن به درآمد در اینستاگرام، داشتن یک پیج مناسب و پولساز است. یکی از راه‌هایی که با استفاده از آن می‌توانید پیج خود را به یک پیج پولساز و مناسب تبدیل کنید، کپی رایتینگ حرفه‌ای در اینستاگرام است.

اجرای کپی رایتینگ به روش خوب و مناسب نه‌تنها به شما در کسب درآمد بالا کمک می‌کند، بلکه می‌تواند شما را در کسب‌وکارتان موفق‌تر سازد. اما توجه داشته باشید که برای کپی رایتینگ حرفه‌ای لازم است تا به یک سری نکات مهم توجه داشته باشید؛ بنابراین ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای انجام این کار حتماً به موارد زیر توجه کنید:

  • مطالعات بیشتر در زمینه کپی رایتینگ و حفظ و استمرار آن
  • استفاده از کلمات دلنشین و ترغیب کننده و ضرب‌المثل‌های مناسب
  • استفاده از ابزارهای ویرایش فیلم و عکس برای تصویرسازی حداکثر کپی رایتینگ
  • تصویرسازی و ایده گرفتن از خود محصولات و خدمات بلای نگارش تبلیغات
  • شناسایی دقیق نیازهای کاربران هدف جهت ارائه بهترین راهکار از طریق کپی رایتینگ و تبلیغ
  • استفاده از استوری اینستاگرام جهت پیاده‌سازی کپی رایتینگ
  • استفاده از ایده‌های جهانی

مهارت‌های یک کپی رایتر چیست؟

وظیفه اصلی کپی رایترها نوشتن یک متن جذاب و گیرا است؛ نویسنده تبلیغات با استفاده از متن‌های آموزنده و جذاب، خواننده را وادار به کلیک کردن روی دکمه خرید محصول می‌کند.

کپی رایتینگ نیز در محتوای اینترنتی و هم در تبلیغات نقش بسیار مهمی دارد. در اصل، حتی زیباترین فیلم‌ها و تصاویر نیز بدون گفتگو و متن مناسب نمی‌توانند روی مخاطبان تأثیر خوبی داشته باشند.

هدف اصلی و مهم یک کپی رایتر هدایت افراد به‌سوی Call To Action است. به این موضوع نیز توجه داشته باشید که کپی رایتینگ حرفه‌ای در اینستاگرام با نویسندگی محتوا تفاوت بسیار زیادی دارد. نویسندگان محتوا با هدف آگاه‌سازی خوانندگان فعالیت می‌کنند، این در حالی است که هدف اصلی افراد تبلیغ‌کننده سوق دادن و تشویق کردن خوانندگان به واکنش است. در حال حاضر، کپی رایتینگ و نگارش محتوا با یکدیگر تلفیق شده‌اند. به همین دلیل کار نسبتاً دشواری است که بخواهیم بین این دو مقوله دیوار جداگانه بکشیم.

کپی رایترها به طور کلی مهارت‌های بسیار متعددی دارند و همین موضوع نیز موجب معروفیت شغل آن‌ها شده است. کپی رایترها در شناخت مخاطبان دانش بسیار بالایی دارند و می‌توانند به‌خوبی تشخیص دهند که مخاطب موردنظر چه چیزی نیاز دارد، چه احساساتی دارد و… .

کپی رایترهای حرفه‌ای را از روی نویسندگی آن‌ها نیز می‌توانید بشناسید. در واقع یکی از اصلی‌ترین مهارت‌های که یک کپی رایتر ماهر باید داشته باشد، قدرت نویسندگی خلاقانه و زیبا است؛ چراکه به طور کلی شغل اصلی کپی رایتر نوشتن است و به همین دلیل نویسندگی محتوای باکیفیت و منحصربه‌فرد از جمله مهارت‌های کپی رایتر به شمار می‌آید.

علاوه بر این مورد، کپی رایتر ماهر در حوزه موردنظر اطلاعات جامع و مفید کسب می‌کند و با استفاده از اطلاعات موجود به ادامه کار خود می‌پردازد. مواردی که ذکر کردیم، تنها برخی از مهارت‌های یک کپی رایتر هستند و در واقع این شخص مهارت‌های بسیار متعدد دیگری نیز دارد.

کپی رایتینگ چه تفاوتی با تولید محتوا دارد؟

عده‌ای از افراد تصور می‌کنند که کپی رایتینگ حرفه‌ای در اینستاگرام و تولید محتوا به طور کلی یکی هستند و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. برخی دیگر نیز معتقدند که این دو تفاوت‌های زیادی بایکدیگر دارند؛ بنابراین قصد داریم استدلال‌هایی را در مورد هر دو بیان کنیم تا بتوانید خودتان قضاوت کنید.

به طور کلی اگر بخواهیم تولید محتوا را در جهت متقاعد سازی مخاطبان برای انجام یک کار در نظر بگیریم، می‌توانیم در اینجا بگوییم که تولید محتوا یک نوع کپی رایتینگ حرفه‌ای در اینستاگرام است؛ زیرا همان‌طور که پیش‌تر نیز گفتیم، هدف اصلی از کپی رایتینگ سوق دادن کاربران به‌سوی اقدامات عملی است. به طور کلی تفاوت‌هایی میان تولید محتوا و کپی رایتینگ وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • هدف اصلی از کپی رایتینگ ارائه خدمات و یا فروش محصولات محسوب می‌شود. این در حالی است که تولید محتوا با هدف ارائه اطلاعات در مورد خدمات و یا محصولات صورت می‌گیرد. کپی رایترها در زمینه فروش محصولات فعالیت می‌کنند، اما تولیدکنندگان محتوا در مورد برند اطلاعات رسانی می‌کنند و یا آموزش می‌دهند.
  • کپی رایتینگ کاربر خود را وسوسه می‌کند که یک کار را اورژانسی و فوری انجام دهد، این در حالی است که تولیدکنندگان محتوا قصد دارند اطلاعات کامل و جامعی را در مورد یک خدمت و یا محصول به کاربران ارائه دهند تا در فرصت مناسب تفکر کند و بهترین تصمیم را بگیرد. در اصل نویسنده محتوا یک زمینه مناسب را برای فروش محصولات در آینده فراهم می‌کند. به طور کلی فروش یک محصول حاصل از تولید محتوای باکیفیت است.
  • نویسندگان محتوا بیشتر روی سئو تمرکز می‌کنند. نویسندگان محتوا اغلب جهت هدایت ترافیک ورودی پذیرفته می‌شوند. به همین دلیل نویسندگان محتوای باکیفیت در سئو بسیار ماهر هستند، این در حالی است که کپی رایترها به مهارت‌های دیگری نیز نیاز دارند.
  • در تولید محتوا با مطالب بلند و طولانی روبه رو هستیم، اما در کپی رایتینگ حرفه‌ای در اینستاگرام مطالب کوتاه و مختصر هستند. کپی رایترها مطالبی مانند کاتالوگ، شعار تبلیغاتی، کارت پستال، محتواهای شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات آنلاین را می‌نویسند. اما نویسندگان محتوا، مطالب طولانی مانند دست وبلاگ، خبرنامه‌های ایمیلی، مقاله، وایت پیپر و کتاب را نگارش می‌کنند.
  • کپی رایترها ترافیک ارگانیک را به مشتری بالفعل تبدیل می‌کنند، این در حالی است که نویسندگان محتوا آن را هدایت می‌کنند. به طور کلی این نکته تفاوت میان نویسندگی محتوا و کپی رایتینگ حرفه‌ای در اینستاگرام را خلاصه می‌کند.

جمع‌بندی

کپی رایتینگ را می‌توان یکی از مهم‌ترین و البته حساس‌ترین مشاغل دنیا دانست؛ زیرا در برخی از مواقع یک کلمه و یا یک جمله کپی رایتر می‌تواند منجر به فروش یک محصول شود و آن کسب‌وکار را متحول سازد. در اصل، تبلیغ نویس شخصی است که از قرار دادن کلمات در کنار یکدیگر استفاده می‌کند تا بتواند با بهره‌گیری از متن خود، کاربران را مجاب به انجام کاری کند.

بخش بسیار خاصی از فرایند دیجیتال مارکتینگ، مرتبط با بازاریابی محتوا است و از آنجایی که متون در کانتنت مارکتینگ نقش بسیار مهمی دارند، بنابراین نمی‌توان قدرت و ارزش کپی رایتینگ حرفه‌ای در اینستاگرام را نادیده گرفت. ما در این مقاله به ارائه مطالبی در مورد کپی رایتینگ پرداختیم، امیدواریم که این مطالب مجله نوین هاب برای شما مفید بوده باشد.

ارسال نظر