وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چند روش برای کمتر نگاه کردن به گوشی همراه

همه‌ی ما حداقل دوره‌ای درگیر اعتیاد به گوشی همراه خود بوده‌ایم و ضرری که بر روحیه‌ی ما و زمان مفید ما می‌زنند کاملا مشهود است. قطعا مزایای گوشی همراه آنقدر است که نخواهیم کاملا آن را ترک کنیم پس چند روش را نام‌ می‌بریم تا در عین استفاده مناسب از گوشی بتوانید زمان مفید بیشتری را بیرون و درون گوشی صرف کنید.

 

  1. بر اساس برنامه گوشی خود را چک کنید

اکثر ما بیشتر مواقع نگران هستیم که اگر گوشی خود را سریعا چک نکنیم چیز بزرگی را از دست داده‌ایم. شما می‌توانید برای چک کردن گوشی خود زمان بگذارید و حتی آلارم ساعت خود را تنظیم کنید. می‌‌توانید در آغاز هر پانزده دقیقه آلارم بگذارید و کم کم فاصله زمانی را افزایش دهید. زمانی که ساعت شما به صدا در می‌آید یک دقیقه نگاه کلی بر تمام نوتیفیکیشن‌ها بیاندازید و سپس دوباره ساعت خود را تنظیم کنید.

برای کمتر شدن استرس خود به دوستان و خانواده خود بگویید که دیر تر از معمول پاسخ آنها را می‌دهید.

 

  1. نوتیفیکیشن خود را غیر فعال کنید

تا جای ممکن نوتیفیکیشن‌های خود را قطع کنید و تنها برای برنامه‌های ضروری آنها را روشن بگذارید.

 

  1. برنامه‌های غیر ضروی و اعتیاد‌آور را از صفحه اصلی خود حذف کنید

خیلی از مواقع به صورت خودکار، بیهوده بین اپلیکیشن‌های مختلف جا‌به‌جا می‌شوید و حتی فراموش می‌کنید به چه علتی گوشی خود را چک کرده‌اید. پس بهتر است اپلیکیشن‌هایی که حواس شما را پرت می‌کند را از صفحه اول حذف کنید یا درون پوشه‌ای در صفحه دوم قرار دهید.

حتی اگر به اقدام قوی تری نیاز دارید برخی از اپلیکیشن‌ها را حذف کرده و از مرورگر وارد اکانت خود شوید.

 

  1. موبایل خود را از تخت خواب دور کنید

نگذارید اولین چیزی که صبح به آن نگاه می‌کنید و اخرین چیزی که در شب چک می‌کنید گوشی باشد. با استفاده از ساعت کوکی و گذاشتن گوشی خود در مکانی دور و در شارژ می‌توانید از این عمل جلوگیری کنید.

 

  1. می‌توانید از دستگاه‌های اسپیکر هوشمند استفاده کنید

این دستگاه‌ها با استفاده از بلوتوث و وای فای کار می‌کنند و شما با کلماتی دقیق و کلیدی می‌توانید از آنها بخواهید تا برای شما موسیقی پخش کنند یا درباره‌ی چیزی به شما اطلاع دهند. با این حساب سر و کار شما با گوشی بسیار کمتر می‌شود.

 

  1. رنگ صفحه گوشی خود را سیاه سفید کنید

برنامه ها و آیکون آنها طوری طراحی شده‌اند که جذاب و خیره کننده باشند در نتیجه با سیاه و سفید کردن آنها می‌توانید از این جذابیت بکاهید و تنها در مواردی که نیاز است به حالت عادی برگردانید.

برای این کار به قسمت accessibility‌  مراجعه کنید. در آیفون به گزینه‌‌ی display accommodation مراجعه کنید و color filter آن را فعال کنید. در اندروید به vision و grayscale مراجعه کنید‌.

 

  1. کسب و کار خود را به دست نوین هاب بسپارید

فعالت مستمر و حساب شده در شبکه‌های اجتماعی ضروریست و دائما درگیری با گوشی همراه را می‌طلبد ولی با استفاده از نوین هاب می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی و دقیق‌تر و حساب شده تر عمل کنید.

همچنین می‌توانید از برنامه هایی مثل quality tim moment برای پیگیری میزان استفاده خود از هر برنامه استفاده کنید.

به یاد داشته باشید گوشی شما ابزاری کاربردی است که استفاده درست یا نادرست از آن به فاصله موفقیت و شکست شما در زندگی است. چه بهتر که از این وسیله به درستی استفاده کنیم.

 

ارسال نظر