وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

بهبود نرخ تبدیل در فروشگاه اینستاگرامی برای فروش در بازار ایران

نرخ تبدیل

بهبود نرخ تبدیل در فروشگاه اینستاگرامی 

بهبود نرخ تبدیل در فروشگاه‌ اینستاگرامی یکی از مهم‌ترین شاخص‌های موفقیت در فروش اینستاگرامی است. در سال ۲۰۲۴ میلادی، حدود ۱.۴ میلیارد کاربر در اینستاگرام حضور دارند و این پلتفرم به یک فضای مناسب برای تبلیغ کردن و بهینه‌سازی سیستم فروش کسب و کارها تبدیل شده است.

برای داشتن فروش در این شبکه اجتماعی صرفا تعداد فالوور بالا کافی نیست و پارامترهای دیگری هم اهمیت دارد. در این میان نرخ تبدیل یکی از پارامترهای مهم در بحث فروش اینترنتی است. به زبان ساده نرخ تبدیل یعنی تبدیل بازدیدکنندگان یا همان فالوورها به مشتریان واقعی. در واقع صاحبان کسب کارها  باید یک سری فعالیت‌ها و اقداماتی را انجام دهند تا کاربران را به مشتریان واقعی تبدیل کنند.

نرخ تبدیل بالا نه‌تنها به معنای فروش بیشتر است، بلکه به‌عنوان نشانه‌ای قدرتمند از اعتماد مخاطبان به پیج اینستاگرام شما است. اگر نرخ تبدیل پیج فروشگاهی در اینستاگرام پایین باشد، حتی با هزاران کاربر، درآمد قابل توجهی نخواهد داشت.

ازسوی دیگر، اگر فرایند یا سازوکاری تعیین شود تا نرخ تبدیل ارتقا پیدا کند، می‌توانید حتی با کمتر از ۱۰۰۰ فالوور هم فروش بیشتری داشته باشید.

به همین خاطر است که بهبود نرخ تبدیل در فروشگاه اینستاگرامی به‌عنوان یک فعالیت یا حتی رسالت اصلی مدیران یا ادمین‌ها تعریف می‌شود. با توجه به اهمیت این مسئله تنها با اجرای چند روش ساده و هوشمندانه، می‌توان تجربه کاربری بهتری ایجاد کنید، اعتماد مشتریان را جلب کنید و در نهایت نرخ تبدیل فروشگاه را به شکل چشمگیری افزایش دهید.

در این مقاله از نوین هاب، به بررسی راهکارها و نکات مؤثر در این زمینه خواهیم پرداخت که می‌تواند به شما کمک کند تا فروش بیشتری در فروشگاه اینستاگرامی خود داشته باشید.

بهبود نرخ تبدیل در فروشگاه اینستاگرامی برای فروش در بازار ایران

چرا ارتقای نرخ تبدیل در فروشگاه اینستاگرامی ضروری است؟

با بهبود نرخ تبدیل در فروشگاه اینستاگرامی اثربخشی تمامی فعالیت‌های بازاریابی و فروش خود را بیشتر و بهتر نشان می‌دهید و باعث می‌شود که فعالیت‌های بازاریابی شما با مسیر کسب و کار همسو شود.

همان‌طور که گفتیم، در فضای رقابتی فروش اینستاگرام تنها جذب فالوورکافی نیست؛ بلکه باید شرایطی فراهم شود تا فالوورها را به مشتریان واقعی تبدیل کنید.

اگر تعداد فالوورهای یک پیچ اینستاگرامی روبه افزایش باشد؛ اما برای نرخ تبدیل برنامه‌ریزی کافی نداشته باشد به این معناست که پتانسیل فروش به‌درستی مورد استفاده قرار نگرفته و فرصت‌های فروش از دست رفته‌اند.

مزایای بهینه‌سازی نرخ فروش

با بهینه‌سازی نرخ فروش در اینستاگرام، می‌توان بدون نیاز به افزایش تعداد فالوورها، فروش یک پیچ اینستاگرامی را افزایش داد. این متد به پیج‌های اینستاگرامی کمک می‌کند که از هر بازدید و تعامل، امکان فروش بیشتری داشته باشند.

به‌عنوان مثال، اگر بتوان نرخ تبدیل را از ۲% به ۴% افزایش دهید، به این معنی است که با همان تعداد بازدیدکننده (در استوری یا ریلز)، فروش پیج  شما دو برابر خواهد شد.

مزایای اصلی بهبود نرخ تبدیل پیج فروشگاهی

استفاده از بهبود نرخ تبدیل در فروشگاه اینستاگرامی مزایای زیادی روی رشد شاخص‌های فروش دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

۱. افزایش فروش با ثابت نگه داشتن هزینه‌های بازاریابی: با افزایش نرخ تبدیل، امکان افزایش فروش بالا می‌رود، بدون اینکه بودجه‌ اضافی برای تبلیغات صرف شود.

۲. جذب فالوورهای باکیفیت‌تر: بهبود نرخ تبدیل معمولاً به معنای بهینه‌سازی تجربه کاربری، محتوا و تعامل با مشتری است که باعث می‌شود فالوورهای باکیفیت‌تری جذب فروشگاه اینستاگرامی شوند.

۳. افزایش اعتماد به برند: فروشگاه‌های اینستاگرامی که به CRO یا بهینه‌سازی نرخ فروش اعتقاد دارد، در نهایت اعتماد فالوورها را به دست می‌آورند و راحت‌تر مشتری جذب می‌کنند. این مسئله در طولانی‌مدت به تقویت برند شما کمک می‌کند.

با این تفاسیر می‌توان ادعا کرد که با  بهینه‌سازی نرخ فروش در اینستاگرام و تمرکز روی بهبود نرخ تبدیل، ابزارهای قدرتمندی برای ایجاد رشد پایدار در فروشگاه اینستاگرامی به کمک کسب‌وکارها در این شبکه اجتماعی می‌آید.

بهبود نرخ تبدیل در فروشگاه اینستاگرامی برای فروش در بازار ایران

بهترین راه‌های ارتقا نرخ تبدیل در فروشگاه‌ اینستاگرامی

بهینه‌سازی صفحه و محتواهای درج شده در صفحه اینستاگرام، یکی از مؤثرترین راه‌ها برای افزایش نرخ تبدیل در فروشگاه اینستاگرامی است.

تجربه کاربری خوب مانند دسترسی به محصولات، طبقه‌بندی اطلاعات و هایلایت‌های اینستاگرام، رعایت هویت بصری؛ نه‌تنها موجب جلب توجه مشتریان می‌شود، بلکه آنها را ترغیب می‌کند تا خرید خود را نهایی کنند.

از جمله مهم‌ترین روش‌ها برای بهبود نرخ تبدیل در فروشگاه اینستاگرامی  و تبدیل فالوورها به مشتریان، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده از محتوای باکیفیت

تصاویر یا محتوایی ویدئویی از محصول اولین چیزی است که مشتریان هنگام بازدید از پیج اینستاگرام با آن روبرو می‌شوند و بسیار مهم است که بتوانید شرایطی فراهم کنید تا کاربر در نهایت کیفیت و وضوح محصول را مشاهده کند.

استفاده از تصاویر با کیفیت بالا، زوایای مختلف و امکان بزرگ‌نمایی آنها می‌تواند تأثیر زیادی روی تصمیم‌گیری خریدار داشته باشد. همچنین، استفاده از ریلزهای کوتاه از آموزش استفاده یا آنباکسینگ، می‌تواند به ایجاد جذابیت محصول کمک کند.

توضیحات دقیق و جذاب

توضیحات مربوط به محصول باید جامع، واضح و مختصر باشد. در واقع شما باید به‌جای اشاره به ویژگی‌های محصول، روی مزایا و نحوه استفاده از آن تمرکز کنید.

استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربر

یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای بهبود نرخ تبدیل در فروشگاه اینستاگرامی، استفاده از عکس و ویدئوهای ارسالی مشتریان است. در واقع قرار دادن محتوای تولید شده توسط مشتریان راهی آسان برای افزایش نرخ تبدیل و فروش شما است.

استفاده از نظرات مشتریان

وجود نظرات مشتریان در پست‌ها، هایلایت‌ها و ریلزها، به افزایش اعتماد به محصول و در نهایت فروش شما کمک زیادی می‌کند. این نظرات به مشتریان جدید نشان دهند که خریداران قبلی چه تجربه‌ و بازخوردی از محصول داشته‌اند و تا چه حد محصول معرفی شده در پیج با محصول خریداری شده، همخوانی دارد.

قیمت‌گذاری درست محصولات

اطمینان حاصل کنید که قیمت‌ها به‌روشنی و با جزئیات کامل در پست یا کپشن درج شده است. همچنین تخفیفات، جشنواره‌ها و هدایا را نیز باید اعلام کنید تا مخاطبان به خرید ترغیب شوند.

این نکته را باید بدانید که شفافیت در قیمت‌گذاری و پرهیز از روش‌هایی مانند اعلام قیمت در دایرکت و… به افزایش اعتماد مشتریان و جلوگیری از سردرگمی آنها کمک می‌کند.

استفاده از CTA (فراخوان عمل)

داشتن CTA باید واضح و قابل دسترس باشد. عباراتی مانند “سفارش از طریق لینک موجود در بایو” یا “برای ثبت سفارش دایرکت پیام بگذارید” باید به‌راحتی قابل مشاهده باشند و در پست‌های معرفی محصول قرار گیرند.

گزینه‌های پرداخت و ارسال راحت

سعی کنید فرآیند پرداخت ساده و در کمترین زمان ممکن صورت گیرد. ارائه گزینه‌های مختلف پرداخت و ارسال فوری به افزایش راحتی مشتریان کمک می‌کند و احتمال خرید را افزایش می‌دهد.

محتوای مکمل محصول

پیج‌های اینستاگرامی می‌توانند محتواهای مکمل مانند راهنمای سایز، روش‌های نگهداری و مقایسه محصولات را نیز در بخش هایلایت‌ها و استوری‌ها قرار دهند و از مخاطبان خود بخواهند با مطالعه کامل این بخش تا قبل از نهایی کردن فرایند خرید به‌راحتی انتخاب خود را نهایی کنند.

ویترین محصولات در دایرکتویترین‌سازی محصولات در دایرکت

یکی دیگر از روش‌های بهبود نرخ تبدیل در فروشگاه‌ اینستاگرامی، ایجاد ویترین فروشگاهی حرفه‌ای در دایرکت است؛ به این معنا که کاربران هنگامی که وارد دایرکت پیچ اینستاگرام می‌شوند، می‌توانند به‌صورت ویترین‌وار محصولات و خدمات شما را مشاهده کنند و به‌صورت مستقیم وارد صفحه محصول در سایت یا پیج اینستاگرام شوند. این ابزار توسط نوین هاب ارائه می‌شود و می‌تواند در بهبود نرخ تبدیل و کاهش تعاملات زائد انسانی کمک کند.

اتوماتیک کردن دایرکت‌های اینستاگرام

یکی دیگر از روش‌ها که به کاهش فرایند زمان پاسخگویی به مشتریان کمک می‌کند، استفاده از دایرکت هوشمند اینستاگرام است. به کمک این روش می‌توانید به‌صورت اتوماتیک و سریع پاسخ دایرکت‌ها و کامنت‌های پیج اینستاگرام را داده و تعامل و ارتباط بهتری با کاربران داشته باشید.

یکی از بهترین ابزارهای اتوماتیک کردن دایرکت اینستاگرام، استفاده از دایرکت هوشمند نوین هاب است. به کمک این ابزار می توانید به صورت خودکار به پیام های دایرکت، استعلام محصول و کامنت ها پاسخ دهید.

جمع‌بندی

بهبود نرخ تبدیل در فروشگاه‌ اینستاگرامی به‌عنوان یک عامل پیش‌رونده در افزایش فروش محسوب می‌شود و به کسب و کارها کمک می‌کند تا بدون افزایش بودجه بازاریابی در اینستاگرام فروش خود را افزایش دهند.

در این مقاله تلاش کردیم تا به موارد مهم و مرتبط با بهینه‌سازی نرخ فروش در شبکه اجتماعی اینستاگرام اشاره کنیم. در صورتی که در این زمینه به راهنمایی بیشتری نیاز دارید، از طریق بخش کامنت‌ها با ما در ارتباط باشید.

ارسال نظر