وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

معرفی ویژگی کولب Collab اینستاگرام و آموزش کار با آن

ویژگی کولب Collab اینستاگرام

تا به حال در فضای اینستاگرام شاهد پست‌هایی بوده‌اید که دارای دو نام کاربری است؟ یا دو حساب اینستاگرام متفاوت را دیده‌اید که یک پست مشترک را منتشر کرده‌باشند؟ درواقع این محتوا یک پست یکسان است که در دو حساب کاربری مختلف قابل رویت است. این کار فقط با ویژگی کولب “Collab” اینستاگرام ممکن است.

در این پست از بلاگ نوین هاب درباره مطالب زیر صحبت خواهیم‌کرد:

  • ویژگی کولب Collab اینستاگرام چیست؟
  • آیا ویژگی کولب Collab تعداد لایک و کامنت دو حساب کاربری را ترکیب می‌کند؟
  • چطور به ویژگی کولب اینستاگرام دسترسی داشته‌باشیم؟
  • تفاوت ویژگی کولب و قابلیت تگ اینستاگرام در چیست؟
  • چطور می‌توان نام کاربری خود را در کنار کپشن پست دید؟
  • چرا باید از این ویژگی استفاده کنیم؟
  • آیا استفاده از این ویژگی در ریلز اینستاگرام هم ممکن است؟
  • آموزش استفاده از ویژگی کولب Collab.

با من همراه باشید.

ویژگی کولب Collab اینستاگرام چیست؟

یکی از اهداف کار با شبکه اجتماعی اینستاگرام برقراری ارتباط است. اینستاگرام همکاری را بخش مهمی از نحوه برقراری ارتباط افراد در پلتفرم خود می‌داند. در نتیجه این شبکه اجتماعی محبوب قصد دارد، برای ایجاد ارتباط بهتر و راحت‌تر کاربران باهم، ویژگی جدیدی را با عنوان “Collaboration” که مخفف آن “Collab” است در بین کاربرانش، تست کند. این ویژگی قابل استفاده برای پست‌های فید و ریلز است. بدین صورت که شما پستی را ایجاد کرده و نام کاربر دیگری را به‌عنوان همکار در این پست اضافه می‌کنید. حالا این محتوا هم در پروفایل شما و هم فرد همکار با دو نام کاربری نمایش داده خواهد‌شد که توسط فالوور‌های هردو پیج قابل رویت است.

ویژگی جدید اینستاگرام Collab

آیا ویژگی کولب Collab اینستاگرام تعداد لایک و کامنت دو حساب کاربری را ترکیب می‌کند؟

با استفاده از ویژگی کولب Collab، یک پست در هر دو حساب که قصد همکاری باهم را دارند، نمایش داده می‌شود. اما تعداد لایک و کامنت‌ها به چه صورت است؟ آیا این پست از هر دو حساب لایک و کامنت دریافت می‌کند؟

بله. فرض کنید شما یک پست کولب Collab را به اشتراک می‌گذارید. این پست هم در حساب شما و هم در حساب دیگر نمایش داده می‌شود. درنتیجه هم از طرف فالوور‌های شما و هم فالوور‌های شخص همکار می‌تواند لایک و کامنت دریافت کند. ویژگی Collab مجموع این تعداد لایک و کامنت را در پست منتشر‌شده به‌اشتراک می‌گذارد. به همین دلیل پست Collab پتانسیل دریافت تعداد لایک و کامنت خیلی زیادی دارد. اما این موضوع که میزان ریچ و دسترسی پست چطور بین دو حساب اینستاگرام تقسیم و توزیع می‌شود، مشخص نیست. آیا میزان ریچ بین هر دو حساب به طور مساوی تقسیم خواهد‌شد؟ یا حسابی که پست را ایجاد کرده سهم بیشتری نسبت به حساب دیگر خواهد‌داشت؟ جواب فعالا مشخص نیست.

اگر شما تجربه‌ای در این مورد دارید، با ما در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید.

چطور به ویژگی کولب Collab اینستاگرام دسترسی داشته‌باشیم؟

این قابلیت در حال حاضر در کشور‌های هند و انگلیس برای کاربران اینستاگرام فعال شده‌است. گاهی اوقات اینستاگرام برخی از ویژگی‌های جدید خود را ابتدا دربین افرادی تست کرده و سپس دراختیار تمامی کاربران قرار می‌دهد. پس اگر هنوز به این ویژگی دسترسی ندارید، نگران نباشید.

اگر هم در یکی از این کشور‌ها زندگی می‌کنید، برای دسترسی به قابلیت Collab فقط باید برنامه اینستاگرام خود را در هر سیستم عاملی که هستید، به آخرین ورژن آن آپدیت کرده و بررسی کنید که این ویژگی را دارید یا نه؟ اگر نه منتظر بمانید تا اینستاگرام دسترسی استفاده از ویژگی Collab را به همه کاربران بدهد.

تفاوت ویژگی کولب Collab و قابلیت تگ اینستاگرام در چیست؟

در قابلیت تگ‌کردن افراد، کاربران باید حتما روی پست ضربه بزنند تا اسم شما را ببینند. همچنین این پست برای فالوور‌های شما قابل مشاهده نیست. مگر اینکه خودتان پستی که در آن تگ شده‌اید را در استوری خود به اشتراک بگذارید. این قابلیت نسبت به ویژگی کولب کم اهمیت‌تر نیست اما متفاوت است.

در قابلیت کولب Collab، نام کاربری شما در کنار و یا بالای کپشن و حتی در حساب فرد دیگر نمایش داده می‌شود. این اتفاق باعث می‌شود شما بیشتر دیده شوید. زیرا در معرض دید فالوور‌های شخص همکار نیز خواهید‌بود.

نمایش دو نام کاربری در کولب

 

چطور می‌توان نام کاربری خود را در کنار کپشن پست دید؟

برای این‌که نام کاربری شما در کنار کپشن دیده‌شود، شما باید حتما نویسنده و ایجاد‌کننده پست Collab باشید. نویسنده و ایجاد‌کننده پست کسی است که پست را ارسال می‌کند. همچنین نام نویسنده در بالای پست نیز نمایش داده می‌شود و سپس نام فرد همکار را درکنار آن می‌بینید.

چطور از ویژگی کولب استفاده کنیم؟

 

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

چرا باید از این ویژگی استفاده کنیم؟

خب اگر قصد دارید که یک پست یکسان را در دو حساب مختلف به اشتراک بگذارید باید از این ویژگی استفاده کنید. همچنین باتوجه به این‌که پست Collab توانایی دریافت لایک و کامنت و… را توسط فالوور‌های دو حساب کاربری دارد، به‌نظر کاربردی‌تر از این است که هر پیج به‌طور جداگانه پست را ارسال کنند. به علاوه ماهیت و هدف اصلی این ویژگی ایجادی همکاری و ارتباط قوی دربین برند‌ها و کاربران است.

استفاده از این ویژگی در موارد زیر پیشنهاد می‌شود:

  1. برند‌ها و اینفلوئنسر‌هایی که قصد همکاری با یکدیگر را دارند.
  2. برندی که قصد به اشتراک‌گذاری دوباره پست شما را دارد.
  3. اینفلوئنسر‌هایی که برای رشد پیج خود باهم همکاری می‌کنند.
  4. دوستان و خانواده که قصد ارسال پست یکسانی را باهم دارند.

آیا استفاده از این ویژگی در ریلز اینستاگرام هم ممکن است؟

بله. ویژگی Collab برای ارسال ویدئو‌های ریلز نیز قابل استفاده است. فرض کنید شما یک برند و یا اینفلوئنسر هستید که قصد دارید با یک برند و یا اینفلوئنسر دیگر همکاری کنید. می‌توانید هر دو با استفاده از ویژگی کولب ویدئو ریلز یکسانی را به‌راحتی در پیج خود به‌اشتراک بگذارید. این ویدئو قطعا بازدید زیادی خواهد‌داشت.

اگر هنوز با ویژگی ریلز (Reels) اینستاگرام آشنایی ندارید، ما قبلا مطلبی را در این مورد منتشر کرده‌ایم که مطالعه آن خالی از لطف نخواهد‌بود.

و در آخر با من همراه باشید، تا یاد بگیریم که چطور از ویژگی کولب Collab استفاده کنیم.

ریلز اینستاگرام - ویژگی کولب

آموزش استفاده از ویژگی کولب Collab

در صورتی که این ویژگی برای شما فعال شده‌باشد، برای استفاده از آن و ایجاد یک پست همکاری یا Collab مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا پست دلخواه خود را در برنامه اینستاگرام آپلود کنید.

سپس گزینه “Tag people” را انتخاب کنید.

گزینه “Invite collaborator” را انتخاب کرده و نام کاربری برند و یا فرد همکار را وارد کنید.

حالا پست خود را منتشر کنید.

بعد از انجام تمام مراحل گفته‌شده این پست در پیج هردوی شما نمایش داده خواهد‌شد.

فرد همکار در پست Collab یک نوتیفیکیشن همکاری دریافت خواهد‌کرد که به اون گفته می‌شود به قسمت “Tagged” یا پست‌های تگ‌شده خود سر بزند و این درخواست دعوت به همکاری را قبول کند.

اگر فرد همکار این درخواست را قبول کند، پست Collab در پیج او نیز نمایش داده می‌شود. درغیر این صورت پست فقط در پروفایل شما قابل رویت خواهد‌بود.

 

حرف آخر

اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است، که تا به حال به خوبی توانسته کاربران و نیاز‌های آن‌ها را بشناسد و همواره در پی رفع این نیاز‌ها از طریق اضافه‌کردن بهترین و پرکاربرد‌ترین ویژگی‌هاست. ویژگی کولب Collab نیز یکی از آن‌هاست. بی‌صبرانه منتظریم تا این ویژگی در دسترس تمامی کاربران در سراسر جهان قرار بگیرد. به محض اضافه‌شدن این ویژگی برای کاربران ایرانی، ما هم اطلاعات بیشتری را دراختیار شما قرار خواهیم‌داد.

4 نظر

  • سلام ببخشید من یه پست collab رفتم ولی الان نمی خوام اکسپت کنم. میخوام مثلا یک ماه دیگه اکسپت کنم. میخوام بدونم تو همون زمان پست می یاد یا توی اخرین پست می یاد؟

  • سلام خسته نباشید والا پیج اینستاگرام من تو نشان گذاری میشه اینکارو کرد ولی برای پست مشترک هیچ گزینه ای نداره و به پیج های دیگه همچین اجازه ای نمیده پیجم عمومی هستش و حرفه‌ای ولی میگه باید پیج رو عمومی بکنم