وبلاگ نوین هاب | اخبار و آموزش شبکه های اجتماعی

چگونه اکانت اینستاگرام را بازیابی کنیم؟

در 19 نوامبر اینستاگرام در وبلاگ خود، بیانیه‌ای در راستای مبارزه با بات‌های اینستاگرام و برنامه‌های لایک و فالو اتوماتیک صادر کرد.

به گفته اینستاگرام، مکانیزمی برای شناسایی اکانت‌هایی که با استفاده از این برنامه‌های شخص ثالث فالو لایک و کامنت غیر‌حقیقی تولید می‌کنند، شناسایی کرده است. برای هشدار به اطلاع آن‌ها می‌رساند تا در اولین فرصت دسترسی هر برنامه‌ی شخص ثالث را از اکانت خود حذف کنند.

ولی چیزی که اینستاگرام تاکنون سعی بر محرمانه نگه‌داشتن آن کرده است، نحوه‌ی مقابله با این اکانت‌ها، در صورت همکاری نکردن آن‌ها است

به جز disable و حذف شدن اکانت‌ها خبرهایی نیز در شبکه‌های اجتماعی شنیده می‌شود، که اینستاگرام برخی این اکانت‌ها را shadow ban می‌کند.

در این متن می‌بینیم که چطور اکانتی که حذف شده یا sadowban شده است را بازیابی و درست کنیم.

shadowban چیست؟

Shadow ban یا تحریم سایه‌وار همانطور که از اسمش پیداست، روشی است که شاید اولین استفاده از آن قبل از پیدایش اولین شبکه‌ی اجتماعی و درون انجمن‌های گفت‌وگوی آنلاین بوده است.

اکنون shadowban در اینستاگرام به دلایل متعددی (مثل استفاده از بات‌ها، هشتگ‌های خراب و محتوای کپی رایت و غیر اخلاقی) صورت می‌گیرد.

در اینستاگرام وقتی کسی shadowban شود کامنت، هشتگ و پست آنها به دست مخاطبان (به جز فالوور‍‌هایشان) نمی‌رسد و تحریم می‌شود.

نکته آنجاست که شما متوجه این امر نمی‌شوید و می‌توانید همچنان پست کنید بدون آنکه بدانید shadowban شده‌اید و هیچکدام از زحماتتان به عمل نمی‌رسد.

تنها راه فهمیدن آن است که از چند اکانت که هیچ ارتباطی با شما ندارند (مشخصا فالور شما نباشند) اکانت خود و هشتگی که استفاده کرده‌اید را چک کنید.

شاید حال بپرسید: چگونه shadowban اکانت اینستاگرام خود را حذف کنم؟

  • یک مدت از اینستاگرام کمتر استفاده کنید یا اصلا استفاده نکنید. یکی از دلایل بن شدن، استفاده بیش از حد از ایسنتاگرام است. شاید باور نکنید ولی محدودیت فعالیتی برای هر اکانت تعیین شده است.
  • هشتگ های جدید استفاده کنید و چک کنید هشتگ خراب یا حذف شده نداشته باشید. در صورت وجود این هشتگ‌ها در پست‌های قبل، آن‌ها را حدف کنید.
  • دسترسی برنامه‌های شخص ثالث و بات‌ها را از اکانت خود حذف کنید.

Deactive شدن اکانت

پاسخ خودکار به دایرکت‌ و کامنت‌های اینستاگرام

درست کردن shadowban بسیار راحت‌تر از حذف و Deactive شدن اکانت است. البته راهی نه چندان تضمینی برای بازیابی اکانت شما وجود دارد.

زمانی متوجه دی اکتیو شدن اکانت خود می‌شوید که نه می‌توانید وارد اکانت شوید و نه اکانت شما پیدا می‌شود و نه می‌توانید اکانت دیگری به آن اسم بسازید.

چگونه اکانت اینستاگرام را بازیابی کنیم؟

به این شکل می‌توانید اکانت حذف شده‌ی اینستاگرام خودر را بازپس بگیرید:

  • از کامپیوتر خود استفاده کنید (بدون فیلترشکن و پراکسی).
  • وارد این لینک https://help.instagram.com/contact/740949042640030 شوید.
  • اولین سوال را جواب منفی بزنید.
  • اسمتان می‌تواند هر چیزی باشد.
  • کشور خود را همیشه آمریکا تعیین کنید حتی وقتی آنجا نیستید.
  • پس از ارسال این فرم، ایمیلی از طرف اینستاگرام دریافت می‌کنید و عکسی که میخواهد را ارسال کنید
  • حال اگر همچنان موفق نشدید چند هفته با ایمیل‌های مختلف (که بهتر است شبیه به ایمیل خود اکانتتان باشد) این کار را تکرار کنید. اگر gmail دارید، ایمیل‌های مشابه را به ایمیل اصلی خود اضافه کنید تا راحت‌تر پیام اینستاگرام را دریافت کنید.

چگونه ار ban شدن در اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

زمانی که اکانت جدید می‌سازید ابتدا به صورت منظم و متداول پست کنید و همانند یک ربات رفتار نکنید و سپس دیگران را فالو کنید.

تعداد زیاد در روز فالو و آنفالو نکنید.

کسی را که نمی‌شناسید در کامنت‌ها منشن نکنید مگر آنکه آنها شما را منشن کنند.

از بات‌ها و برنامه‌های لایک و کامنت اتوماتیک استفاده نکنید. سعی کنید به جای این کار محتوای مناسب تولید کنید و با استراتژی درست آن را منتشر کنید.

نوین هاب همچنان هرگونه فعالیت غیرطبیعی و استفاده از فالو و لایک اتوماتیک دوری کرده و به جذب ارگانیک فالور و لایک توجه بسیار دارد.

با استفاده از نوین هاب می‌توانید تمامی شبکه‌های اجتماعی‌تان را بصورت منظم و حرفه‌ای مدیریت کنید و با صرف کمترین وقت بهترین عملکرد را داشته باشید.

2 نظر

  • با سلام
    مدتی است یکی از اکانت های اینستاگرام بنده از طرف اینستاگرام بدلیل نقض قوانین disable گردیده و هر بار که بخواهم با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور از طریق هر دستگاهی وارد اکانت خود شوم با پیام <> مواجه می شوم لطفا راه نمایی فرمایید چگونه می توانم اکانت خود را پس بگیرم.
    با تشکر